Trodde jeg var klar

Da jeg skrev til dere sist trodde jeg at jeg var klar til å blogge igjen. Jeg trodde virkelig at jeg hadde fått unnagjort såpass mye ting, og fått ting så mye på avstand at jeg var klar til å komme igang igjen. Jeg tok så inderlig feil.

Det her er faktisk første gang jeg klarer å tenke på blogging uten å gråte. I flere dager nå har jeg følt meg helt fin, helt til jeg begynte å tenke på blogging, da kom tårene frem med en gang. 

Det rareste er at jeg faktisk ikke vet hvorfor jeg har vært sånn. Det er ikke noe spesielt som har skjedd akkurat nå som kan være grunnen til dette. Det virker som at kroppen min bare ville nekte meg å blogge i noen dager, og faktisk ta en pause. Så fra fredag til i dag (onsdag) har jeg jobbet maks en time til sammen med å skrive blogg. Jeg har tatt en skikkelig pause.

Dette er den lengste pausen jeg har tatt fra bloggen siden 2011, da jeg ble ekstremt syk, bestefaren min døde og jeg måtte flytte, så jeg måtte ta to ukers pause fra bloggen. Ellers enn det har det vært kanskje 1-2 dager her og der, hvor livet mitt har blitt kastet såpass opp og ned at jeg ikke har klart å blogge. 

Men nå. Nå er det ikke noe som har skjedd. Jeg har jo selv villet blogge og snakke med dere. Men kroppen min har bokstavelig talt stoppet meg. Jeg kjenner meg ikke noe særlig utbrent eller noe sånt. Men jeg tror kanskje jeg bare var helt tom. Tom for inspirasjon, tom for ord. Det har vært så vanskelig å blogge de siste ukene, og jeg har ikke engang klart å legge ut en video på YouTube siden romjula.

Jeg tror jeg rett ut slett har tømt meg altfor mye. Jeg har brukt opp alt jeg hadde å gi, og derfor har jeg brukt de siste dagene på å bli inspirert igjen. Finne nye krefter. Jeg har pusset opp YouTube kanalen min totalt, jeg har vært mye i Oslo og prøvd å suge til meg inspirasjon, jeg har sett massevis av YouTube videoer for å bli inspirert og jeg har fått gjort mye av de tingene jeg hadde på to-do listen min som har irritert meg i altfor lang tid. 

Nå tror og håper jeg at jeg er klar igjen for å komme tilbake. Tro meg; jeg har savnet å være her inne. Jeg elsker å snakke med dere, og det har føltes så rart å ikke skulle dele livet mitt med dere. 

15 kommentarer
    1. Det går helt fint!!♥️ Du er jo også et menneske og at du jobber hele uken til og med søndager, fortjener du 1 måned fri og til og med mer! Jeg syntes du er utrolig flink og ta deg en velfortjent pause!😊♥️

    2. Ta tiden du trenger! Hør på kroppen din, for noen ganger advarer den deg om at du trenger å slappe av litt/ta ting litt med ro. Det må vøre veldig slitsomt å blogge om sin hverdag tre ganger daglig i nesten et år. Så hør på kroppen din, ta deg tid, og kom tilbake sterkere! Vi som leser bloggen din vil ditt beste, og vi er her når du kommer tilbake. 💜

    3. Skjønner det godt❤️ hvor er hårbøyla med ørene fra?💕 de var skikkelig fine og du kledde de veldig godt😘

    4. Hei, Stina!
      Jeg har lenge hatt lyst til å si dette, men jeg har latt det være, fordi jeg har vært redd for å formulere meg feil. Jeg mener det ikke som hat.
      Jeg har fulgt deg i mange år, og leser bloggen din hver dag.
      På grunnlag av dette føler jeg at jeg kan skrive til deg med riktig motivasjon.
      Here it goes; Du har vært veldig stolt over å ha blogget tre ganger om dagen over en lengre periode. Dette er jo en bra tanke, alle liker hyppige innlegg. Problemet er at jeg føler du har tatt deg vann over hodet. Ofte i det siste har jeg følt at du skriver mange innlegg på altfor tynt grunnlag. Eks. beautyhacks du har skrevet før, eller bare en drøss med bilder jeg føler jeg har sett før.
      Jeg tror du hadde hatt godt av å skrive hvertfall ett innlegg mindre om dagen. Slik at det blir mer innhold til hvert innlegg. Ellers synes jeg ikke det er rart at kroppen din sier stopp etter at du har pushet deg selv så hardt. Det er virkelig ikke normalt å jobbe 12 timer, 7 dager i uka.
      Hva med søndager fri? Eller en søndag i måneden i det minste?
      Uansett, stå på og vær stolt. Jeg vil ha deg her lenge. Ikke push deg selv inn i veggen. <3
      Oda

    5. Du har pushet deg for hardt, det kan ikke være lett å konstant måtte tenke på blogging 24/7! Det er ikke rart det sier stopp når du presser deg selv til å lage nytt innhold 3 ganger om dagen hver eneste dag. Jeg hadde blitt gal om jeg måtte komme på nye idéer til innlegg 3 ganger om dagen, hver eneste dag året rundt. Vi mennesker er ikke skapt for å være på jobb hele tiden, vi må ha en pause, ellers sier kroppen stopp og vi blir også totalt uinspirerte som du beskriver. Blogging er kanskje ikke hardt fysisk arbeid, men jeg tviler ikke på at det tar på psykisk å hele tiden skulle lage nytt innhold. Det er nok mye planlegging som ligger bak, og det tror jeg mange ikke skjønner! Oppå det hele kommer kommentarene, som ikke alltid er like snille. Det jeg syntes du skal gjøre er å gå ned til 2 innlegg om dagen, det er oppdatering nok i massevis, og også innføre en bloggfri dag en gang i uken eller hver andre uke. En dag hvor du kan slappe av, samle deg og gjøre ting du vil. Hvis du holder på sånn som du gjør nå så kommer du til å miste gleden ved å blogge helt tror jeg. Gjør deg selv en tjeneste og tenk over dette!

    6. jeg elsker å lese bloggen din, men vis du er sliten så skal du få lov til og ta pause. Du er ikke en robot heller.ta pausen du trenger vi andre elsker bloggen din og kan vente noe dager love you

    7. Jeg tror det hadde hjulpet for din del om du ga deg selv litt mer faste arbeidstider så du faktisk får fri når du har fri og tar minst en dag fri i uka.
      Jeg skjønner at det å være blogger ikke gir så mye rom til såkalte normale arbeidstider men det må være litt grenser for hvor mye man skal tåle. Tenk litt på deg selv også <3

    8. Helt greit! Bedre du tar en pause enn å blogge som du har gjort den siste tiden! Alltid sittet igjen med et inntrykk av du bare har blogget om noe bare for å blogge, f.eks alle disse listene dine og masse uinteressante ting. Flugte deg på snap en peride, men det ble for mye tull og fjas der også, så sluttet fort.

    9. Hei♥️ Du bare ta den tida du trenger det er jo DIN blogg🌟 men du skal vite at du er forbilde mitt og du kan stole på meg♥️♥️ Takk hvis du leser det
      Love uuu😘😘

    10. Skjønner deg veldig godt, Stinajenta miii🔥💙 Du må bare ta pauser hvis du trenger det💗 Du burde være stolt av det du har klart! Men ikke push deg alt for mye👍🏻 Pauser er bare bra for deg💛💚💙 Lykke til videre😍

    11. Har slitet selv en del. En gang døde og gikk bort mine dyr. jeg vedde får de hver dag før jeg la meg selvom jeg ikke er kristen eller noe. Men jeg bare følte at det gjorde at de var der. Det var bra på starten, men heg følte jeg ble tvunget til og gjøre det etter hvert. Du føler press på blogging, du vil ikke slutte men vil heller ikke gjøre det. Ta deg rn månde pause. 2 månder pause, og kom tilbake med motiv uten press. Vi kan vente vi, vi kan. KLEMMER SENDES

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg