Hva feiler det meg?

De siste dagene har jeg vært så utrolig slapp, svimmel, sliten, trøtt, kvalm (når jeg har sittet i bil), slitt med å puste og hatt utrolig mye vondt i hodet. Det er veldig like symptomer som jeg hadde i sommer da jeg i månedsvis slet med jernmangel. Det var ikke særlig gøy for å si det sånn.

Jeg begynte å merke det på julaften, og jeg ble så trøtt at jeg slet med å holde øynene åpne. I dag har det bare blitt enda verre. Da jeg skulle bære maten fra butikken og opp trappen utenfor huset var det såvidt jeg kom meg opp trappen. Jeg ble helt svimmel og klarte nesten ikke puste, og kroppen orket nesten ikke å gå opp de få trappetrinnene. 

Det som er rart er at jeg vet at det ikke kan være jernmangel. Jeg er veldig nøye med å ta nok jern kosttilskudd som jeg har fått av legen, så jeg ikke skal få mangler. Enda merkeligere er at Per Fredrik har akkurat de samme symptomene som meg. Jeg kjenner meg liksom ikke sånn feber-syk, men gud så dårlig form jeg er i fordet. 

Noen av dere som aner hva det kan være? For jeg har virkelig ingen anelse!

Dagen i dag har i alle fall gått meg til å bare ta det helt med ro. Både Per Fredrik og jeg har ligget rett ut på sofaen og sett på filmer, og jeg har sovet en god del. Satser i alle fall på at vi blir mye bedre asap, for det er jo så kjedelig å være i dårlig form! 

 

47 kommentarer
    1. Det kan være fordi man spiser mye sukker i jula og nor dere bruker å spise så sunt til vanlig kan det bli et sjokk for kroppen ❤ elsker deg❤

    2. Hei, jeg har en tanke om dette! Jeg kjenner en gartner og hun sier at d er VELDIG MANGE som har følt seg som deg i disse tider! Det er mange som pynter med mye blomster og det er en av grunnene til at folk er sån! Bare en tanke😉

    3. Kanskje du får nåken typ mini blodtrykksfall? Eg har hatt nåken meir alvorlege scena med samme symptom som du beskrive, men ikkje lika ofta🤔

    4. Her har omgangssyke herjet i hele jula så kan være det. Spesielt hvis søsteren din har barn. Har gått mye av det rundt vet jeg.

    5. Jeg spurte Mamma som er lege og hun sa det var symptomer på graviditet men siden Pf også har det vet jeg ikke

    6. Kan være all den tunge maten, godteri og usunnheter. Bør prøve å gå noen turer i frisk luft og spise litt mindre av all julematen, og heller prøve med skikkelig næringsrik mat. drikk mye vann

    7. Tar du pille tabletter for å slippe mensen? Det kan være man kan bli dårlig av det :/ Jeg tar selv ikke tablettene som gjør at man kan hoppe over det månedtlige.

    8. Jeg har hatt influensa de siste ukene, og det starta med de samme symptomene som du nevner. Jeg hadee feber i tillegg da, er mange som har fått det nå, så kan være det dere brygger på. Jeg var sliten og slapp og lå mest å sov i en uke, så håper ikke det er det dere får. God bedring <3

    9. Jeg hadde sånn i sommer og da var jeg hos legen. Han sa at det var at jeg sov for lite og det gjorde at jeg ble sliten, i tillegg til at jeg ikke fikk i meg nok mat

    10. Hei! Vet om mange som har det sånn akkurat nå, hadde det slik selv før jeg fikk et slags influensa virus. For håpe det ikke er det, men det mye influensa nå rundt jul. God bedring!

    11. Jeg kjenner meg også veldig dårlig! Det begynte vell egentlig i natt da jeg kjente at jeg hadde veldig mageknip så da skulle jeg gå for å hente meg noe å drikke, men istedenfor måtte jeg bare løpe tilbake til sengen for jeg fikk så vondt i hode at jeg trodde jeg skulle besvime!
      Jeg kjenner meg fremdeles på denne måten. Vondt i hode, svimmel, spy kvalm og mage knip😧😷 Men jeg har ikke feber..

    12. Hei:-)
      Jeg sendte mail til Caprino for noen uker siden for å høre om Flåklypa-spillet hadde kommet i oppdatert versjon. Fikk til svar at det var noe de jobbet med og håpte på å lansere i 2018! Var litt usikkert pga høye kostnader, men…

    13. Du kan kjøpe flåklypa spillet på ds Nintendo😀 jeg har selv spillet på DS. Du kan spille post spillet,vaske sykkel og fikse bilen sånn at du kan kjøre den ned til sentrum👍

    14. Har du sjekket stoffskifte? Jeg var hos legen og fikk påvist lavt stoffskifte og det har symptomer som tretthet, depresjon og mye annet. Kan være det er noe helt annet men kanskje å gå til legen å finne ut av det hadde hjulpet:)

    15. Var syk for litt siden og hadde akkurat det samme som du har nå, bare at eg hadde feber også. Når eg reiste meg opp føltes det ut som eg skulle svime av, i tillegg var eg konstant kvalm og hadde veldig vondt i magen. Det er nok influensa som går rundt, det er veldig mange som har hatt det nå i det siste.

    16. Til dere som kommer med graviditets kommentarer: Siden Per Fredrik har de samme symptomene som Stina, er han og gravid da? 😑 Ganske sikker på at Stina hadde visst det om hun var gravid, og tviler på at PF ville ligge strak ut med de samme symptomene 😂😂
      #NoHate til dere som kom med kommentarene ❤️

    17. Det kan være krystall syken, bestemor hadde det og hun var svimmel og var kvalm og hun var veldig slapp. Krystall syken er att noen krystaller vi har i øret løsner men det blir bra etter vært men du må helst ikke kjøre bil når du har det
      God bedring elsker deg ❤❤💖💖

    18. Hei, skal få meg valp om 4 uker, å lurer om du kunne skriv et innlegg om den første tiden når dere fikk hund. Hvordan få den stue ren osv..

    19. Hei det var jeg som sendte den komentaren med de tre guttene jeg likte. Hva synest du jeg skal gjøre liker alle tre ??

    20. Jeg opplever det du forklarer her flere ganger i uka og det har holdt på sånn i flere år, noen ganger stopper det noen uker, men det kommer alltid tilbake. Jeg har vært inn og ut av sykehus på grunn av dette, jeg har testet alt, men leger finner ingen ting. Dro til en fysioterapaut som sa at dette kan være ett veldig sterk stressproblem. da har muskler i nakken spent seg så mye sammen at de presser på nerver. Ambrfaler og skjekke opp det med fysioterapaut, det har vært fall gjort mitt liv mye lettere.💗💗

    21. Kan henne dere føler dere sånn fordi det har blitt mange sene kvelder med mye som skjer, også er det veldig vanlig og bli litt sliten og slapp når det er sånn grått og kjedelig vær ute

    22. Jeg har akkurat det samme! Jeg skjønner ikke hvorfor jeg får det, jeg blir svimmel, er så sliten, sover i mange timer, mage knip o.s.v jeg har også veldig lav jernmangel men tror heller ikke det har noe med det å gjøre. Det er så utrolig rart, blir også veldig lei av skolen på grunn av at jeg er så sliten og vondt i magen. Legen har ikke funnet ut av noe og jeg går på medisiner men det hjelper ikke:///

    23. Jeg hadde de samme symptomene når jeg hadde en veldig sterk forkjølelse et par uker siden.Jeg sliter forsatt med pustinga og jeg hoster veldig mye,men Stina jeg syns du burde gå til legen jeg ble bedre da vertfall.❤️God bedring

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg