Min største skjønnhetstabbe

Nå skal jeg fortelle dere om den gangen jeg virkelig gikk på en stor skjønnhets-tabbe! Jeg var 13 år gammel og gikk på ungdomsskolen. På den tiden var jeg som jeg er nå; opptatt av sminke og utseendet.

Jeg hadde nettopp kjøpt et kit med forskjellige verktøy, som jeg kunne bruke til blant annet å beskjære øyenbrynene mine med. Det var en elektrisk trimmer som hadde et ganske langt blad. Jeg begynte forsiktig og skjærte kun litt under øyenbrynene mine.

Deretter gikk jeg litt hardere til verks, og startet med det ene brynet. Da jeg var ferdig med det var jeg så fornøyd! Det hadde jo blitt så fint! Etterhvert skulle jeg studere det litt nærmere, og det var da jeg la merke til det som var tidenes krise!

Det lange bladet på trimmeren hadde skjært av nesten alle vippene på øyet mitt! Jeg fikk full panikk og løp opp til mamma i full gråt! Hva skulle jeg gjøre nå? Dette var jo i 8. klasse, og det er ingen hemmelighet at ungdommer ikke er særlig hyggelige og forståelsesfulle med hverandre. Mamma fikk roet meg ned, og sa at jeg heller bare fikk bruke litt mørk øyenskygge så det ikke ble så synlig.

Jeg fulgte rådet hennes, og det tok faktisk flere dager før noen i det hele tatt la merke til det. Det var faktisk en når venninne som først så det, og når jeg fortalte henne hva som hadde skjedd fikk hun total latterkrampe! Og jeg skjønner henne! Altså, det er jo faktisk super tragi-komisk!

Det er så typisk at man gjør noen tabber i den alderen der, og nå syns jeg det bare er morsomt å tenke tilbake på! Selv om det der og da føltes ut som at verden gikk under. Hadde jeg bare visst at jeg heller kunne brukt vipperemser. Haha! 

 

💋

10 kommentarer
    1. Hahaha! Det minner meg om da barndomsvenninnen min ville ha tynnere bryn. Det endte selvfølgelig med at hun skar bort begge to, haha! Lite visste vi da at det gikk an å bruke sminke for å lage “bryn”, så hun så jo syk ut i evigheter. Haha!

    2. Auda- den er kjip ja :O Men nå i ettertid kan man helt klart le 😛
      Jeg skulle prøve å skjære brynene med en slik kniv en gang, men det gikk ikke så bra- på et eller annet vis greide jeg å skjære slik at jeg kuttet vekk hele spissen, på en måte, slik at lengden på selve øyebrynet blei mye kortere- hurra, not 😛

    3. Hahaha jeg ler. Kan du ha et blogginnleg om hvordan man kan sminke bryn for ny begynnere? Jeg ha veldig lyse bryn. (de synes nesten ikke) og jeg har veldig lyst til og lære meg og sminke dem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg