5 Ting jeg hater

Sofaen – Av en eller annen grunn blir jeg alltid så sykt trøtt og slapp så fort jeg setter meg ned på sofaen. Om det så kun er for å se litt på tv mens jeg spiser frokost, kan du banne på at jeg har sovnet rett etter jeg har spist opp.

Skjønner virkelig ikke hvorfor, men jeg klarer aldri å sette meg ned i sofaen på dagtid uten å sovne. Haha! Det har blitt så ille at jeg kun spiser lunsj ved skrivebordet mitt..

Facebook feeden min – Hver gang jeg går inn på facebook for å svare noen på en melding begynner jeg automatisk å scrolle. Jeg skjønner ikke hvorfor, men det bare skjer. Hver gang blir jeg like oppgitt og irritert. Folk legger ut så mye syke ting på facebook jeg faktisk ikke vil se.

Å se en baby elefant bli brent levende, eller at en avis forteller at “i denne parken bor det kun sexforbrytere”, eller enda et Farmen oppslag som jeg ikke gidder å bry meg om eller reklame for et eller annet dritt. Dette er faktisk ting jeg ikke vil se, og sånn er det hver gang jeg går inn på facebook. Jeg håper jo at det skal komme noe som faktisk interesserer meg, men det er som regel kun sminkereklamene jeg faktisk liker. Hahaha!

Helsen min – At jeg ikke er flink nok til å dra jevnlig til legen for å sjekke at alle vitamin-nivåene mine ok, er noe jeg hater. Det går jo ekstremt utover hverdagen min når jeg får så lavt jerninnhold i kroppen at jeg nesten svimer av. Men drar jeg til legen for å fikse det? Pffft. Nei. Slikt drøyer jeg hele tiden. Det er virkelig noe jeg må skjerpe meg på. First thing in the morning; skal jeg ringe rett til legen og be om å ta full sjekk på vitamin-nivåer. Tipper det er mye mangler, for herregud så slapp og sliten jeg er for tiden!
 

Høye hæler & is – Tidligere i dag var jeg hos dekkhotellet i Tønsberg for å skifte dekk, og jeg hadde som alltid tatt på høye hæler. Vel, det holdt på å gå skikkelig galt på vei ut av bilen. Selv om det var plussgrader ute, var det litt vel glatt og jeg var som bambie på glattisen, da jeg holdt på å tryne ut av bilen. Vel, fremover er det bare å gå som en pingvin om jeg skal ha på høye hæler når det er is på bakken! 

Grammatikk og uttrykk – Jeg tar veldig ofte feil av norske uttrykk og det kan fort bli ganske flaut. Som når jeg for eksempel er helt overbevist om at det heter “hjerneteppe” eller “turteldurer”. Norsk grammatikk er også noe jeg hater og det er spesielt én ting jeg er skikkelig dårlig på. Nemlig å sette sammen ord.

I det engelske språk setter de sjeldent ord sammen, her i Norge derimot, setter vi gjerne sammen 3 ord til ett mens vi først er igang. Er det rart det går i surr for meg? Ekstremt mye av jobben min foregår på engelsk, og det å bytte mellom hverandre er ikke bare-bare alltid. 

 

🌟🌟🌟

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg