5 Geniale reise-triks

inneholder reklame

Som dere vet så reiser jeg ofte. Jeg drar som regel ut av landet med fly 4-8 ganger hvert år for jobbreiser og ferier. Etter å ha reist en god del har jeg lært meg noen triks for å gjøre en kjedelig og lang flyreise litt mer morsom, og mye mer behagelig. Her er mine beste triks!

Kosedress – Pakk med deg en kosedress i håndbagasjen som du skifter til rett før du skal gå på flyet. Da kan du sitte i komfortable klær, som i tillegg er mye lettere å sovne i, og du trenger ikke se dassete ut når du drar til og fra flyplassen. 

Teppe og pute – En nakkepute og et tynt fleecepledd er must haves i håndbagasjen. Da blir det mye mer komfortabelt å sove. Før du vet ordet av det har det gått 7 timer på fly, og du har sovet deg komfortabelt igjennom de. 

Vann – Før du går ombord på flyet bør du alltid kjøpe med en flaske vann. Det tar alltid en god stund fra du setter deg inn i flyet til serveringen har startet og det er din tur. På fly er det supertørr luft og man blir alltid tørst, og da er det kjipt å være tørst over lengre tid mens man venter på servering. 

Ledig rad – Når boardingen er fullført er det alltid smart å se seg rundt om det er noen ledige plasser. Er det ledige plasser er det som regel alltid helt i orden at du flytter deg dit, så du heller får tre seter for deg selv, enn å sitte stappet mellom to fremmede mennesker. På vei hjem fra New York gjorde Per Fredrik og jeg dette og vi fikk et rad med tre seter hver. Ble faktisk sjokkert over at ikke flere flyttet seg så de kunne få flere seter, for det var jo masse ledig! Vi sov i alle fall ekstremt godt!

Face mist – På fly blir det alltid sinnsykt tørr luft, og da er det genialt å ha en face mist med seg i håndbagasjen. Jeg hadde med meg en på turen til New York nå, og det er jeg så glad for. I den tørre luften er det som å gå inn i en regnskog av herlige dufter når man sprayer seg. Til og med Per Fredrik syntes det var deilig! Facemisten jeg bruker funker også som en setting spray og primer for sminken, så sminken holder seg fin mye lengre. Du finner den forresten HER fra Isadora. 

 

Reiser du ofte? ✈️

8 kommentarer
    1. Jeg synes «pakk med meg» videoer er veldig gøy! Så et lite tips til neste gang du reiser er å lage dette 🙂

    2. Ha på seg et antrekk fra hjem-flyplass, for så å bytte dor fly turen for så å bytte flyplass-hotell? Aldri i verden😂

    3. Jeg er i Thailand nå og skal hjem om 9 dager og å kjøre fly er noe av dere verste jeg vet🤮🤮Så det er fint med noen tips❤️❤️Ily❤️
      PS: nå er klokka 02:03 her❤️😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg