Slik får du sminken til å sitte hele dagen!

Er det én ting jeg syns er kjipt med sminke er at fort kan se sykt sliten ut når man har hatt den på i en god del timer. Når klokken begynner å nærme seg 18 og man sminket seg klokken 07 på morgenen, er ofte halvparten av foundationen smurt vekk.

Dette var noe jeg slet med mye før, og som jeg har lært meg triks for å unngå! Jeg merker så fort hvis jeg ikke følger disse triksene at sminken bare blir borte. Men om jeg følger triksene sitter den på fra tidlig morgen til sent på kveld!

Mine beste tips er;

💋 Fuktighetskrem – Start sminken med hudrutinen din. Vask ansiktet godt om morgenen og påfør en god fuktighetskrem. Kremen gjør at huden din er fuktet, og du slipper at huden “spiser opp” sminken din.

💋 Primer – En god primer er viktig for at du skal få en jevn base å jobbe med som igjen gjør at sminken holder lengre.

💋 Pudder – Når du har tatt på foundation er det viktig å velge riktig pudder for å sette fast sminken. Her må du eksperimentere deg litt frem og finne ut hva som passer din hud og foundation best. Om du blir veldig oljete er det nok smart med et pudder som er veldig matt, men om du har en lett foundation og du ikke sliter med oljete hud trenger du bare et vanlig pudder. 

💋 Kløing – Om du må klø deg i ansiktet kan det være smart å unngå at du gnir sminken rundt overalt. Prøv å klø veldig forsiktig så ikke sminken blir gnidd rett av. 

💋 Setting spray – Dette er seriøst er must. Setting spray sprayer man i hele ansiktet når sminken er helt ferdig. Det gjør at sminken smelter bedre sammen og sitter mye bedre. Mange av sprayene har også “oil control” som gjør at man blir mindre oljete utover dagen. HER finner du et stort utvalg av setting sprayer. 

💋 Igjennom dagen – Pass på å gå lett over med litt pudder utover dagen sånn at sminken ikke blir smørt vekk fordi du blir oljete. Bare pass på så det ikke blir for mye pudder oppå hverandre, for da kan det fort bli kakete. 

 

💋

11 kommentarer
    1. Har du et tips til oljete hud som sminken ikke vil feste seg til? Sliter mye med dette. Når jeg har sminket meg og har vært på skolen i ca en time, merker jeg fort at sminken begynner og på en måte skli rundt i fjeset. Skikkelig irriterende… vil jo liksom se litt «ok» ut når jeg er på skolen. Vær så snill og svar. PS; elsker deg!❤️

    2. Har du et tips for oljete hud der sminken ikke vil feste seg? Sliter virkelig med dette, når jeg har vært sånn på skolen i en time, merker jeg allerede at sminken begynner og skli rundt i fjeset. Noen tips? Pliiiiis svar. PS;elsker deg!❤️

    3. Holy optical illusions! I thought your arm was cut off in your first photo. Then I looked at the photo again and realized that you still had your arm. I thought maybe farm machinery took your arm. What a relief that you still have your arm. 🙂

    4. hva tenker du om rumpe-operasjon?? jeg tenker du hadde kledd det<3 du har fin rumpe, men kanskje litt flat :/ tror du hadde kledd en kardashian rumpe skikkelig godt. siden du har fylt opp leppene og sånn 🙂

    5. Du som kaller deg fast leser: vask ansiktet godt og bruk en mattende fuktighetskrem og en mattende primer. Husk pudder på toppen så holder det hele dagen.

    6. Jeg har ekstremt tørr hud så ord som pudder og matt får jeg mareritt av. Jeg kan ikke se noen ta på pudder uten å få en fysisk reaksjon, føler liksom at huden bare tørker inn av å bare se det:(
      Verste er at det er så få foundation der ute som faktisk funker for så tørr hud. Jeg har et tjukt lag med ekstrem tjukk fuktighetskrem med masse olje i før foundation og en time etterpå så er huden helt jævlig igjen. Foundation ser crispy ut liksom. Jeg kan fader meg ikke vinne.
      Har selvfølgelig prøvd alt. Jeg er veldig nøye med skin care, er bare sminke gjør alt verre så jeg kan nesten aldri bruke det..
      Er det bare meg eller virker det som om alle er oily (akkurat som om det er en trend!) Og ingen er tørr :S

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg