Mulig jeg er paranaoid, men..

I helgen stilte vi klokken en time frem til sommertid. Nå er det lyst en time lengre hver dag, og fremover blir det lengre lyst for hver dag som går. Jeg blir så lykkelig av dette! Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg føler meg alltid veldig innesperret når det blir mørkt ute tidlig.

I vinter da det var på det verste gikk solen ned i 14-15 tiden, og jeg ble så demotivert av det. Dagene ble så korte, og jeg gikk helt i sovemodus. Nå derimot er det endelig sommertid, og for meg markerer det at vi endelig er ferdig med den verste mørketiden. Endelig går solen ned i 19-20 tiden, og ikke rett etter en sen lunsj. Haha! 

Jeg gikk ute med Chloe i går ved 19 tiden, og fikk med meg solnedgangen. Den var mildt sagt helt magisk. Det at vi kunne gå ute så “sent” på kvelden og det fortsatt var lyst er helt amazing! Jeg er jo veldig skeptisk til å gå ute når det er helt mørkt. Da har det ikke noe å si om det er 16 på dagen eller 04 om natten.

Er det mørkt er det vanskelig å se hva som skjer rundt meg, og jeg liker det virkelig ikke. Mulig jeg er fem hakk mer paranoid enn hva som er normalt, men jeg bare takler ikke å gå tur med Chloe / gå i byen eller whatever når det er helt mørkt ute. Vi lever i 2018 og crazy shit skjer hele tiden, så kanskje ikke rart jeg er såpass nervøs for ting.

Uansett. Nå som det endelig er lyst ute betyr det at dagen min bokstavelig talt blir lengre. Jeg kan være ute lengre. Jeg har mye mer tid til å ta bilder til bloggen, og jeg får masse av energi av sollyset! Gleder meg til å gå mange flere turer ute senere på dagen, og jeg håper jeg får oppleve mange slik solnedganger utover hele våren og sommeren! 

Påvirkes du av hvor mørkt det er ute?

 

21 kommentarer
    1. Jeg har det akkuratt sånn og føler meg rar siden jeg nesten ikke tørr å gå ute alene i mørket bra noen føler det på samme måte!

    2. Ja, jeg påvirkes veldig av sollyset.
      Jeg blir litt deppa når jeg må ha vanlig lys på rommet for det er for mørkt til å ha gardinene åpne for sollys.
      Så du er ikke alene om dette❤️🌺☀️🌞🌟☀️🌈

    3. Ja, uten tvil! Nå har jeg jo en “litt” annen type hund enn deg (rottweiler/husky-mix) så jeg kan nok ikke si at jeg er så fryktelig nervøs uansett ettersom vaktinstinktene på denne karen er rimelig over the top, men det at det er lyst ute gjør uten tvil MYE for humøret. Det er så deilig at det endelig går mot sommer 🙂

    4. For meg er det omvendt. Jeg liker mørketiden best for synes det er mer koselig og avslappende. Synes det er anstrengende når det blir mye lys hele dagen i og med at jeg er noe lyssky.

    5. Ja jeg blir så trøtt når det blir så fort mørkt, og jeg blir veldig sliten, men nå derrimot kan jeg gå på tur Kl 18 og det er lys, altså det er deilig det. Elsker bloggen din og deg ❤ håper du svarer på dette 😀

    6. I love Spring and Summer, hate Autumn and most the Winter! I feel alive only when it’s light. If I could I would leave Helsinki for Winter and spend it maybe in Canary Islands (like old people! ;D ).

    7. Jeg liker heller ikke å gå ute i mørket med mindre jeg går i bakken rett ovenfor huset mitt. Jeg blir veldig nervøs når det kjører biler forbi da, hehe. Jeg liker også at det er lysere lengre nå, men jeg er sånn at jeg føler meg innesperret om sommeren når det er lyst omtrent halve natta.

    8. Du kan jo sende barna dine på Stall Virr Varr for å lære å ri! 😀 fint å bo så nærme en ponnystall!!

    9. Jeg er helt lik som deg! Jeg hater å gå i mørket, fordi det føles liksom alltid som om noe skjer rundt meg uansett hvor mange ganger jeg sjekker liksom😂. Men sånn er det❤️ Elsker deg Stina❤️❤️❤️

    10. Hei Stina!
      Håper bryllupsplanleggingen går strålende!
      Du kan jo sjekke ut Gamle Logen, utrooolig nydelig lokale💗
      Mvh
      Kanita

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg