hits

7 Tips for bli mer aktiv i hverdagen!

De fleste av oss har en hverdag hvor vi frst sitter 8 timer p jobb eller skole. Deretter kommer vi hjem ogs blir det mye stillesitting med lekser, tv titting og internett-scrolling. Derfor er det viktig at man er aktiv nr man kan, snn at man fr beveget kroppen. Det er viktig holde seg aktiv s man fr mer energi, bedre humr og orker mer! Men, hvordan blir man mer aktiv i en allerede hektisk hverdag? Her er mine tips! 

- Trapper - 
Legg til som regel at du alltid skal ta trappene. Som regel tar det like lang tid g i trappene, som det tar ta heisen / rulletrappene. Eneste forskjellen er at hvis du tar trappene fr du litt trim! 

- G -
Har du pause p jobben eller friminutt br du g deg en liten tur. Det trenger ikke vre noe langt, men s lenge du fr vrt litt aktiv og fr litt frisk luft kan det hjelpe deg veldig med komme igjennom dagen p jobb / skole. Har du litt ddtid om kvelden anbefaler jeg deg g en tur. Ta en halvtimes runde, og ha hyt tempo s du fr opp pulsen litt. 

 

- Challenge -
Gjr en 30 dager challenge der du bestemmer deg for at du m ta x antall situps, squats eller andre velser hver eneste dag. Begynn for eksempel med 10 frste dagen, ogs ker du med 5 for hver dag. 

 

- G til steder -
Skal du til en venninne, eller p butikken? G dit! 

- Aktiviteter - 
Ta med deg en venninne eller to p tur i svmmehallen, en tur i skogen eller p klatrevegg. Her fr du trening uten at du engang tenker over det! 

 

- G til jobb / skole - 
Om du gr eller sykler til skolen / jobben gjr du deg selv en kjempe tjeneste. For det frste fr du god trim. For det andre fr du vknet opp og du fr frisk luft, s skole/jobbdagen blir mye bedre! Dersom du bor langt unna og m ta bussen, kan det vre en lsning hoppe av noen busstopp lengre unna. 

 

- Hjelp til -
vaske huset, mke sn, rave lv, g tur med hunden og klippe gress er ting som foreldrene dine garantert vil takke deg veldig om du hjelper til med. Plusset er at det er supergod trening! 
 

💪🏼💪🏼💪🏼

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar