Den aller første gangen jeg..

I dag morres kom jeg over et innlegg på bloggen til min kjære venninne Rebecca, der hun gjorde en ny vri på “den alle første” temainnlegget, og det var så morsomt å lese! Så jeg bare må låne punktene hennes og fortelle om min barndom!

Mitt første møte med sminke – Jeg vet ikke eksakt når jeg testet ut sminke for første gang, det eneste jeg vet er at det var tidlig. Jeg hadde et familiemedlem som hadde jobbet for et sminkemerke, og som alltid hadde med masse morsomt vi jentene kunne leke med. Allerede fra jeg var rundt 10 år begynte interessen for sminke å vokse. Fra jeg var 11-12 år brukte jeg sminke hver dag på skolen. I starten var det bare maskara og lipgloss. Etterhvert utartet dette seg til det som jeg bruker i dag.

 

Min alle første jobb – Da jeg var 15 år var jeg så gira på å få meg jobb og tjene egne penger. Bestevenninnen min på den tiden var like gira som meg, og jeg husker vi satt av flere dager til å ringe til sikkert 200 forskjellige steder for å få en jobb. Til slutt fikk vi endelig komme på jobbintervju og vi var overlykkelige over at vi kunne jobbe sammen som; telefonselgere. Haha! Selv om jeg kun tjente sånn 60,- kr timen etter alle ting var regnet med, var det en bra start på arbeidslivet og jeg lærte meg å jobbe hardt for egne penger. Helt siden jeg var 15 år har jeg tjent penger på egenhånd, og jeg har alltid likt å klare meg på egenhånd.

Første gang jeg flyttet hjemmefra – Da jeg var 18 år begynte jeg som kokkelærling i Bærum og flyttet ut hjemmefra for første gang. Hybelen jeg bodde i var liten og ikke noe fancy, men jeg var så overlykkelig over at jeg endelig hadde noe som var mitt sted. Frihetsfølelsen av å ha sitt eget sted var helt sinnsyk, og jeg husker enda hvordan det føltes da jeg innså at jeg var fri til å gjøre akkurat hva jeg ville uten å måtte spørre foreldrene mine først.

 

Min første bil – Selv om jeg fikk billappen allerede som 18 åring var det først i mars i fjor jeg kjøpte min første bil, i en alder av 24 år. Da jeg bodde hos foreldrene mine var mamma veldig snill og lånte bort bilen sin til meg hele tiden, og jeg bodde i Oslo var bil helt unødvendig. Da jeg flyttet til Sandefjord med Per Fredrik i juni 2016 var han så utrolig snill som lånte bilen sin til meg så ofte jeg ville. Så dere kan tro at det var stort for meg å endelig ha min egen bil. Det er jo en enorm frihet som kommer når man har en bil som er bare min, og det er virkelig ikke noe jeg tar for gitt!

Min første hårkrise – Da jeg gikk i 8. klasse var jeg på shopping med søsteren min, der vi kom på den beste idéen noensinne. Farge håret mitt blondt! Vi kjøpte inn en pakke med blekemiddel, og satt igang med så fort vi kom hjem. Needless to say; jeg ble ikke blond. Jeg ble derimot helt oransj i håret, og det så ikke ut! Noe så misfarget som jeg så ut, har jeg aldri sett. Hverken før eller etter. Hahahah! Da mamma kom hjem fra jobben fikk hun helt sjokk, og jeg fikk fri fra skolen dagen etter så mamma kunne farge håret mitt brunt igjen. Er sååå glad jeg slapp å dra på skolen slik. Haha!

10 kommentarer
    1. Du var så flink en periode å ta bilder litt utenfor hjemmet.. det er hvit panel i bakrund på ALLE bildene dine! Blir veldig likt, og har ofte lite eller ingenting å gjøre med temaet i innlegget..

    2. Kjenner meg igjen i hårkrisen! Bortsett fra at for meg gjaldt det sort hårfarge i 6. klasse på barneskolen. Huff
      Lurer på noe forresten. Du har snakket mye om at du ønsket å gjøre noe med ditt naturlig smil, fordi du har komplekser med tannkjøttet som synes. Dette skulle restylane og litt botox hjelpe med, skrev du. Men jeg synes du enda aldri smiler naturlig på bilder? Som bildene i dette innlegget, er enda smilet er påtatt og begrenset. Betyr det at fillers ikke fungerte i å redusere gummysmilet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg