Er jeg gravid??

Den siste tiden har det tikket inn en del kommentarer fra lesere som lurer på om jeg er gravid. Jeg har jo vært ganske dårlig en stund nå, på grunn av jern og b12 mangel. Men jeg har hatt en del ekstra symptomer som ikke kommer fra det. Å være ekstremt kvalm er en av de. Jeg har drukket coca cola og spist marie kjeks en god del den siste tiden, for å dempe kvalmen. Så det sier jo litt om hvor kvalm jeg har vært.

Mange har lurt på om alle disse symptomene jeg har hatt kanskje har grunnet seg i at jeg har vært gravid. Noen var også så koselig at de mente at jeg hadde lagt på meg en del, og derfor måtte være gravid. Takk for den liksom🤓

Jeg går på p-piller så jeg har ikke regnet med at jeg skulle være gravid akkurat. Men jeg ble helt ærlig veldig usikker når så mange snakket om dette. Så i går kjøpte jeg test, og på morgenen i dag tok jeg den. Tankene gikk igjennom hodet mitt mens jeg ventet på å få resultatet. Hva gjør jeg hvis jeg faktisk er gravid? På den ene siden er jeg ikke klar for barn i det hele tatt. Men på den andre siden føler jeg at abort hadde blitt litt feil når jeg har et så trygt forhold hvor vi vet at vi skal være sammen for alltid, i tillegg til at vi allerede har stabil og god økonomi og et hus. Så abort ville blitt mye mer vanskelig nå som faktisk alt er på plass i livet.

Etter noen få minutter (som kjentes ut som timer) kom resultatet. En strek på “c” siden. Ikke gravid. Thank god. Jeg vil ha barn en gang i fremtiden. Men akkurat nå er jeg virkelig ikke klar for det. Jeg har så mye jeg vil gjøre før den tid, for ikke å snakke om at jeg faktisk vil være gift før vi får barn. Det er viktig for meg. 

Forresten; veide meg på morgenen i dag og har gått opp hele 300 GRAM. Omg. Krise. Nå har jeg virkelig lagt på meg altså. Bare å kontakte kvinneguiden, jodel og bloggomtoppbloggere og la nett-trollene gå bananas 🤓

 

 

SOSIALE MEDIER

FACEBOOK ⎮  INSTAGRAM ⎮ SNAPCHAT

20 kommentarer
    1. Jeg ble gravid med p-piller stina så muligheten er der😊 Min er en uke i dag og som sagt et resultat a p-piller😂 Man må liksom kjenne om man er klar og ta dette som man selv ønsker.?ingen har rett til å presse eller fortelle noen hva som er ??rett?? og ??galt??. Kan være alt annet stres som tærer deg og kroppen din så ta en dag a gangen og konsentrer deg om deg selv å bli bedre. Bloggen din er der når du er klar for å komme tilbake og ingen kan forvente at du skal være ved dine fulle fem hele tia. Er ikke mulig for noen det. Du gjør en sinnsykt bra jobb og jeg er imponert over deg og det du gjør👍🏾 Keep up the good work girl😍 Gratulerer så mye med forlovelsen😊 Å husk når tankene blir litt grå at; the best is get to come😊😍 Ha en strålende dag kjære søte Stina.

    2. Hvorfor bry deg om de sjalu folkene som sier du har lagt på deg bare for de vet det er noe du tar deg nær av? Du virker ut som du har et usunt forhold til kropp og vekt. Da dette tas opp ofte i innlegene dine. Du er helt normal og hadde ikke hatt vondt av å gått opp litt i vekt uansett.

    3. Jeg unner deg virkelig den følelsen av at du en dag skal bli mamma til et lite barn,helt misunnelig på deg der. Selv har jeg lyst på barn, men kan ikke fordi det hadde blitt tatt av barnevernet pga diagnosene jeg har. For en mnd siden fikk jeg store blødninger, vond mage og måtte på akutten etter å ha fått positivt på en graviditet test, noe som skjer i sjeldne tilfeller når man går på hormonspiral, der blir til og med leger overrasket i de få tilfellene det faktisk skjer. Jeg ble sendt videre på ultralyd og fikk beskjed om at jeg hadde blitt gravid uten for livmoren og at dersom jeg ikke opererte kom jeg til å miste livet den natten. Forteller ikke dette for å skremme deg, men for å råde deg til å være forberedt på hva mer som kan skje med en prevensjon selv med den sikreste prevensjonene der sjeldne ting skjer, det er ikke mange som er klar over hva slags andre ting som kan skje selv om man bruker prevensjon. Jeg håper virkelig du blir mor en dag, du hadde blitt en fantastisk mor.

    4. Skjønner at det å bli gravid nå hadde vært en del stress😅 men den gang du er klar for det tror jeg alle gleder seg til.💞💞 En fantastisk mor med et fantastisk barn🤱🏻🤰🏻👩‍👧/👩‍👦 Blir en glad og stolt familie👨‍👩‍👧/👪 håper du for et fantastisk vellykket liv❤️❤️ Kjempe glad i deg Stina👍💞

    5. Jeg ble gravid på p-piller, valgte å gjennomføre svangerskapet. Har nå en datter på 8 mnd 🙂 Har følt meg uggen i formen de siste dagene, så valgte å ta en test i går. Den viste positivt! Nå ble jeg gravid på p-sprøyte!! Blir tving til abort denne gangen

    6. Det å gå opp 300 gram er helt vanlig. De fleste går opp og ned ca 300 gram hver dag. Du har veldig mange lesere som ser opp til deg og når du skriver sånne ting, så er du med på å gjøre dem veldig usikker på seg selv og på kroppen sin. Jeg synes ikke vekt har noe på en blogg å gjøre. Jeg kan ikke tvinge deg til å ikke skrive om det, men jeg vil anbefale det. Selvfølgelig må du fortsette å skrive om trening om du ønsker det, men ikke trening for å slanke seg, men for å holde seg i form på en frisk måte. Jeg blir faktisk veldig bekymret for deg når jeg leser noe av det du skriver…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg