7 Grunner til å ha hund

Å ha hund kan være litt av en jobb. Spesielt i starten da den er valp og tisser overalt, biter i stykker alt man har, og nekter å sove alene. Men til tross for det er det mange koselige og gode grunner til å ha hund. Her er 7 av de!

🐶 Tur – Når man har hund har man en ekstra god grunn til å gå en lang tur hver eneste dag. Da får man masse frisk luft og mosjon, noe som er viktig for alle mennesker. 

🐶 Selskap – Det er mye selskap i en liten hund. Chloe for eksempel er alltid i nærheten av meg når jeg er hjemme. Hun er som en liten blogg assistent, hehe! Er så koselig å ha en liten hund å kose med! 

🐶 Vakt – Uansett om du har en stor eller liten hund, er det ingen tvil om at en hund sier ifra om det kommer noen hjem til deg. Dette er alltid en stor trygghet for meg de gangene Per Fredrik er på reise og jeg er hjemme alene med Chloe. 

🐶 Ansvar – Å ha en hund medfører mye ansvar. Den skal mates, gåes tur med og passes på. Det er en veldig fin måte å lære mer om ansvar på, og en fin måte å finne ut om man er i det hele tatt klar for barn. Nå er barn og hunder veldig forskjellige, men om du ikke klarer å ha en hund blir nok barn veldig vanskelig.

🐶 Å se på – Hunder kan være både søte og morsomme å se på, og de i seg selv kan være mye underholdning. Aner ikke hvor mange ganger jeg har blitt sittende å bare se på Chloe, fordi hun gjør så mye rart!

🐶 Alltid glade – Om du er lei deg er det ekstra koselig å ha en hund i nærheten. De er alltid glade og drar opp stemningen!

🐶 Triks – Det er så gøy å lære en hund nye triks. Vi har lært Chloe massevis av triks og kommandoer, og det er ingen tvil om at det er en liten smart hund. For herregud så fort hun lærer! Skal lage en video for å vise dere alle triksene hun kan en gang, så dere kan se. Hun er mildt sagt ekstremt dyktig! 

8 kommentarer
    1. Chloe er så søt! Ja lag en video om triksene! Kanskje du kunne sagt litt om hvordan du lærte hun de forskjellige? 😊

    2. Er kjekt med hund, men vi har fått katt i tillegg egentlig mer underholdning med katten:) men hunden kan man gå tur med så er veldig kjekt med hund også:D

    3. Hei
      Stina
      Jeg lurer på om du har noen tips til hvordan jeg kan få min mamma og min pappa til å tro at jeg kan passe på en hund.
      Trenger svaret fort😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg