7 Problemer lave jenter har

Selv om det er fantastisk mange gode sider ved det å være lav. Man ser alltid søt og uskyldig ut, og man holder seg ung i utseendet mye lengre. Fører det med seg en del problemer. Her er 7 av problemene jeg støter på veldig ofte som lav jente.

Klær

– I en alder av snart 25 år er det ganske kleint at jeg fortsatt må kjøpe bukser på barnebutikker. Prøver jeg å kjøpe på Bik Bok eller Zara kan du banne på at buksa er en halvmeter for lang på bena. Og når vi er inne på klær. Har du noensinne sett meg bruke en veldig lang kåpe og lave sko? Nei? Det er det en god grunn til. Tar jeg på meg en sånn lang kul motekåpe ender jeg opp med å se ut som en liten smurf. 

 

Konsert / Kino

– Nesten alltid da jeg er på kino må jeg sitte helt oppreist igjennom hele filmen, for å rekke opp til å se noe. Når det kommer til konserter er det bare å glemme og stå blant publikum forran scenen. Da ender jeg opp med å se bakhodet på den forran meg igjennom hele konserten.

Må alltid stå på stol

– Hver gang jeg skal prøve og rekke opp til noe på kjøkkenet, må jeg enten klatre opp på benken og leke tarzan, eller hente en stol. Å rekke opp på egenhånd er det bare å glemme! For ikke å snakke om når jeg er på butikken. Aner virkelig ikke hvor mange ganger jeg har måttet spurt om hjelp for å rekke opp til ting. Altså, tror de som jobber i butikk at alle er over 180cm og klarer å rekke opp eller?

 

Legitimasjon

– Å glemme førerkortet hjemme hvis jeg skal på butikken er risikosport. La meg minne dere på at jeg blir 25 om noen måneder, og har enda ikke opplevd en eneste gang og ikke bli spurt om legitimasjon når jeg skal kjøpe alkohol. Til og med RED BULL blir jeg sjekket legg på. Ere mulig? Forever young sier jeg bare..!

 

Må stå på tå

– Hver gang jeg skal kysse kjæresten min (som er typ 185cm høy) er jeg nødt til å stå på tå. Noe som kan bli litt slitsomt i lengden! Altså, greit at gutten skal være litt høyere. Men noen ganger kan det bety problemer! For ikke å snakke om at jeg ser ut som en liten dverg ved siden av han. Haha!

Søt

– Nesten uansett hvor sexy man prøvde å kle seg før man dro ut på byen. Ender det alltid opp med at man får høre “aww, så liten og søt du er”. Gjerne mens de også klapper deg på hodet. Ikke veldig gøy.

 

Ser ut som et barn

– Er man flere om å være lave sammen, har man fort et problem. Alle tror at man er barn. Da jeg og Victoria skulle til Portugal for noen år siden, vi er like høye (eller lave..) forresten, ble det ganske kleint på flyet. Siden vi er bittesmå begge to, tenkte flyvertinnen at vi var barn, og spurte oss hvorfor vi ikke hadde med oss “reiser alene” skilt… Auch! 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg