Jeg blir så irritert!

Nå som vi virkelig har kommet oss inn i høsten begynner jeg å få litt panikk! Det blir så tidlig mørkt at jeg føler at halve dagen bare blir spist opp. Når klokken er 18 føles det ut som midt på natta, og man går litt inn i søvnmodus, og det irriterer meg grønn!

Om sommeren blir det jo ikke mørkt før 23 tiden, og da er man liksom klar for å dra ut og finne på ting helt til sent på kvelden. For ikke å snakke om at når man står opp om sommeren så er det faktisk lyst. Nå derimot, føler jeg at jeg står opp midt på natta om jeg står opp 07..! 

 

Nei folkens. Dette får jeg faktisk litt panikk av. Jeg er et menneske som styres veldig av lys og vær, og dette er virkelig ikke bra. Døgnrytmen min har virkelig ikke blitt vandt med at det blir mørkt tidlig, så jeg står opp flaut sent om dagen! 

Uffameg! Nå ble det mye klaging her. Men jeg måtte bare få det ut. Forhåpentligvis er jeg ikke den eneste som føler det sånn, så da er det nok noen der ute som deler min frustrasjon. Fremover må jeg i alle fall passe på at jeg står opp super tidlig og får masse unnagjort før kvelden aka klokka 17 kommer, for da er det nattamodus. Haha! Skjønner ikke hvordan dette skjer hvert år, og jeg blir like stressa og irritert hver gang! 

Jeg har i alle fall fått en skikkelig god økt på gymmet i dag. Det gir meg massevis av energi så det er en super viktig ting for meg nå som det er mørketid! 

12 kommentarer
    1. du burde kjøpe en sånn «lys lampe», husker desverre ikke hva det heter men det hjelper mange med å våkne selv om det er mørkt ute og man får «sollys». mange som sliter med depresjoner bruker det, men det blir mer lg mer vanlig for folk som bare vil ha mer lys/sliter med å komme seg ut og igang når det er mørkt eller dårlig vær.

    2. Må bare fortelle om dette da jeg var på kiwi tidligere i dag så jeg at ved smågodt boksen var det poser som man kunne legge godteri i og på de sto det sunnhet til folket. Da må jeg bare spørret når ble godteri sunt?

    3. Selv har jeg ikke problemer med det. Synes at mørketiden er avslappende og koselig. 🙂 Jeg blir mer sliten av lange, lyse dager som sommertiden og det kan ha med at jeg er en del lyssky. Men har alltid foretrukket høsten fremfor de andre årstidene.

    4. Åhh så enig med deg Stina. Jeg starter på skolen kl.08.15 og slutter kl.15.30. Når jeg går til skolen er det mørt, og når jeg kommer hjem blir det mørt nesten med en gang. Føler jeg nesten må gå å legge meg igjen når jeg kommer hjem :/

    5. Jaja, du kan jo være glad du ikke bor hær i Finnmark i det minste Hahah. Snart er det mørketid og mørt hele dagen, absolutt det aller værste med og bo hær, men så er det jo lyst hele sommeren da…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg