Kroppen min svikter

Happy valentinesday! Håper dere har hatt en fin dag og fått masse koselige ting fra deres kjærester eller mennesker som er rundt dere ❤️ Jeg fikk en stor bukett med røde roser av Per Fredrik, og det var så koselig! Vi har jo virkelig hatt noen utrolig romantiske uker allerede i februar, med både forlovelse og reise til New York. Så vi har virkelig kost oss!

I dag har jeg tatt det helt med ro. Kroppen min spiller virkelig ikke på lag med meg, og jeg føler meg flaut svak. Siden jeg har både B12 og jernmangel er jeg veldig trøtt, kvalm og slapp hele tiden, og jernmangelen gjør at kroppens muskler nærmest svikter. For å gi dere et eksempel. Før kunne jeg lett ta 12 repetisjoner x 3 sett med 30-40 kg i knebøy. Det var det jeg trente med, og det gikk helt fint for meg.

Nå derimot.. Nå er det ille. På morgenen i dag klarte jeg såvidt å ta 2 repetisjoner med knebøy UTEN vekter. Altså, skjønner dere hvor ekstremt lite kraft det er igjen i kroppen min eller? Det er jo helt skummelt og rart. Heldigvis har jeg en flink lege som har gitt meg de medisinene jeg trenger, og i løpet av en uke er jeg nok mye bedre. Det gleder jeg meg til!

Nå skal jeg bare slappe av og se på de fine rosene som er på bordet foran meg, mens jeg ser på litt bryllupsinspirasjon. Tusen takk for alle tipsene jeg får fra dere, dere hjelper meg så mye!

27 kommentarer
    1. Du trente jevnt før ikke sant? Nå trener du ikke noe særlig etter det jeg har fått med meg på bloggen så da blir man jo svakere sier seg selv kjære deg:)

    2. Anonym: Trener jevnt fortsatt, men uansett om jeg hadde trent eller ikke hadde jeg ikke blitt så svak av å ikke trene. Så kjære deg, det har ikke noe med det å gjøre 🙂

    3. Ut i fra overskriften skulle man trodd du hadde sviktende organer. Har selv b12 mangel, jernmangel og lavt stoffskifte så jeg skjønner godt hvordan du har det, men dette synes jeg var å dra det litt for langt..

    4. Når kommer videoen på YouTube? Skulle ikke den komme Idag?❤️❤️Hvis du ikke får lagt den ut på grunn av dette, så forstår jeg. Synes det er topp at du klarer å blogge 3x om dagen og videoer 2x i uka❤️

    5. Mamma har/hadde B12 mangel og hun også følte seg sånn bare at hun også var mer syk. Det som hjalp mamma var å gå turer i skoger og på fjellet. Der fikk hun frisk luft og ikke så hard trening, mamma gikk jevnlig, cirka fire til fem ganger i uken.

    6. Hei Stina vis du mangle jern i kroppen din hvorfor
      Spiser du ikke masse leverpostei. Alstå det har jo
      om du liker det eller ikke, så lenge du får i deg jern.
      Elsker deg du er sååååååå fiiiiiiiin!😍😍😍

    7. Stina, hvorfor gidder du å gi leserne dine falske forhåpninger? Du sa selv at du skulle begynne å laste opp videoer på YouTube hver onsdag og søndag og etter en uke har du allerede svikta.

    8. Eg syns du er veldig tøff❤️Det er ikkje alltid like lett når kroppen ikkje henger heilt med!!❤️ Super søtt det Per Fredrik hadde gjort for deg, for det fortjente du!!❤️

    9. D r viktig at du spiser mye kjøtt og mye av grønne og røde grønnsaker. Eller ta vitaminer. Hvis d virkelig blir ille anbefaler jeg å dra til legen

    10. Dette høres faktisk mer alvorlig ut enn kun vitamin og mineralmangel! Men om du mener du vet hva problemet skyldes, bør du bruke sunn fornuft og forebygge slik at du unngår slike ubehagelige episoder. Ikke benytte deg av kosttilskudd og legebesøk når problemet allerede har blusset opp. Men som sagt – du høres jo rett og slett sjuk ut :/ ikke normalt for en kvinne i midten av tyveårene. Hilsen medisinstudent

    11. Så mange idiotiske kommentarer her. Hvis man har stor jernmangel er det helt ille med svakhet. Jeg har alltid hatt det, og har vært perioder hvor jeg har måttet være til sengs for jeg ble så svimmel. Og var anpusten bare jeg gikk litt. Har besvimt noen ganger også, før jeg visste hva det var som var galt. Så lese at Stina overdriver bare fordi noen av dere har hatt det, men ikke så ille, er ikke greit i det hele tatt. Bare fordi deres kropp reagerer bedre, betyr ikke det at det er likt for alle sammen! Les om dette tema og hva jernmangel innbærer for noen, før dere tar dere tid for å skrive tull. Stina, jeg har fått god hjelp nå og er mye bedre, du vill føle deg fort med mye mer energi. Gjør bare det du føler for og ikke angsteng deg. Jeg tar jevnlig riktige piller og har ett nytt liv. Hvet vordan du føler deg, og ville gjøre masse og ikke ha energi, man føler seg også veldig trist. Men det vill bli bedre og bedre, og til slutt er du helt frisk igjen. 🙂 Håper du leser dette. Ønsker deg alt godt, og god bedring. ❤️

    12. Hadde selv så mye jernmangel at jeg nesten ble innlagt, fikk reseptbelagte medisiner, altså jern men mye mer jern i hver tablett. Løsningen min i ettertid er å daglig ta de mildere tablettene jeg kjøper på butikken, istedenfor å slutte helt for så å gå til legen igjen.

    13. Kan jeg få spørre hvilken jerntabletter du tar? Jeg har akkurat fått påvist syklige lave jernverdier, b12 verdier og d vitamin verdier.. føler meg helt tappet for alt av energi og hodet mitt er så tåkete at jeg såvidt klarer å tenke. Er det noen jerntabletter som har funket for deg?

    14. Jeg får jernsprøyer på resept av lege hver 6 uke. Dette er mye mer effektivt enn flygende og tabletter. Jeg får det fordi jeg har hatt jernmangel i mange år og ikke tåler noen av de andre tilskuddene 😊 men jeg har så mange blåmerker fra dem, de setter så farge i huden og de jeg tok i sommer er der fortsatt😅

    15. Hei.
      Trener man ikke spesifikt med noe flere ganger i uken(minst to) så mister man stryken sin. En stang veier typ 20kg , og 30/40 er lite. Du burde klare kroppsvekten din 10 ganger minst. Skaff deg hjelp med trening med noen som kan det.

    16. Emma: oi, Shit du har skikkelig peiling. Ja jeg burde virkelig klare å løfte 450 kg i knebøy. Verdens rekorden er jo tross alt 575 så det burde jeg jo slå etter din ekspertise :-))

    17. Tror personen over mente å løfte kroppsvekten din 10 repetisjoner, ikke vekt x10 😉 helt normalt for en person å løfte minst sin egen kroppsvekt. Og for en som trener ofte – ennå mer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg