Så mye tjente jeg i 2016

I dag kom skattelistene ut og nysgjerrige mennesker over hele landet scroller igjennom alle avisenes lister over inntekter på bloggere. Jeg syns det er både rart og forståelig at folk syns det er så interessant å lese om disse tingene. Meeen, folk elsker jo å ha enda en grunn til å kunne hate bloggere, så hvorfor ikke se på de høye inntektene?

En ting som dere kanskje ikke visste er at mange av bloggerne har mye høyere inntekter enn hva som står oppført. Som blogger setter man jo mye av sminken, klærne, skjønnhetsbehandlingene, osv på firmaet sitt, fordi det er utgifter man har siden man er blogger. Dette er ting “vanlig” mennesker måtte kjøpt med penger de allerede hadde skattet av. Oss med bloggfirma derimot, vi kjøper det med penger som er på firmaet, og alle utgifter vi har blir trukket vekk fra inntekten vår. Veldig kjekt!

For eksempel står jeg oppført med 413’000,- i inntekt for 2016, men sannheten er at firmaet mitt tjente over 700’000,- kr. Men fordi jeg hadde mye utgifter ser inntekten min mye lavere ut. Det er også mange bloggere som har AS som kun tar ut et lite utbytte av hva de faktisk tjener. Så om du vil se hva bloggere med AS faktisk tjente i 2016, er “inntekten” som regel ikke helt å stole på. Man må jo faktisk se på hva firmaet dro inn av penger. Det er der de ekte tallene ligger. Hehe! 

Men nok om penger. Jeg liker egentlig ikke å snakke om hva jeg tjener, da jeg egentlig syns dette er en privatsak. Men siden tv2 allerede har lagt ut inntekten min ville jeg rett og slett forklare meg litt 🙂

 

 

22 kommentarer
    1. betyr det at du brukte rundt 300 000 kr på sminke, klær, skjønnhetsbehandlinger og lignende ting? eller har jeg misforståttt nå?

    2. det er alminnelig inntekat som er oppført i skattelistene. Alminnelig inntekt er all inntekt minus utgifter men også minus alle fradrag, slik som rentefradrag, minstefradag,personfradrag odv

    3. Pappa tjener over 700 000 i året og han er ikke noe blogger, bare en arbeidende bilmekaniker❤️😅

    4. Skattetrekket ditt stemmer ikke overens dersom du tjente over 700k i fjor. Ganske lett å gjennomskue. Godt forsøk da 😉

    5. Hvorfor er det slik at bloggere ikke liker å snakke om penger? Jeg Jar ingen problem med å si hva jeg tjener og hadde jeg vært en topp blogger, så hadde jeg fint sagt hva jeg tjener om jeg hadde blitt spurt.
      Folk lurer jo på hva bloggere tjener i tilfelle noen ønsker å jente på sin egen blogg og jobbe med den:)

    6. Moren min tjener 1,1 millioner i året så du tjener ikke så mye som du skal ha det til….og moren min er ikke akkurat en blogger..hun hater faktisk bloggere haha

    7. Forstår godt at du vill rette opp i det media skriver om inntekten din, tror jeg de fleste hadde gjort om de var i ditt tilfelle! Du er så flink Stina! bra du svarer fornuftig på slike dumme kommentarer istedet for å slette dem! Respekt 💗

    8. Man må betale for skatt,bil,hus,forsikring,strøm,vann,klær,mat,dyr og masse annet Så vis foreldrene deres tjener over en million går mye av det vekk på daglige ting og noen ting på dere
      Og tenk på de fattige barna som ikke for en drit

    9. Jeg syns også det er litt rart at folk vil vite hva du tjener på skrive på bloggen, jeg synest at du er så modig som deler så mye av livet dit til oss som lesere. Du har inspirert meg til å spise sunt og å trene mer. Tusen takk for det!❤️

    10. omg er dere seriøse nå? først vil dere vite inntekten hennes og klager på at hun ikke forteller om det,og nå når hun fortelle om det. klager dere igjen over at det er flaut å fortelle om det. dere vet ikke hva dere vil engang

    11. Altså, om du (eller andre bloggere) ikke liker å snakke om inntekt hvirfor er det så viktig å lage ett innlegg for å fortelle at du tjener enda mer? Syns du det var flaut at det “bare” sto 400 000 i inntekt så du måtte informere om at du egentli tjente mere?
      Da vill jeg si du bryr deg veldig mye om penger å at andre skal vite hvor Mye sminke og klær du kan kjøpe..
      Å som jeg alltid har ment så hater jeg ikke bloggere, men når man velger å jobbe som bloggere og legger ut hele livet sitt og meninger om altmulig på internett så får du tåle litt kritikk og kjipe tilbakemeldinger.
      Det blir litt sånn som at om man ikke liker blod jobber man ikke som sykepleier, liker man ikke dyr jobber man ikke i dyrebuikk, har man høydeskrekk jobber man ikke som kranfører.. Og tåler man ikke kritikk så jobber man ikke som blogger👍🏻
      Og litt uenig med flere over hær, 700 000 er en høy inntekt da gjennomsnittet i norge tjener 350 000..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg