Slik gikk årets første skitur!

I dag har vi vært på årets første skitur! Per Fredrik har bursdag i dag, og fikk nye ski og skistaver av meg i bursdagsgave, og da passet det perfekt å dra på ski på bursdagen hans. Vi var utrolig heldige med været i dag. Det var helt blå himmel og et par varmegrader, så det var helt magisk å være ute i skogen! 

SNAPCHAT STINABLOGG 👻

_____

Jeg har kun gått på ski en gang her i Sandefjord, så jeg måtte innom skisporet.no for å sjekke hvor vi kunne gå. Det er forresten en nettside med kart over alle løyper i hele Norge, og som viser hvor lenge siden det har blitt preppet løyper der. Den siden er så genial! Husker jeg brukte den masse da jeg bodde i Oslo og ikke ante hvor jeg skulle gå på ski, og om det i det hele tatt var føre. 

Vi endte opp på Storås skiarena, som ligger ved Stokke. Der var det massevis av løyper og et skikkelig bra langrennsannlegg. Løypene var så utrolig fine, og selv om de var ganske åpne, fikk man fortsatt den “tett-skog” følelsen. Den følelsen er noe av det beste med å være i skogen, syns nå jeg! 

Vi fant en fin løype som vi gikk 1,5 ganger før vi slo oss ned inne i skogen. Vi fyrte opp engangsgrillen og satte igang med å grille både pølser og pinnebrød. Det er første gang jeg har laget pinnebrød, så jeg var spent på å se hvordan de kom til å bli. De ble dødsgode! Perfekt slik pinnebrød skal være!

Det jeg brukte for å lage de var; 4 dl hvetemel, bittelitt salt, 2 ts sukker, 2 ts bakepulver, 5 ss solsikkeolje, 1,5 dl vann. Deigen la jeg bare i et plastikkboks med lokk. Også hadde jeg med sånne grillpinner man bruker for å grille marshmallow, for å surre pinnebrødet rundt. Veldig enkelt og sykt godt! 

Dette er jo Chloe sin andre skitur i hennes liv, så det var veldig nytt og rart for henne. Vi var jo bare på en liten skitur i fjor, og da var hun så liten at hun satt i sekken nesten hele turen. I år derimot gikk hun selv hele tiden, og koste seg så mye!

Hun er jo en utrolig sporty hund, så hun elsket å løpe masse overalt! Hun var litt skeptisk til andre på ski, men det er jo ikke rart med tanke på at det var første gang hun møtte på skigåere. Men hun blir nok fort vandt med å se mennesker på ski. Det gikk i alle fall bedre utover turen! 

Glemte helt å ta bilder av selve skigåingen, men om dere vil se hvordan det gikk kan dere sjekke ut snapchat “stinablogg”. La ut en noen videoer der fra turen!

Det var så fantastisk å gå på skitur igjen, og det er ingen tvil om at jeg kommer til å gå mye på ski i år. Nå som Per Fredrik endelig har egne ski, kan vi jo også gå masse på ski sammen. Så det gjør det ekstra koselig!

Forhåpentligvis blir jeg litt flinkere til å gå på ski også. Bortover klarer jeg veldig bra. Men skøyting derimot.. Vel for å si det sånn. På slutten av turen prøvde jeg å skøyte og sa til Per Fredrik “jeg aner virkelig ikke hvordan man skøyter”, og så fort jeg hadde sagt det gikk jeg rett på rumpa! Haha! Famous last words!

 

8 kommentarer
    1. Ååå, du må fjerne pappen på grillen 😳 kanskje ikke like viktig nå på vinteren om du setter den på snø, men i skogen på sommeren er det superviktig slik at den ikke tar fyr 😅
      Du vet det sikkert fra før, men måtte bare si det 😇

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg