Botox reddet livet mitt!

De siste 4-5 årene har jeg slitt med alvorlige nakkeproblemer. Jeg har så lenge jeg kan huske slitt med mye hodepine og lettere nakkesmerter, men etter at jeg ble påkjørt for noen år siden ble nakkeproblemene ille. Jeg har hatt så mye vondt i nakken, og det har ofte vært dager der jeg rett og slett måtte legge meg ned på senga i flere timer midt på dagen fordi nakken var så vond at jeg holdt på å svime av.

Mens jeg bodde i Oslo gikk jeg til kiropraktor og betalte vel rundt 40’000,- kr for å bli kvitt problemene. Han fikk rettet opp i skaden fra bilulykken, men jeg har fortsatt slitt med mye nakkesmerter. 

De siste to månedene nå derimot (med unntak av den siste uken) har jeg nesten ikke hatt noe vondt i hverken nakke eller hodet. Jeg har ikke trengt å legge meg ned på senga fordi jeg hadde nakkesmerter, og jeg har rett og slett hatt det så bra! Vet dere hva løsningen var? BOTOX. Altså. Jeg tok Botox for et par måneder siden i håp om at det skulle hjelpe på spenningshodepinen min. Vel. Det hjalp på nakken også.

Det som tydeligvis har skjedd med meg er at jeg har anstrengt øyenbrynene mine så mye at det har spent seg bakover og jeg har endt opp med tidenes mest anspente nakke. Botox’en gjør at jeg ikke fysisk klarer å anspenne brynene mine, og derfor har jeg fått mye mindre vondt i hodet og nakke.

Den siste uken har botox’en gått helt ut, og det er nå jeg virkelig kjenner hvor mye injeksjonen hjelper meg. Nå har jeg så vondt i både hode og nakke at jeg nesten svimer av, hvis det ikke hadde vært for at jeg har en snill kjæreste som masserer nakken og brynene mine hver eneste kveld.

På tirsdag skal jeg ta en ny injeksjon og det gleder jeg meg til! Det er sjukt å si det, men jeg kan faktisk si at Botox har reddet livet mitt, for herregud så mye bedre jeg har det etter at jeg tok det! 

Så til dere der ute som tenker at Botox kun er for å forhindre rynker; les litt mer om det. Det kan hjelpe på så mangt! Blant annet kan det hjelpe deg om du har migrene. 

27 kommentarer
    1. Jeg føler du frammsnakker det litt for mye, botox er ikke bare bra heller for det er jo faktisk en veldig voldsom og farlig gift og forskere har ikke funnet ut hva den kan gjøre etter at du har brukt det en stund, så det er jo egentlig ganske skummelt, men hvis det hjalp deg så kan jeg ikke gjøre noe med det. Jeg bare til alle dere yngre folk der ute: Pass på dere selv og hvis dere har problemer så snakk med en lege og ikke la sånne ting være førstevalg (helst ikke et valg i det hele tatt da) får det er farlig og det kan få konsekvenser etterhvert!bai bai ps: jeg er 12

    2. Sorry for å si det men jeg tror du ikke har fysisk vond i hunder og sont men physisk. Jeg tror at du føler press for botox og sånt. Jeg tror du bare vil være som alle de dukkene som tar stilling og sånt og at det går in til deg. Botox og sonne stoffet har avinghetsmidler i seg og når du tar det en heng blir du avhengi. Dette er akkurat som rusmidler.

    3. Har samme erfaring selv, så og si kvitt migrene og spennings hodepine etter å ha tatt botox 🙂 Får vondt i hodet med en gang den begynner å gå ut… Forresten, åssen bukse har du på deg ? Kjempe tøff 🙂

    4. Nå ble jeg litt stressa, fordi jeg er ei med litt mindre lommebok og har mine grunner til å skulle ta fillers/botox i nær fremtid. Bl.a av samme grunn som deg. Men jeg trodde virkelig det varer lenger enn et par måndter? Skal det ikke vare typ 9-14 måndter? Går det virkelig ut etter 2?? Det blir jo isåfall forferdelig dyrt????? Er det bortkastet å gjennomføre det én gang hvis jeg likevel må tilbake etter 8 uker…..noe jeg ikke har råd til

    5. Kom igjen a, Stina skriver jo ikke at hun tok botox for skjønnheten sin del. Det er noe helt annet å anbefale botox som hjelp for hode- og nakkesmerter enn å anbefale det for å bli penere. Ikke alt trenger og kritiseres og spesielt ikke dette innlegget.

    6. Bra innlegg! Anja, du litt lengre oppe her.. Å anbefale botox pga. skjønnheten er en tinf. Å anbefale botox pga. nakkesmerter og hodepine synes jeg kun er positivt. Kan hjelpe mange som sliter med nakkesmerter og migrene! Selv om inngrep som dette ofte blir gjort for utseende betyr ikke det at det alltid er sånn!

    7. Hei Stina.😊 Hvor ofte må du ta botox?en?? Hver andre måned? Sliter med ekstrem nakke /hodepine selv, og har lyst og prøve dette ut.. Eller er det forskjellig fra person til person hvor ofte man må ta det?? Hva koster det evt. Kan du skrive et innlegg om da du ble påkjørt?? Har ikke fått med meg at du har skrevet noe om det før, og jeg har fulgt bloggen din leeeenge:) Hva skjedde, og når skjedde det feks.?? Lå du lenge på sykehus og div.. Ser det er flere som lurer på det samme:) Bra det gikk fint med deg ellers, men synd du må slite med nakke og hodeplager.. Hos meg begynte hode og nakkeplagene når jeg fikk kyssesyken.. Og det gikk liksom aldri over, siden heg sliter med det den dag idag:( God bedring til deg,flott at det hjelper med botox!

    8. Bra innlegg Stina!! Altså å skrive hat til dette innlegget blir bare tull! Hun skriver at hun ikke gjør det for skjønnheten sin skyld! Moren min jobber med botox osv… Og det hjelper faktisk!! Ikke at jeg har gjort det da, haha. Men det er faktisk sykt bra at du skriver om det. Siden det er jo ikke-akademisk som vet at disse problemene kan bli fjernet “så lett”.

    9. Ja botox hjelper mot hodepine, men husk at de fleste som leser bloggen din er under 18. Det å anbefale dem botox som en enkel måte å bli kvitt hodepine er ikke bra. De bør heller prøve å finne grunnen til at hodepinen kommer enn å tenke at de bare må vente til de er 18 så de kan ta botox og da forsvinner alle problemene deres. Husk at de ser på deg som et forbilde

    10. Hei. Jeg bare lurer på en ting som egentlig ikke har noe med dette innlegget å gjøre.
      Hvilket redigerings program bruker du for å redigere yt videoene dine? Hadde satt stor pris på om du svarte😊❤

    11. Ikke bra å promotere botox på denne måten. Årsaken til at botox fungerer slik det gjør er fordi det er en gift som angriper nervesystemet og paralyserer nervene, slik at informasjon ikke når hjernen. F.eks. hjernen rekker ikke å oppfatte signaler som at du har vondt i nakken. Det betyr ikke at problemet er fikset….. Langt i fra

    12. Kom over denne bloggen din ved en tilfeldighet da jeg sitter og googler Botox mot hode og nakkesmerter.
      Jeg er helt klart IKKE en som normalt ser på bloggsider siden jeg er en Gubbe på 54 🙂
      MEN så ser jeg at du får så “hatten passer” av noen ifm Botox mot smerter og derfor tenkte jeg å legge igjen en liten kommentar.
      Jeg har slitt med kroniske hode og nakkesmerter etter ei fallulykke for snart 3,5 år siden hvor jeg fikk kraniebrudd og 5 nakkevirvler er skadet.
      UNDERSTREKER at jeg ALDRI har hatt skikkelig hodepine før – ei heller ifm. hangover i ungdommen.
      Etter ulykken var smertene så forferdelige at jeg kunne miste begrepet om hvilken ukedag det var og kunne ligge rundt doen på badet i timesvis og kaste opp.
      Så det ble behandling med Paracet og Nobligan og som mange vet så er Nobligan et vanedannende B-preparat.
      Dette brukte jeg så i ca 3 år uten å på langt nær og bli kvitt smertene før jeg klarte å finne frem til en smerteklinikk hvor jeg får en kombinasjon av smertebehandling i en lett narkose og lokalbedøvelse – det siste for å prøve ut hvordan jeg kunne respondere på Botox før det ble forsøkt.
      Dette har fungert utrolig bra og jeg forsøkte første Botox behandling for en drøy uke siden.
      Den ble satt i hode og nakke.
      Med den lokale smertebehandlingen så var jeg et nytt menneske bare minutter etter injeksjon.
      Etter injeksjon av Botox var jeg bare litt “stivere” i hodebunnen og pannen – noe som er helt borte – også har det tatt noen dager før virkningen av smertereduksjon har kommet.
      Den har kommet helt trinnløst uten at jeg egentlig har merket det – må tenke tilbake til før injeksjonen.
      Jeg er ikke bra – MEN hodet er mye mye bedre.
      Nakken “henger” litt igjen, men så var det bare 100 enheter som ble brukt nå første gangen så ser frem til fortsettelsen.
      UANSETT- jeg var heldig og fikk ikke noe avhengighet av Nobligan og tar mer enn gjerne risikoen på at dette også er en gift.
      Heller dette hver 3.dje mnd. enn tabletter 2-3 ggr. i døgnet livet ut. (Regner med at så store doser Paracet og Nobligan over så lang tid gjør noe med de indre organene.)
      Om noen tenker at jeg ikke tåler mye smerter, så kan jeg bare raskt nevne at jeg har hatt 15 mellomstore og store bruddskader – småtteri som fingre selvfølgelig ikke regnet med, 6 år tilsammen på krykker en haug med narkoseoperasjoner mm og har bare tatt smertestillende helt sporadisk. (Har levd et litt uforsiktig liv 🙂 )
      Så dere som er veldig kritisk til Stina her – ikke “skyt” før dere vet hva dere “skyter” på.
      Hilsen “Gubben” 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg