Var det for sent å gjøre det?

I kveld fikk jeg så lyst på kanelsnurrer at jeg nesten ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg! Klokken hadde jo blitt langt over 22, så det var egentlig altfor sent å begynne og lage noe slikt.

Men så kicket det inn at jeg faktisk kan bestemme når jeg legger meg og står opp, og at jeg er kan være litt YOLO. Haha, så gæærn som lager kanelsnurrer sent om kvelden da! 

Jeg fant i alle fall litt gjær i kjøleskapet og slang sammen en bolledeig på ti minutter. Nå har jeg nettopp trillet den ut og lagd klar alle kanelsnurrene. Det lukter så kanelsnurrer her at jeg blir helt sulten av det! Nå står de til heving og jeg gleder meg til de er ferdige! Det blir så digg det! 

Denne oppskriften har jeg brukt mange ganger, og den lager de beste kanelsnurrene! Oppskriften er slik:

Til 12 snurrer trenger du:

– 1/2 pakker gjær

– 2 dl lunken melk

– 4-5 ss flytende smør

– 4 ss sukker

– 1/2 ts kardemomme

– 5,5 dl hvetemel

Til fyll:

– Smør

– Sukker

– Kanel

Slik gjør du:

– Smuldre gjæren i en bolle. Tilsett litt av melken og bland den sammen med gjæret til det er helt løsnet opp. Deretter tar du oppi resten av melken.

– Tilsett margarin, sukker og kardemomme

– Tilsett hvetemelet litt etter litt til deigen slipper bollen.

– Dekk over med plast og sett et lunt sted. Hev til dobbel størrelse

– Elt deigen og lag en ca 20 cm lang pølse. Kjevle den ut til et stort rektangel. Smør på smør, dryss over kanel og sukker.

– Rull sammen i del opp i 12 like deler. Sett til heving

– Når de er dobbel størrelse setter du de inn i ovnen på 240 grader i 5-7 minutter

Slik ble kanelsnurrene til slutt! Sykt luftige og helt utrolig gode!

13 kommentarer
    1. Forresten det skrives synes ikke syns. Jeg visste heller ikke det før jeg lærte det på ungdomsskolen for noen uker siden.

    2. Så deilig, det fristet! 😀
      Liker veldig godt slike hverdagsinnlegg, og oppskrifter er også veldig gøy! Kan bli litt mye liste-innlegg for min smak innimellom. Hverdagen, og dine meninger er gøy å høre om! Stå på <3

    3. Jeg digger bloggen din! Fordi du har så (relativt) korte og greie innlegg å lese❤️ For jeg klarer ikke å sitte å lese blogginnlegg av andre bloggere, hvor de basically skriver en bibel, hvis det gav mening haha. Også skriver du veldig mye bra og som er interessant å lese💖
      Stå på, Stina💋

    4. Hvor kjøpte du den hvite ullgenseren som du hadde på når du filma på Snapchat i går tror jeg? Elsker deg!!!

    5. Aldri for sent for boooolller <3
      Men ser du virkelig sånn ut etter kl. 22? Med sminke og de klærne? Haha jeg skulle ønske jeg var deg ..Her er håret i dott og jeg i joggis med en gang jeg kommer inn døren 🙁

    6. Jeg prøvede å lage de kanelsnurrer i dag, å de er nydelige☺️. Tusen takk for oppskriften❤️.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg