Skal vi ha barn? New York, Trening ++ Ukens spørsmål #195

inneholder reklame

Hvilken treningsklokke har du? vurderer å kjøpe en, men vet ikke hvilken jeg skal ta. Liker du den treningsklokken du har. 
– Jeg har en fra Fitbit som jeg har på meg hele tiden, både når jeg er våken og sover. Den måler hvor mange skritt jeg går hver dag, hvor mange kalorier jeg forbrenner, hvordan jeg sover (hvor lenge, om jeg våkner om natten, osv), hvor langt jeg går hver dag og pulsen min. Jeg har hatt klokken i rundt et år nå, og jeg kunne ikke vært med fornøyd med den!

Treningsbh – Nike, HER

——————–

Den er også liten og feminin i looken, så det er null stress å matche den med hverdagsklær. Ofte legger meg ikke engang merke til at jeg har den på. Ser dere den på bildet over?

Kjenner motivasjonen min for å bevege meg mer i hverdagen øker når jeg bruker denne klokken, for da får jeg telt hvert eneste skritt jeg går. Målet mitt er å gå 10’000 skritt hver dag, og klokken og appen som følger med motiverer meg skikkelig til å klare det! Absolutt en klokke som gjør selv den lateste og mest umotiverte person, til å ville bevege seg mer og bli mer aktiv!

Klokken finner du HER

Hvorfor vil dere ikke ha barn? Vil dere liksom ALDRI få det ikke i framtiden en gang?
– Tidligere tenkte jeg at jeg virkelig ikke ville ha barn. Det var liksom ikke noe for meg i det hele tatt. Men etter at jeg møtte Per Fredrik har jeg endret mening totalt. Jeg tror det handler om at jeg endelig møtte den rette, og som jeg faktisk ser for meg å dele resten av livet mitt sammen med.

Vi snakker ofte om det å få barn, og det er noe vi begge vil ha. Men ikke enda. Vi har begge lyst til å bygge opp karrierene våres enda mer først, så penger er det siste vi trenger å tenke på da vi skal få barn, også har vi lyst til å se mer av verden før vi får barn. Kan jo ikke akkurat drasse med to små barn rundt i New York. Haha!

Kunne du tenke deg å skrive mer om botox i forhold til hodepine og nakkesmerter? Har en del hodepine selv, og nakkesmerter pga yrket mitt som frisør. Hva gjør botoxen og hvor ofte må man ta det f.eks?
– Jeg får vondt i hode og nakke fordi jeg spenner brynene mine sammen hele tiden. Jeg vet ikke helt hvorfor det skjer, men det er noe som skjer uansett om jeg har øynene åpne eller ei. Hehe! Dette gjør at spenningene setter seg i hodet og nedover nakken. Jeg har slitt med sterke nakkesmerter i åresvis og etter at jeg begynte med botox er det som å ha fått et nytt liv.

Tidligere hadde jeg så sterke smerter at jeg måtte legge meg ned i flere timer midt på dagen, fordi det var så vondt. Nå derimot har jeg nesten aldri vondt i hverken hodet eller nakken min, og for meg har botox vært redningen. Men om det hjelper for deg som er frisør vet jeg ikke. Vil tippe nakkesmertene dine kommer av at du hele tiden står litt kinkig med skuldrene, og jeg vil heller anbefale styrketrening. Da jeg ser for meg at det kan fungere bedre.

Vet jo at botox er noe som har hjulpet ekstremt mange som har blant annet migrene. Så om du sliter med forskjellige helseplager rundt dette, kan det være lurt å ta en prat med en klinikk og spørre om det kan hjelpe dine problemer. De som har sterk migrene får det ofte også dekket av staten.

Botox varer i 3-6 måneder.

Topp – Nly, HER

——————-

Kan du lage en yt video hver onsdag slik som du gjorde før?
– Fremover har jeg faktisk bestemt meg for å legge ut en ny video hver onsdag og søndag. Så nå blir det masse videoer fremover! Det gleder jeg meg skikkelig til. Nå har jeg hatt en slags pause fra YouTube, for å samle krefter og inspirasjon til å lage nye videoer, og nå kjenner jeg at det kribler i fingrene etter å komme igang! Første video la jeg ut allerede i dag, så sjekk ut det forrige innlegget jeg la ut på bloggen HER for å se den videoen!

Genser – Gina Tricot, HER

———————-

Jeg lurte på om du har reflektert over eksponering av eventuelle fremtidige barn?
– Den dagen vi får barn kommer vi til å la de være en del av bloggen. Det hadde jo føltes unaturlig om de ikke skulle vært på bloggen i det hele tatt. Men, jeg kommer til å være ekstremt nøye med hva jeg deler av bilder og informasjon om de. Vil nok tro at jeg som har blogging som yrke har jeg nok litt mer peiling på hva som er ok og ikke ok å legge ut på nett.

Ser jo på facebook hva enkelte foreldre deler, og jeg kjenner at jeg faktisk får vondt på vegne av det barnet. Halvnakne bilder i badekaret, bilder med mat smurt rundt i halve ansiktet, og rett og slett ting jeg selv ville syntes at var ekstremt ubehagelig om noen delte av meg. Så jeg vil nok si at bloggere er langt ifra de som er verst på å dele ting barn ikke er komfortable med.

Genser – Gina Tricot, HER

————

Hva er ditt neste mål?
– Målene mine liker jeg å holde hemmelig. Per Fredrik er som regel den eneste som vet hva målene mine er. Men ellers enn det liker jeg å holde de for meg selv. Da får jeg jobbet med de på egenhånd, uten at tusenvis av mennesker skal blande seg inn i det. Hehe!

Genser – Gina Tricot, HER

————

Jeg så deg en gang på brygga i Tønsberg, men jeg turte ikke gå bort fordi du satt å spiste.. er du like åpen til bilder mens du spiser?
– Jaja, bare å komme bort! Syns alltid det er superkoselig å møte dere, så ikke nøl med å komme bort for å si hei!

 

Hvor lenge blir dere i New York?
– Vi reiser 1 februar og kommer hjem 6. februar. Akkurat perfekt lengde for en slik reise. Nok tid til at vi får sett alt vi vil, uten at vi er der for lenge.

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”? 💗

38 kommentarer
    1. Om du ikke kan få barn naturlig hvor mye er du villig til å betale for å få det? Og er det viktig for deg å få barne elr er det går det helt fint å adoptere/ha i fosterhjem?

    2. Noen spenner brynene pga dårlig syn,kan vere det siden du sitter så mye foran data. Hilsen jente som nå bruker briller 😊.

    3. Må du betale selv for botoxen du tar i pannen? Isåfall hvis det hadde vært et såpass stort helseproblem som du uttrykker, hadde du vell fått behandlingen dekket?

    4. Kan du lage flere YouTube videoer? Gjerne hacks/tips, rosablogger ting, og skjønnhetsvideoer❤️❤️ Elsker videoene dine, så håper på flere!

    5. Kan du ha et innlegg hvor du svarer på vanskelige og/eller alvorlige problemer som leserne dine spør deg om? F.eks spørsmål og skole, helse, mobbing etc. Hadde vært til hjelp for veldig mange der ute om du kunne gjort det.

    6. Er det bare å komme bort til deg å spørre om å ta bilde med deg selv om du sitter å spiser middag med Per Fredrik eller noen andre du nyter å være med?

    7. Hei! Jeg bare lurer på om du vet hvor utesofaen på terassen deres er kjøpt? Eventuelt hvor mye den kostet? Er det en modulsofa man kan sette litt sammen som man vil? Håper på raskt svar! 🙂

    8. vil du starte med ny prevensjon? ostede for og gå på p-pille, og hvorfor går du på det? vil du ha p-stav?

    9. Du får ikke sett mye av new york på den lille tiden. Jeg var der i 8 dager, og burde absolutt hatt flere dager!

    10. Would love to see your videos but I don’t understand what you are saying. Can you do English subtitles?

    11. Video forslag:
      1. Sminkevideo
      2.morgen rutine
      3. Hår video på en måte😂
      4. Sminke kolleksjon
      5. Video med Chloe (triksene hun kan og sånne type ting) Love you Stina😘❤️💕

    12. Da er det jo ikke så lenge til dere skal dra! God tur på forhånd!💕 Håper du får det fint der nede!

    13. – Har du tatt, eller skal du ta hpv vaksinen?
      – Hvor ofte smør du deg med selvbruning?
      Håper du svarer 🙂

    14. Hei. Fin blogg. Vil bare si at det er ikke noe stress og resie verken til New York eller andre steder i verden med barn. Jeg er glad vi begynte tidlig, de har oppelvd masse, snakker engelsk flytende, lært masse historie og kultur. For ikke å snake om alle minnene vi har, og hvor sammensveiset vi er som familie på grunn av alle turene som blir ett avbrekk i en hektisk hverdag 🙂

    15. Jeg holder på å Google nettet rundt etter billige billetter til NY. Hvor bestilte du dine? Finner masse på skyscanner, men er usikker på om det er trygt. Kan du lage NY guide når du kommer hjem?😊

    16. Jeg lurer også på hvorfor du ikke utdanner deg ved siden av bloggen. Hva er dine tanker om dette? Det hadde tilført bloggen din noe ekstra, i tillegg til at du hadde hatt noe å falle tilbake på etterhvert.
      Utdannelse er aldri bortkastet! Tror både du og bloggen du hadde tjent på det 🙂

    17. Blir du ikke lei av spørsmål om du og PF skal gifte dere eller om dere skal ha barn eller når dere skal ha barn. Jeg tenker at det får dere bestemme selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg