hits

Tips; Sunne frokost-vafler!

Nr det kommer til frokost og lunsj prver jeg alltid lage noe som er bde sunt og spennende. Brdskiver med gulost p, blir veldig kjedelig i lengden. S det spiser jeg kun de dagene jeg ikke orker gjre noe som helst annet.

I dag derimot flte jeg for eksperimentere litt p kjkkenet, og lagde to forskjellige vaffel kombinasjoner som ble utrolig gode! Begge er perfekt til frokost, og det ogs ann pakke de med i nistepakken s du har lunsj p jobb / skole. 

Selve basen er vaffelen. Den lager jeg av 1,5 dl hvetemel 💚 1,5 dl sammalt hvete 💚 1 dl havregryn lettkokte 💚 1/2 ts bakepulver 💚3 egg 💚 2 ss flytende margarin 💚 4 dl lettmelk. Dette blander jeg sammen, og det gir cirka 6-7 store vafler.

Det holder som regel med 1-2 vafler til frokost / lunsj, men jeg liker lage noen ekstra som jeg kan la ligge i kjleskapet s bde Per Fredrik og jeg kan spise mer av senere. Det gr helt fint ann lage vaflene kvelden i forveien om du skal ha de til frokost.

Opp vaflene hadde jeg to forskjellige toppinger. P vaffelen under hadde jeg en stor spiseskje med philadelphia light 💚 et kokt egg 💚 noen tomater 💚 litt balsamico cream. I dag var jeg helt tom for basilikum s jeg mtte improvisere litt, men jeg anbefaler ta et par blader med basilikum p toppen. Utrolig god kombinasjon, som ogs mettet helt utrolig mye!

Anrett alt sammen opp vaffelen og nyt! Her er det fullt med proteiner og fiber! 

Den andre vaffelen ble litt mer dessert aktig. Den hadde jeg en stor spiseskje philadelphia light 💚 en hndfull honningmelon 💚 noen jordbr 💚 sitronmelisse. Den kombinasjonen ble veldig god!

Jeg kommer nok til lage den verste kombinasjonen mye fremover, for den ble alts s god! 

4 kommentarer

Nam, det s utrolig godt ut

hhh dette m jeg prve! Jeg elser vaffler😻😻 utrolig inspirerende😊😊

Du har bare kopiert et blogginnlegg du har hatt fr /:

Anonym: Se p datoen :-) Dette er originalen.

Skriv en ny kommentar