hits

6 Ting som motiverer meg til trene!

N som hsten virkelig har kommet, tipper jeg det er mange av dere som har lyst til komme igang med treningen etter en lat sommer. Men det er ikke alltid like lett vre super-motivert! Derfor skal jeg dele noen av tingene som motiverer meg mest med trening, s dere kan f litt ekstra motivasjon!

Hverdag
- En av de tingene jeg syns er fantastisk med trene, er at hverdagen blir enklere. Plutselig er det null stress lpe til bussen, g opp noen trapper eller bre matvarene hjem. Alt blir mye lettere, og jeg fr mye mer energi i hverdagen.

 

Mat
- Personlig syns jeg det er mye lettere spise sunt nr jeg trener. Da vil jeg liksom ikke kaste bort all den gode treningen, med spise drittmat. Husk; for f maksimalt ut av treningsresultatene er du ndt til ha en sunt kosthold ogs. Pass p at du fr i deg nok med mat. Trener du veldig tungt, trenger du ofte mer mat enn du tror. Men pass p at maten er sunn, og ikke stappfull av sukker og mettet fett.

 

Svn
- Nr man har trent godt og har brukt kroppen, er det mye lettere sovne om kvelden. Kvaliteten p svnen blir ogs bedre nr du trener jevnlig. 

Kropp
- Det er jo virkelig ikke til stikke under en stol at man fr en slankere og mer "fit" kropp av trene. Selvtilliten ker, og kroppen ser bedre ut enn noensinne. Ja, det er kanskje litt overfladisk bruke trening til se bedre ut. Men er vi ikke alle litt opptatte av se fine ut da? 

 

Helse
- Om jeg ikke trener p en liten periode fr jeg helt ekstremt vondt i nakken. Fra fr av har jeg to nakkeskader + at jeg jobber forran en pc dagen lang. Da er det ekstremt viktig for meg trene musklene i nakke og rygg, for ikke f vondt i nakken. Sliter du mye med hodepine for eksempel, kan det vre fordi du sitter rett opp og ned forran en pc dagen lang. Trening kommer til hjelpe noe veldig da! 

Det er jo ogs en hel rekke andre fantastiske ting trening gjr for kroppen din, og for at du skal leve et langt og sunt liv er du ndt til legge inn mosjon i hverdagen. Husk; g en halvtimes tur rundt i nabolaget er ofte godt nok!

 

Ml
- En ting som ofte kan motivere meg til trene, er ha et ml. Da blir jeg mye mer fokusert og jeg har ekstra lyst til n det. Eksempel p ml kan vre; ta x antall push ups, lfte x antall kilo i kneby, lpe 1 km / 3 km / 10 km p x antall minutter, x antall treningskter i uka. Sett deg et ml du vet du kan klare om du jobber skikkelig hardt! En ekstra bonus kan vre at du gir deg selv en belnning nr du har klart mlet. For eksempel at du kjper noe nytt fresht treningsty nr du har ndd mlet. 

💪🏼💪🏼💪🏼

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar