Opp i vekt i desember?

inneholder reklame

I desember valgte jeg å ta en skikkelig kose måned der jeg spiste absolutt alt av usunt som jeg ville, og hvor ofte jeg ville. Det resulterte i godteri, pepperkaker, kakao, pizza, risgrøt og mye mer igjennom hele måneden. Jeg var veldig spent på å se hva dette kom til å gjøre med kroppen min, siden jeg vanligvis spiser veldig sunt. Jeg valgte at jeg heller ikke skulle veie meg i hele desember måned. Rett og slett for å ta helt fri fra alt av slike ting. 

Vel, i dag stilte jeg meg på vekten for første gang på over en måned, og jeg ble mildt sagt sjokkert. Jeg var sikker på at jeg hadde gått opp minst 2-3 kg, siden jeg hadde spist så ekstremt mye usunn mat igjennom hele desember. 

Resultatet ble ikke akkurat som jeg forventet. Jeg hadde bare gått opp 500 gram. Altså, 500 fuckings gram! Det er jo ingenting! Det er jo det som man kan svinge i vekt på et døgn avhengig av hvor mye vann man har i kroppen. Det virker som at kroppen min bare har bestemt seg for at nå er den på den riktige vekten, så her skal vi ikke rikke oss vekk uansett hvor mye usunn mat kroppen får. 

Det er ganske crazy å tenke på at jeg faktisk kan spise hva jeg vil uten at det egentlig påvirker vekten på kroppen min. Nå skal det sies at jeg ikke bryr meg så mye om vekt som det sikkert virker som i dette innlegget. Men jeg er jo selvfølgelig opptatt av at kroppen min skal være sunn. 

Genser – nly, HER

Derfor skal jeg bare spise sunt fremover, og skeie ut på lørdagskveldene. Ikke for å passe vekten, for det trenger jeg tydeligvis ikke i det hele tatt. Men fordi jeg er drittlei av å få masse energi i 10 minutter, for så å være dødstrøtt de neste 3 timene. Det er jo det usunn mat gjør med deg. For ikke å snakke om hvor dårlig immunforsvar man får av dårlig kosthold. Til og meg jeg som passer så nøye på huden min fikk masse kviser i slutten av desember fordi jeg hadde spist så mye usunn mat. Det å være konstant oppblåst er heller ikke noe jeg kommer til å savne. Haha!

Nei folkens, nå gleder jeg meg til å spise sunt og bra igjen! Ut med junkfood’en og inn med grønnsakene! Hehe! 😄

 

30 kommentarer
    1. Spist usunt hele julen og å ikke gått opp:) spiser man usunt hele tiden går man selvsagt opp men en sjelden gang må være lov som i julen sommer 1 gang i året.

    2. Dette innlegget var ille. Hva var poenget? At du kan spise så mye dritt du vil og fortsatt holder deg tynn? Jævlig heldig du. Finn noe skikkelig å skrive om eller la ver 🙂

    3. Det skal jo ofte lengere enn en mnd til.. blir helt fell å sk at du kan spise hva enn du vil uten at du legger på deg, for det vet du jo ikke etter kun en mnd…

    4. Heldig du som bare kan spise å spise uten å legge på deg
      Ikke alle som kan det, tenk før du skriver sånne innlegg som dette bare for å tjene penger eller fordi du ikke har noe å skrive om

    5. Wow, hva var poenget med dette innlegget?
      For mange får de nok en skikkelig dårlig følelse sv å lese dette. For mange så er det en drøm å bare gå opp 500gram. Mange går opp enda mer på enda kortere tid. Dette innlegget het kunne du spart deg for med tanke på hvordan din effekt i å påvirke mennesker er. Slår dette feil ut kan mange jenter begynne å spise masse dårlig mat uten å tenke på konsekvensene da det ikke hadde effekt på deg.
      Synes det er fantastisk at du har mål om å skrive 3 innlegg hver dag. Men skal innleggene være slik som denne er det nok lurest å gå ned til 2…

    6. selv om du nesten ikke har gått opp i vekt så kan det hende du har mistet f.eks 1kg muskelmasse og samtidig lagt på deg 1kg ett! da spiller ikke vekta noen rolle. Kroppen forandrer seg utsendemessig mtp. fettprosent og muskler, selv om vekta ikke viser de store forskjellene 🙂

    7. Fredrik: hvorfor leste du det da? Hvis hun vil skrive om det så er det Stina sitt valg, hun fortjener ikke hate pga det!! Husk dette:: hvis du ikke har noe fint å si, trenger du ikke si det! (Dette er ikke hate mot Fredrik, er bare dr*tt lei Haters nå) Det du skriver om var veldig spennende Stina❤️😻 gleder meg til neste innlegg!😆💋

    8. Altså du spiser junkfood konstant. Ofte du legger ut snap hvor du har «lagd» mat mens take away boksene står på gulvet.

    9. Det kommer jo helt an på hvor mye kalorier du får i deg da. Du kan fint gå ned i vekt på junkfood, og opp i vekt på sunn mat.
      Anbefaler deg å ta noen enkle google søk avogtil før du skriver innleggene dine.

    10. Hei, jeg er en jente som elsker mat og småspiser ting jeg har lyst på stadig vekk. I julen har je gått opp 2 kg uten å egt ha spist noenannerledes enn jeg ellers gjør untatt ribbe og annen julemat. Dette sier litt. For meg er det veldig vanskelig å være sunn fordi jeg har så innmari mange allergier på sunn mat. jeg er faktisk allergisk mot alle typer nøtter og frukt og Tåler heller ikke bær… dette er veldig kjipt og jeg får ALDRI får i meg 5 om dagen ikke engang 1… hva kan jeg gjøre?værsåsnill å hjelp meg! Jeg har også en stor utfordring ved at jeg blir kvalm av rent kjøtt og kaster opp av meste typer med fisk.. hva kan jeg gjøre??

    11. Hei. Jeg har samme greia, går ikke opp i vekt når jeg spiser usunt. Føler mye av grunnen til at de rundt spiser sunt, er for å være slanke. Kan du skrive om hva et bra kosthold gjør med kroppen, og hvorfor man skal spise sunt?

    12. Kjære kjære stina, jeg liker bloggen din kjempegodt, og deg enda bedre. Innleggene du skriver er ofta påminnelser, avbrekk eller bare så enkelt som litt underholdning i hverdagen. Noen bloggere er mer på det dypere planet, mens du holder det litt mer overfladisk (som ikke er negativt i det hele tatt)
      Det blir i grunn negativt når du poster slike innlegg. Innlegg som bare du forstår meningen av? Vi som leser, ja vi får med oss at du har en gave som ikke legger på deg og kan spise så og si hva du vil. Og det faktum at du veier mindre enn det jeg gjorde som 12 åring.
      Jeg skjønner ikke hva du får ut av å poste det? dette er ikke ment som kritikk, men heller en liten wake up call. Noen ting trenger ikke man å blottlegge på internett, spesielt bloggere som bruker hverdagen sin på å påvirke yngre lesere både ubevisst og bevisst, hele tiden.
      Du er nødt til å ta det seriøst. Jeg går inn på bloggen din for å lære mer om hvordan å få en ryddigere hverdag eller få inspirasjon til nye klær og slik. Ikke for å finne ut hvir heldig du er, og hvor uheldig jeg er som har en fettforbrenning uten like og som legger på meg bare jeg spiser en nøtt.
      Du er et forbilde for så utrolig mange. Vær så snill å tenk over hva du bruker denne tittelen til.

    13. Jeg sliter med anaroxia og under min behandling blir jeg fortalt at hvis du spiser veldig usunt i en uke eller 2 for så å gå tibake til normalen så vil ikke vekta endre seg, hvertfall ikke mye! Kroppen vil regulere kaloriene og når du går tilbake til vanlig rutine bruker kroppen alt likt igjen :)) så ikke så sykt sjokk at du ikke har gått opp 2-3 kg som du trodde. Lurt å vite👆🏼

    14. Dette innlegget kunne du spart deg for..! Du har mange yngre lesere som blir påvirket av deg pga du er forbildet dems. Jeg forsto virkelig ikke hva aent en penger du fikk ut av dette blogginnlegget?! Ikke hate da..

      Uansett. Pizza trenger ikke være junkfood? Det finnes sunn pizza

    15. Hehe, gjennomtenkt innlegg som provoserer. That’s all. Det funker, ser dere. Provoserer lett krenkelige som liker å overføre ansvaret for egen selvtillit og velbefinnende over på andre. Innlegget har absolutt ingen mening, det vet Stina også. Men, folk tåler ikke høre/lese om vekt. Hvor stas hadde det ikke vært om man kunne forholdt seg rasjonelt til virkeligheten?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg