Slik er kjøkkenet pyntet til jul!

Nå som vi har pyntet hele huset til jul tenkte jeg å vise dere litt og litt her på bloggen. Det er så mye jeg skal vise dere, så da må jeg dele det opp i flere runder. Hehe!

En av de første stedene vi pyntet var kjøkkenet. Her hengte vi opp en gigantisk girlander med masse lys, kongler og julekuler ved inngangen til kjøkkenet. Å ha girlander er jo ikke så veldig typisk norsk, så der tok jeg mye inspirasjon fra USA. 

Nederst ved girlanderen står en snømann med lykter på snø. Tips; “Snøen” er perfekt å bruke for å skjule kontaktene til girlanderen. Bare pass på at du bruker kun LED belysning og ikke noe som blir varmt, da det kan være brannfarlig. 

I vinduene har vi pyntet opp med små pepperkakehus med lys inni, små dyrefigurer som passer inn i skogstemaet vårt, også selvføgelig; kakao stasjon. Den viste jeg dere tidligere i dag, og den er jeg så fornøyd med! Per Fredrik og jeg har også bakt pepperkaker som vi har hengt opp i vinduet for å pynte opp. Det er så koselig å pynte med noe som vi har laget sammen! 

🎄 Julegenser – Gina Tricot, HER 🎅🏻

Når det er kvelden, og vi skrur av lysene på kjøkkenet får vi den fineste utsikten ut mot gårdsplassen og inngangen der vi har pyntet opp med massevis av lys. Vi har gått all-in ute i år, og jeg viste dere et stort bildedryss HER, som til og med Nettavisen delte som inspirasjon. Girlanderen lyser opp så vakkert og gjør det ekstra koselig i stua. 

Nå skal vi spise middag og kose oss. Per Fredrik har vært i Sverige i helgen med musikk produsenten sin, så jeg har savnet han så mye! Det var heldigvis bare to døgn. Men gud det føltes ut som en evighet! Nå blir det koselig å kose oss sammen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg