Folk stjeler fra meg

Er det én ting jeg begynner å bli ekstremt lei av, så er det falske profiler der folk stjeler både bildene mine og identiteten min. Nesten daglig får jeg meldinger med skjermbilder fra møteplassen, tinder, yubo, osv, med falske profiler av meg.

SNAPCHAT STINABLOGG 👻

_____

 

Det er så ekkelt å tenke på at det sitter folk der ute som kanskje snakker med disse profilene, og tror de snakker med meg / noen med mitt utseendet. Tenk så ekkelt å møte de på gaten. Tenk om jeg plutselig blir stoppet av noen som har snakket masse med “meg”?

For ikke å snakke om hvor ekkelt det er å tenke på hva slags mennesker som lager disse profilene, og hva slags hensikter de har. Blir helt kvalm bare av tanken. Jeg forstår ikke hva som gjør at folk kan synke så lavt at de faktisk STJELER en annen persons identitet. Det er jo så ekstremt low-life som det faktisk går ann å bli.

Nå begynner jeg å bli så lei disse profilene at jeg vurderer å gå til politiet fremover. Det er faktisk ikke greit å stjele min identitet, og menneskene som gjør det fortjener straff. Det er jo grovt overtramp som jeg virkelig ikke tolerer lengre. 

Om noen av dere har opplevd noe lignende og har tips og råd til hva jeg kan gjøre for å håndtere dette best mulig, setter jeg stor pris på om dere forteller det i kommentarfeltet ❤️

31 kommentarer
    1. Det er kanskje ofte yngre jenter eller noe som gjør sånt da du er ett forbilde for dem, og de på en måte vil være sånn som deg. Kjedelig at de ikke fortstår at det er best å være seg selv og ikke lyve om hvem man er eller hvordan man ser ut, man kan jo aldri møte de menneskene man snakker med når man har laget falsk profil 😅 det blir jo hvertfall utrolig kleint

    2. Kunne det vært aktuelt å sette et mindre synlig vannmerke på bildene som du poster av deg selv? Nærme ansiktet feks? Så blir det mindre sjanse for at de blir tatt?
      Nå ligger jo det allerede mye ute uten merking da, men det var bare en tanke 🙂 God helg fra meg <3

    3. I would definitely go to the police. Stealing someone’s identity is a serious crime. You would need proof though I think.

    4. Ja, helt enig med deg! Hvordan kan folk gjøre sånt?👿jeg ville nok gått til politiet med det!😁lykke til videre❤️

    5. Har ei venninne som opplevde at noen tokk bildene hennes, så jeg ba henne anmelde de, og det er lurt. Du fortjener ikke å få sånt på deg, og hvis folk finner profiler av deg bør de sende deg en melding å spørre om det er deg👍🏼 Håper det ordner seg

    6. Kommer desverre ikke langt med å anmelde da politet ikke tar det seriøst. Har prøvd selv da noen lagde falsk profil av meg.

    7. Stina.
      Det at folk stjeler identiteten din er bare SLEMT. Og jeg synes du burde si ifra til politiet. Eller som IKKE jeg eller jeg tror INGEN andre vil men du kan jo slutte og legge ut bilder av deg selv men jeg vil ikke det. Men bare et forslag:?(SYKT TRIST DA):<3god helg<3#halsbetennelse👩🏼‍⚕️

    8. Du kan kanskje skrive det på bloggen, legge det ut på Instagram og på Snapchat at du har bare 1 Instagram bruker eller skriv hvilken sommer din ekte. Også kan du skrive om folk vil dele det videre på sin Instagram osv… da blir det kanskje mindre av det:)) gjerne svar på denne kommentaren:))

    9. Stina det er jo helt.. Åh… Så dårlig gjort….
      Men en ting til# kan du væææær så snill legge ut linken på bloggen din som handler om det motekatastrofen din med øyenbrynene??
      Og et til.. Jeg var så dum at jeg barberte den ene armen uten barberskum… Så jeg lurer på.. Blir håret mitt stivt og svart nå?!?

    10. Du sier at du skal være flink og publisere 3innlegg hver dag, men den siste uke har du virkelig sviktet. Og det tror jeg ikke jeg er alene om å mene. Det og kaste ut 3 innlegg etter kl 22-23 på kvelden for å holde “løftet” er tragisk. Og ikke står det noe man ønsker og lese om heller. Nå bør du skjerpe deg og legge ut 3varierte innlegg til ulike tidspunkt, eller komme med en beklagelse og begrunnelse for at du trapper ned på hvor mange innlegg du skal poste. For denne uka har du virkelig levert kun dritt…

    11. Srry men politiet e korrupt så de Kommer isje t å ta d seriøst (eg sier at de e korrupt etter egen erfaring)

    12. Du oppfører deg virkelig som en 13 åring- hilsen en annen tretten åring som synes du overdriver alt mulig og er kjempe irriterende. Så slutt å oppfør deg som en unge og voks opp (du som sier du er så voksen😹)

    13. Hei jeg har opplevd det på sosiale medier som oftest på insta,snap det jeg gjorde jeg blokkerte og utestengte de. Mamma fikk til politie for jeg er bare 12 år❤️Og alt gikk litt å litt bedere etter hvert❤️❤️Iluuu👍🏻💋

    14. Hei jeg heter Karoline❤️Ja jeg har opplevd det på Snapchat at folk later som om de er vennene mine jeg er lit usikker på hvordan de vet hvem vennene mine er da men det er ikke greit jeg har også blit hakket jeg støtter deg Stina ❤️❤️❤️❤️

    15. Du burde gå til politiet! Fordi sån åpførsel er ikke greit! Du må huske på at ingen kan bli akkurat som deg men de kan konge å uansett så er du deg ingen andre husk det❤️

    16. De som lager disse brukerne er sikkert eldre menn for at de skal få unge fans til å møtes, fordi de unge fansene tror jo at de snakke m dæ! Men d E jo ganske ekkelt at de vil gjøre noe sånt!!!!!!

    17. Det er bare fans som vil oppnå å bli som deg. Du er et forbilde for mang mennesker. Dette må du tåle. Alt dette skjer med nesten alle kjendiser som Ariana grande, Marcus og Martinus, Justin Bieber osv. De tar det som et kompliment hvorfor gjør ikke du? Dessuten på YouTube har du snakket om at du er så fleksibel og ikke tar deg nær av ting. Det virker litt som at du faktisk gjør det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg