Jeg gikk til spåkone – Dette skjedde..!

Da Per Fredrik og jeg var i New York gikk vi innom en spåkone. Hele livet mitt har jeg vært veldig nysgjerrig på det å bli spådd, både om det er ekte og om hva de kan si. Derfor var jeg ekstra spent på å se hvordan dette kom til å gå.

Dere som har sett New York vloggen jeg la ut så jo noen små klipp fra vi var inne hos spåkonen. De var veldig nøye på at vi ikke fikk lov til å filme fordi “det blokkerte spåingen”. Men hvordan gikk det egentlig? Fant jeg ut hvordan fremtiden min kom til å bli? Var det hele bare tull?

De begynte å spå meg med tarotkort. Hun spurte litt om hva jeg jobbet med, og når jeg fortalte at jeg var blogger, kom hun med en del ting om det. Hun sa blant annet at folk rundt med er sjalue og at jeg burde passe meg. Dette er jo veldig typisk for folk i slike jobber som jeg har, så den føler jeg at man ikke trenger å være synsk for å skjønne. 

Deretter fortalte hun meg at jeg kom til å få to barn om 3-4 år. Det er jo det som er planen min når det kommer til barn. Så den tok hun på en måte rett på. 

Hun spurte / gjettet videre på masse forskjellige ting om både kjærlighetsliv, fortid, fremtid, osv og tok for det meste feil. Det hendte hun tok riktig. Men det var som regel bare på ting som er veldig typisk for mennesker. 

Utover i samtalen sa hun at hun merket at jeg var et menneske som stresset mye, og anbefalte meg å meditere. Det er jo faktisk veldig sant, og meditasjon er absolutt noe jeg burde begynne med. Det jeg derimot syns var litt rart var at jeg absolutt måtte ha en krystall fra dem for å kunne meditere. Den skulle visstnok gjøre at meditasjonen skulle roe ned stressingen min. Flaut å innrømme det, men i øyeblikket ble jeg overtalt og jeg sa ja til å kjøpe krystallen. Jeg tenkte jo at det kom til å være en litt stor og fin krystall i det minste, siden jeg måtte ut med nesten 500,- kr. Vel, der tok jeg feil. Det var en helt vanlig bitteliten stein som var farget rosa. Ere mulig. 

Per Fredrik ble også spådd og de gjorde samme opplegget der de egentlig gjettet seg frem til ting og drev med hinsides mersalg. De ville til og med at han skulle komme tilbake dagen etterpå for større behandling som kostet den nette sum av 4000,- kr. 

Jeg kan oppsummere hele turen til spåkone med et ord; svindel. Jeg tror så absolutt at det finnes mennesker der ute som kan spå og se mer enn hva “vanlige” mennesker kan. Men de vi gikk til var kun ute etter å tjene penger på å gjette og si helt åpenbare ting til kunder.

Jeg tviler på at jeg noensinne kommer til å gå til en spåkone igjen. Men om jeg gjør det må det typ være Lilli Bendriss fra Åndenes Makt før jeg stoler på at noen faktisk klarer å spå noe som helst. Hehe! 

Har du blitt spådd? 🔮

18 kommentarer
    1. Nå kjenner jo ikke jeg deg, men du virker ikke akkurat så veldig stresset. Du er flink til å ta pauser i hverdagen osv. Jeg skjønner godt at du ville teste det for sånne ting er spennende, men dette var rett og slett svindel. Også litt merkelig at de ikke lot deg filme…

    2. Jeg har så lyst til å bli spådd en gang, men det er nok mye svindel der ute.. Jeg må le litt av at du faktisk kjøpte den kulen, haha! Håper den kommer til nytte 🙈
      Neida, men så gøy å prøve! Skal nok gjøre det en gang i løpet av livet 😀

    3. Stina du bør dra til den spåkonene som Isabelle og Martine dro til. De var veldig fornøyde med svarene de fikk.
      Mente Isabelle Eriksen og Martine Lunde.

    4. Ja, har blitt spådd en gang 😁 Var en rolig kveld på jobb og den ene kunden som jeg serverte sa jeg hadde en “aura som strålte vakrere enn nordlyset” (hans ord, ikke mine 😂) og slik begynte den rareste kvelden noensinne på jobb. Spådde meg om fortid og fremtid og fikk rett på 99.9% av fortiden min, som igjen gjør at jeg tror på alt det andre han spådde – haha! Ingen av profetiene har skjedd enda, men hvem vet.

    5. Hun er veldig frekk som sier til per Fredrik at han burde komme tilbake for 4000kr for bedre behandling. Assa!? Når hun selv vet at hun ikke kan spå ordentlig, og overtaler deg til å kjøpe kula. Og når du har gjort det gir deg flere tilbud. Tenk da, stakkars de andre som har blitt spådd av denne dama. Hun ber rett og slett om penger! Tenk om du ikke hadde så mye penger og hadde KJEMPE lyst til å bli spådd. Hun dama er gal.

    6. Jeg har aldri blitt spådd, men i 2014 kom jeg i kontakt med en fyr via facebook. Bare vennskapelig, i og med at jeg da var i forhold, og hadde vært det i fem år. Jeg skulle en tur til Oslo i forbindelse med en tur til mine foreldre, og denne fyren bodde i Oslo, og spurte meg om jeg ville treffes. Jeg tenkte at tja, vi kunne vel si hei og se hverandre face to face, slå av en prat mens jeg ventet på bussen videre, liksom.
      Så; jeg treffer denne fyren, og vi finner tonen umiddelbart. Han overtaler meg til å bli med å treffe noen venner av ham. Etterhvert begynner vi å prate om mer personlige ting, spirituelle greier og sånn. Han forteller meg da at jeg må ikke bli sint, men kjæresten min kommer til å være utro mot meg, med ei jente som heter noe kort med S og I i navnet. Han kunne ikke si noe konkret navn, men type Lise, Lisa, Stine, Elise, noe slikt.
      Jeg har da vært sammen med kjæresten min i fem år, og samboer i fire, og tenker at dette må jo være kødd. Dette sier han GARANTERT bare for å få meg til sengs. Men, jeg er ikke en slik person som blir sur, så jeg bare ler det bort.
      Ett år går. Sommeren 2015 dumper kjæresten min meg over natten. Han har funnet ei ny jente, via world of warcraft, av alle ting. På tidspunktet han dumper meg har de kommet såpass langt at de allerede har snakket om å flytte sammen.
      Hennes navn? ilse.
      Et kort navn med S og I.
      Creepy much?

    7. Jeg gikk til en seriøs klarsynt engang. Hun holder til i Bergen. Visste ingenting om meg når jeg kom dit! ALT hun sa var helt sant. Jeg hadde slitt i mange år med og bli gravid, og hun sa det kom til og ordne seg og at jeg måtte slappe av.. Hun sa jeg kom til og få først en gutt, så ei jente. Det stemte det, 4 år etterpå ble jeg gravid med en gutt og så fikk jeg jente 2,5 år senere. Hun sa mora mi hadde mistet en gutt, det stemte. Faren min var en som alltid skal ha rett i ting, Hehe. Det stemte:) Og hun sa det var noe nederst i magen min som gjorde ofte vondt, det stemte for jeg har endometriose. Hun sa familien min kom til og ha det bra i framtiden og at ingen kriser kom til og skje. Det stemte. At mannen min hadde hatt en vanskelig og turbulent barndom. Det stemte også. Faren hans drakk hele tiden og foreldrene kranglet mye! Det stemte! Ja,absolutt alt stemte som hun sa til meg:) Anbefaler henne på det sterkeste! Hun heter Elisabeth Gallefoss. Google henne, så får du se:)

    8. Gå til han her i stedenfor! Det er han spåmannen fra Norske Talenter i fjor:
      https://www.youtube.com/watch?v=80tKgNvU5As
      Han spår i Tarot kort, og treffer 110% hver eneste gang. Spørr om du kan filme det og legge det ut på bloggen din, det vil jeg gjerne se 😮 Han virker så hyggelig å prate med, så han blir sikkert med på det 🙂

    9. Regner med at du kjøpte en rose quarts som er den mest beroligende steinen. Størrelsen og utsendet har ingen ting å si for kraften i krystallen. Det er en vanlig stein som kan bli funnet i Norge også, men den er veldig kraftfull fordi den er lagd av magma fra jordens kjerne, ikke tenk på utseendet alltid 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg