Slik sparer du tid om morgenen!

Spis frokost mens du gjør deg klar
– Helt siden jeg gikk på ungdomsskolen har jeg hatt en vane med å spise frokosten samtidig som jeg sminker meg og fikser håret. Da rekker jeg å spise, uten at jeg bruker opp unødvendig tid. Husk; frokost er et veldig viktig måltid og er viktig for at du skal klare deg igjennom skole / jobbdagen, så dette er et måltid du ikke bør droppe!

Planlegg antrekk kvelden i forveien 
– Å sette sammen et antrekk om morgenen når man er stressa og trøtt, kan fort ta mye mer tid enn planlagt. Planlegger du derimot antrekket kvelden i forveien, kan du spare deg for mye tid, og du slipper å løpe rundt som en galing på jakt etter den ene genseren du bare mååå ha på deg. PS; Husk å sjekke været så du ikke går for shorts når det er meldt regn. 

 

Unngå å slumre
– “If you snooze you loose” er et ordtak som jeg er veldig enig i. Å prøve og sove 10 minutter lengre, er aldri en god idè. Man ender som regel opp med å få veldig dårlig tid, i tillegg til at man blir enda mer trøtt. Er du smart så legger du telefonen så langt unna senga at du må stå opp for å skru av alarmen. 

Dusj om kvelden
– Å vaske håret om morgenen kan fort ta veldig lang tid. Derfor er det mye bedre å vaske håret kvelden i forveien, og kun ta en kjapp kroppsdusj om morgenen. Avslutter du dusjen med litt kaldt vann i ansiktet, våkner du litt ekstra opp også. 

 

Legg sminken klar
– En ting som alltid er smart å legge sminken klar kvelden i forveien. Legg alt i den rekkefølgen du skal bruke de, så du slipper å lete i bunnen av sminkevesken for å finne eyelineren. 

Planlegg frokosten dagen før
– Skal du lage pannekaker til frokost? Lag røren kvelden i forveien, så sparer du masse tid!

 

Pakk skolesekken / jobbvesken kvelden i forveien
– Hvis du må ha med masse forskjellig ting på skolen / jobber er det smart å pakke det ned kvelden i forveien. Pakker du det om morgenen, er det lett å glemme gymtøy eller lader til pc’en. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg