Jeg turte ikke gjøre det..!

inneholder reklame

I går hadde jeg tidenes nisse-jentekveld her hjemme. Jeg hadde kjøpt inn et pepperkakehus til hver og en som var her, og massevis av non stop, seigmenn og annen pynt til å pynte opp husene med.

Tskjorte – HER, Gina Tricot
Gevirhårbøyle HER, Gina Tricot

Mamma har alltid brukt melis til å sette sammen huset, så jeg tenkte at det var en enkel ting å bruke. Jeg har jo vært på utallige julekvelder med skolen der folk har smeltet sukker og det har stått flammer opp av kjelen til slutt. Så jeg turte ikke akkurat å hoppe rett til sukkeret for å si det sånn.

Vi prøvde først med melis, og det funket skikkelig dårlig. Ingenting ville feste seg skikkelig. Så jeg spurte dere på snapchat om hva vi skulle gjøre. Kommentarene var tydelige; bruk smeltet sukker. Så da samlet jeg opp mot til å smelte sukker, og var supernøye på at det ikke skulle bli for varmt. Er jo livredd for sånt. Haha! 

Etterhvert ble sukkeret smeltet og vi prøvde å sette sammen husene på nytt. Vel, det funket skikkelig dårlig. Aner ikke om det var melis restene som satt igjen som gjorde det, eller hva det var. Men alle husene knakk alle mulige veier og det ble skikkelig fail. Haha! 

Det var kun et hus som overlevde, og det var Trine sitt. Det ble jo utrolig fint og det ironiske var; det var festet med melis. Altså. Jeg skjønner ikke hvordan hun fikk det til! Når jeg tenker over det, så var hun den eneste som ikke drakk. Så mulig det hadde litt å si. Jeg vet i alle fall en ting; jeg skal ikke inn i byggebransjen med det første!

Kvelden i går ble i alle fall veldig morsom, og det er så gøy med sånne jentekvelder. For man sitter jo og prater om alle mulige jenteting. Hehe! Trine og Marita måtte dra i 23 tiden siden de hadde lang vei hjem, og det var jo allerede ganske sent. Men Rebecca og Kaia ble igjen til veldig sent.

Kaia var siste som dro, og vi skravlet sammen til klokken var 04 i natt. Haha! Det sykeste er at Kaia og jeg har bare møtt hverandre noen få ganger før, og da har det vært mest i familieselskaper siden hun er kjæresten til fetteren til Per Fredrik. Men vi ble virkelig godt kjent med hverandre i går, og skravlet om nesten hele livshistorien til hverandre. Så koselig!

Slike jentekvelder er så magisk koselige, så ingen tvil om jeg kommer til å ha det oftere her hjemme! 

 

14 kommentarer
    1. Ååhh så hyggelig Stina❤️ Er livredd for brann og sånne ting selv så jeg ville ikke turt å brenne sukkeret egentlig😂😂

    2. Jeg bare lurer..hvor er den pysjamasen du hadde på deg på snapchat for noen dager siden fra? Den søte du fikk fra typeb din, tror jeg det var.

    3. It is so nice you had gingerbread house making with some friends. Gingerbread houses are hard to make. By the way you have decorated your house beautiful for Christmas. 🍷🍷🍷

    4. Så uvant at du har åpent kommentar felt, så jeg glemte nesten å sjekke det. Såå fint at det endte opp med å bli koselig. Eeeelsker deg❤❤

    5. Fra en erfaren baker: visp eggehvite og melis sammen. Det blir hvit og fin lim som smaker like godt, så bruker du sprøytepose 🙂 melis og vann blir bare rennene og festes ikke.

    6. Så gøy! Men tror det var melis restene som gjorde det. Lagde pepperkake hus idag og smeltet sukker fungerte helt fint

    7. Hei. Har et spørsmål bare lurer på om du kan følge meg på snap vis du kan det så heter jeg mollyellsker men det var så bra at dere koste dere i går

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg