Planer for fremtiden – Barn, Blogging, Penger, Hus +++

// inneholder reklame

Veldig ofte får jeg spørsmål om hva mine planer for fremtiden er. Når skal jeg få barn? Skal vi bo i huset vi har nå for alltid? Kommer jeg til å flytte tilbake til Drammen / Oslo? Kommer jeg til å blogge til jeg pensjonerer meg? Hva gjør jeg hvis bloggen tar slutt? 

Dette er bare noen av spørsmålene som ofte kommer inn her på bloggen. Siden alle handler generelt om fremtiden min, tenkte jeg å svare på alt i et innlegg. Jeg har jo en god del planer og tanker om fremtiden, om alt blir slik jeg ønsker at det skal være, det er usikkert. Men det er i alle fall planen!

Genser – NLY, HER (50% rabatt nå!)

Skjørt – NLY, HER

Choker – Gina Tricot, HER (kun 20,- kr nå!)

Belte – Bik Bok, HER

 

Barn – Jeg er bare 24 år og føler meg virkelig ikke klar for barn helt enda. Barn er noe jeg godt kan tenke meg å få med Per Fredrik, men jeg vil gjerne vente noen år til vi er både klare psykisk og føler vi er veldig frie i økonomien og kan ta det litt mer med ro når det kommer til jobbene våre. Vi har også veldig lyst til å reise mye før vi får barn, for det er jo ikke sånn at man kan ta med en baby til New York på seightseeing. Hehe! Jeg ser for meg at 28-30 er en fin alder å få barn på. Da er vi begge godt voksne og er nok mye mer klare for det. 

Hus – Akkurat nå bor vi i et hus på 220 kvm som ligger i Sandefjord. Vi elsker huset vårt! Dette er jo det første boligkjøpet mitt og det er veldig stas å ha et så stort og fint hus allerede fra en alder på 23 år som jeg var da vi kjøpte huset. Den dagen vi får barn kommer vi antagelig til å kjøpe et større hus, for det er mye av huset som går bort til studio til Per Fredrik og kontor til meg.

Jeg har vært litt frem og tilbake med hvor jeg vil bo. I Drammen er jeg mye nærmere venner og familie, og i Oslo er det mye av business som skjer. Men samtidig så føler jeg meg ikke hjemme på noen av de stedene, og jeg foretrekker Sandefjord. Her får jeg liksom ro i sjelen, om dere skjønner? Føler meg så teit når jeg bruker det uttrykket, men det er jo det jeg føler. Hehe! Dessuten så er det jo kort vei til både Drammen og Sandefjord med bil, og det gjør meg ingenting å pendle litt iblant. 

Bloggen – Jeg elsker virkelig å jobbe med blogging og YouTube, og håper på at det er mulig å gjøre i mange år fremover. Men jeg kommer til å være veldig flink til å spare mye av det jeg tjener sånn at jeg kan investere de pengene videre i firmaer / eiendom senere, sånn at jeg får inntekt fra forskjellige ting og står mer trygt økonomisk. Nå for tiden holder jeg på å lære meg mye om hvordan økonomi faktisk fungerer og det er så spennende! 

Det har jo også vært en del som lurer på hvordan jeg kommer til å gjøre det med bloggen den dagen jeg får barn. For meg blir det naturlig at de blir en del av bloggen. Men da kun en del, og ikke hele bloggen. Jeg kommer til å være veldig selektiv med hvilke bilder og informasjon jeg legger ut om de, sånn at når de blir eldre kan de se tilbake på det å være en del av bloggen som noe koselig, og ikke noe flaut moren deres gjorde for klikk. Når de blir gamle nok til å selv bestemme om de vil være med på bloggen får de selvfølgelig velge selv. 

Så det er slik jeg ser for meg at fremtiden blir. Gud vet hvordan den egentlig blir! Er det én ting jeg har lært så langt i livet, er det at man aldri vet hvor man ender opp, og det er ikke noe vits i å leve i fremtidsplaner. Nyt nuet samtidig som du legger et godt grunnlag for fremtiden.

Om 5 år blir det nok ganske morsomt å lese dette innlegget igjen og se hvordan ting faktisk har gått. For alt jeg vet kan det hende vi har et barn om 10 måneder og flytter til USA. Haha! Neida, det tror jeg ikke akkurat at kommer til å skje. Men man vet jo aldri! 

🌟🌟🌟

15 kommentarer
    1. Det er så lett å planlegge, men livet blir sjeldent som man tror. Selv hadde jeg ikke sett for meg barn før om maange år (er to år yngre enn deg). Men så plutselig ble jeg gravid to gang på under et halvår (på prevensjon!!) og andre gang kunne jeg bare ikke ta abort. Så nå blir det barn på meg om 5 mnd! Hehe. Livet er så uforutsigbart!

    2. “… ikke noe flaut moren deres gjorde for klikk” = Anna Rasmussen aka Mamma til Michelle on point 👌😂

    3. Jeg liker bloggen din og liker at du er så ærlig om alt, men at du stadig repeterer at du kjøpte hus i en alder av 23, er unødvendig. Det er mange rundt den alderen som eier enten leilighet eller hus, så det er ikke noe nytt. Skjønner ikke trangen av skryte om det?

    4. 21:31 – enig. Jeg kjøpte min egen leilighet i Tønsberg sentrum da jeg var 22, og jeg har aldri blogga, kun jobbet som “vanlig” Synes du ofte skriver om det huset ditt som om det var verdens greie.

    5. Interessant innlegg! 🙂 Likte spesielt det du skrev på slutten om at det ikke er noen vits å leve i framtidsplaner, men at man heller bør leve i nuet. Jeg bekymrer meg alt for ofte om framtiden og alt jeg ikke tør/får til i livet. Men det du skrev, fikk meg til å tenke over at jeg heller bør nyte de dagene som kommer <3 I stedet for å bekymre meg og planlegge alt som skal skje langt fram i tid.

    6. Kan du lage en YouTube video snart??!!!! Om det vanlige livet ditt, en sminkevideo hva som helst!!!!!!?????

    7. Hei Stina, likte innlegg og håper veldig på en ny video på YouTube snart. Jeg huser du skrev en stud tilbake om av at ikke skulle legge ut ny video hver uke men at du skulle prøver å legge ut oftere???

    8. Jeg liker det du skrev om at du ikke er klar til og få barn for man skal ikke få barn før man er klar for ingen kan tvinge noen til og få barn før man er klar for det
      PS: Du kommer til og bli en super snill og flink mamma❤️

    9. Supert innlegg! Mamma fikk meg da hun var 24, og jeg har et søskenbarn som ble gravid i en alder av 21( hun ville det selv) hun er 22 nå og hun er sååå glad, jeg ble litt sjokka over at du tenker og få barn når du er mellom 28-30 ( men jeg respekterer det) for når han/hun er 10 år, er du 40 😂. ❤ U Stina!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg