Hva er galt med meg??

inneholder reklame

Nå er jeg på dag 3 av ryddeprosjektet mitt, og jeg begynner å innse at jeg kanskje har et problem. Som dere vet så leste jeg boken til Marie Kondo “Magisk Opprydding”, og den sa at man skulle gå igjennom alle tingene sine, kategori etter kategori og kaste alt man ikke får glede av. Så langt har jeg gått igjennom alle klær, sko, vesker, bøker og papirer. I dag står skjønnhetsprodukter på lista. 

Så jeg startet dagen med å hente frem alt av sminke, hårprodukter, neglelakker, body lotions og andre beauty ting fra lageret, badet og sminkerommet. Jeg satt alt midt i stua, og innså at jeg hadde et problem. Det var tusenvis av produkter, og halvparten har jeg hverken brukt eller hatt nytte av. Hvorfor har jeg beholdt alt dette?

Hvorfor har jeg beholdt 10 forskjellige parfymer jeg brukte da jeg var yngre? Den Britney Spears parfymen er det et tiår siden noen som helst brukte, inkludert meg selv. Og jeg som føler jeg aldri har noen som helst body lotions. Vel, jeg hadde 87 flasker fulle av body lotion, så jeg skjønner ikke helt hvordan jeg “aldri” hadde body lotion. 

Jeg tror kanskje det er mye av roten til problemet. Jeg har hatt altfor mange ting, også har det blitt så uorganisert og uoversiktelig at jeg ikke har visst hva jeg hadde. Så derfor har jeg kjøpt nytt, fordi jeg ikke visste at jeg allerede hadde det jeg faktisk hadde. 

Nå har jeg sortert alle produktene inn i hver sin kategori, og å skal jeg gå igjennom alle produktene, en etter en og sortere hva jeg skal kaste, og hva jeg skal beholde. Dette blir litt av et prosjekt, men jeg er så klar! Det blir så deilig å kvitte seg med enda flere ting som jeg faktisk aldri kommer til å bruke. 

Tskjorte – Gina Tricot, HER

Gud som jeg gleder meg til jeg er ferdig med å gå igjennom alle tingene mine. Det er jo litt av et prosjekt jeg har startet på, og det kommer nok til å ta lengre tid enn jeg først trodde. Men herregud så deilig det blir når jeg blir ferdig! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg