Jeg er redd for å angre på dette

// inneholder reklame

Hei alle sammen. Imens jeg gjorde husarbeid hjemme i dag stod TV’n på i bakgrunn, og uten at jeg tenkte noe mer over det der og da var det en døende person som snakket om alt han angret på at han ikke hadde gjort, og alt han angret på at han hadde gjort.

Det fikk meg virkelig til å tenke, så jeg satt meg ned å prøvde å finne ut hvilke ting folk flest angrer på at de har gjort eller ikke har gjort, når de går mot slutten av livet, og gjett om jeg kjente meg igjen i mange ting som jeg er redd for å angre på selv!

Jeg tror det største, og som mange skulle ønske de kunne gå tilbake i tid å forandre på, er at de ikke turte å leve livet som de selv ville, men de tok valg basert på hva andre ville de skulle gjøre.

ToppHER, Bik Bok

Det er så vanlig og typisk mennesker å velge utdannelse, jobb, fritidsaktiviteter osv utifra hva foreldre, venner og kjæreste syns du skal. Vi er så avhengige av folks syn på oss, spesielt de nærmestes syn, at vi heller gjør det de sier, enn det vi selv føler for å gjøre.

Hvor mange er det ikke som f.eks helst skulle vært en stor skuespiller i hollywood eller en verdenskjent klesdesigner, men som heller valgte å forfølge å bli noe helt vanlig, i frykt for å feile, eller i frykt for hva folk rundt de skal si om dem?

Når jeg er gammel håper jeg at jeg har turt å gå den litt mer usikre veien, enn den veien alle forventer jeg skal gå. Jeg har forsåvidt turt å ta en sjanse den dagen jeg bestemte meg for å satse på bloggen, men livet er langt, og jeg vet det kommer til å komme flere dilemmaer og situasjoner i fremtiden hvor jeg må velge igjen.

Da håper jeg at jeg har guts nok til å gjøre det jeg helst vil, ikke det som har minst risiko. 

10 kommentarer
    1. Jeg angrer meg i hjel på at jeg ikke tok eldreyrket i stedefor valgte jeg barn og ungdom.. tenk.. nå kunne jeg ha hatt fagbrevet i helsefag😓😓

    2. Dette innlegge her har gjort en stor forandring for meg nå! Min mamma Og pappa vil jeg skal gå studiespesalisering, men det er virkelig ikke det jeg vil! Jeg har lyst til å gå medier og kommunikasjon. Dette er mitt valg og jeg skal gjør det JEG vil. Dette innlegge har fått meg på min rette «veg»❤️

    3. Tusen takk for dette innlegget! Det var faktisk helt perfekt nå, her jeg sitter og lurer på om jeg har valgt feil utdanning, og vurderer å bytte, men er redd for hva folk kommer til å synes om en “vinglepetter” når jeg hadde jobbet så hardt for å komme inn på utdanningen jeg er på nå.
      Har også lyst til å skrive bøker og blogge, så tror kanskje jeg må droppe ut av studiet, og bruke tiden frem til neste høst på å nettopp skrive!
      Igjen, tusen takk for motivasjonen!

    4. For en del år siden var jeg livredd for å gå en annen vei enn hva som var forventet av meg, men jeg er faktisk en av de som har ligget for døden, og det fikk meg til å tenke annerledes. Det er virkelig ingen garantier for noe her i livet, og jeg synes det er bedre å ta sjanser og faile, enn å sitte der om 40 år og angre på alt man ikke gjorde:-) Fint innlegg!

    5. Jeg er enig i at du har klart å gå den mer usikre veien, blogg og youtube. Er ingenting jeg har mer lyst til enn å starte min egen youtube kanal. Men her i Bergen (og helt sikkert mange andre plasser), og spesielt på VGs blir man fort snakket drit om dersom man gjøre noe mer uvanlig. Jeg vet jeg kommer til å angre på det.

    6. Fantastisk innlegg! Det er trist at man ikke skal kunne velge en annen vei uten å føle at man skuffer familie og/eller venner. Folk må være flinkere å backe hverandre opp og si “jaa, gjør det!” og ikke hele tiden: “er du sikker?…”
      Samtidig må folk som ønsker å satse på noe driiiite i hva familie og venner sier. Det er der jeg sliter, for jeg vil.virkelig.ikke at familie skal være skuffa over meg. Men fra et annet perspektiv, så er det jo heller de som holder en tilbake som er den egentlig skuffelsen. Ikke den som satser.

    7. Jeg er helt enig! Vi burde ikke være redd for fordommene andre legger på oss, og heller lever livet med det vi liker å jobbe som, gjøre på fritiden osv! Bra skrevet 🙂

    8. Du er fantastisk jeg kan innrømme jeg ikke har lest alle blogg innleggene men ut i fra det jeg har lest er du en fantastisk person med frihet og du er pen… I Love U😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg