Mamma tror ikke på meg

Hei fredagskveld! Nå har vi nettopp vært en tur hos tanten min. Kusinen min Eveline er hjemme en tur fra England og det er så koselig å se henne igjen! Vi har jo vokst opp sammen og har alltid stått hverandre veldig nære, så det er jo ganske trist at vi ikke får sett hverandre så ofte. Mn heldigvis er hun hjemme i Norge iblant så da sees vi litt i alle fall!

Mens vi var på besøk ble vi sittende og snakke om DNA testen jeg tok. Jeg har jo vært helt overbevist om at den skotsk / irske siden av meg på 15% var fra mamma. Men der kan jeg ha tatt feil! I følge pappa har vi mye familie fra Vestlandet, og da er jo sannsynligheten mye større for at noen fra Irland / Skotland har kommet dit enn Hallingdal som moren mins familie er fra.

 

Måtte le litt av mamma. Hun nekter å tro at DNA testen stemmer og er helt overbevist om at vi har noen sør-østlige gener i oss. Så nå har jeg bestemt meg! Mamma får DNA test i julegave fra meg. Hahaha! Så får vi se om hun kanskje har 1% av noe i seg. Jeg tviler!

Uansett så ble det en morsom kveld og nå er vi på vei tilbake til Sandefjord. Mette og småtrøtte. Akkurat slik man skal være når man kommer fra familie selskap ☺

8 kommentarer
    1. Hei! Ville bare fortelle deg at disse DNA testene nok bare er lureri. Teknologien rundt DNA har ikke kommet så langt at vi kan lese av hvor en person kommer fra. Så ville nok ikke brukt mer penger på dette om jeg var deg. Kanskje om 20 år?! 🙂

    2. Hei!
      Syns det er sjukt spennende at du har tatt dna testen, vurderer å gjøre det sjøl. Men visste ikke at moren din sin familie var fra Hallingdal. Er fra der selv. Hvor i Hallingdal er ho fra? ☺

    3. Det var et for kjedelig og unøvendig innlegg! Hva er meninga med at du skriver om DNA testen din og hvordan moren din ikke trodde på det du sa ?! Hva er så spennende med et sånt innlegg ??!! Pass litt bedre på temaet du skal ha innlegget om !!!! -_-

    4. Urbefolkningen på de britiske øyer var beslektet med baskerne. Disse menneskene kom til øyene lenge før kelterne og engelskmennene, og de kom fra sydligere strøk. Dette kan spesielt ofte ses på dagens svært mørke walisere! Catherine Zeta Jones er et godt eksempel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg