Sex og intimgrenser

Velkommen til Norge, landet hvor du faktisk må drite forran partneren din for å være trygge på hverandre, og om du ønsker å leve i 2017 der dama ikke tar all klesvaska hele tiden, ja da er du rett og slett i et dårlig forhold uten fremtid.

Altså. Jeg kjenner jeg blir så oppgitt etter å ha lest kommentarene på gårsdagens blogginnlegg der jeg oppklarte i noen saker om hvordan Per Fredrik og jeg gjør ting. Det var mange av dere som mente at Per Fredrik og jeg måtte være veldig usikre på hverandre siden vi ikke går på do foran hverandre eller vasker hverandres skitne undertøy. Var også mange av dere som mente at vi tydeligvis aldri kunne ha sex, siden vi hadde såpass intimgrenser. 

Men altså. Hvorfor tror dere at vi har disse intimgrensene da? Vi skal være sammen resten av livet, og da er det viktig å være obs helt fra starten på ting som kan være veldig usexy. Vi begge syns det er viktig å holde romantikken oppe i et forhold, og da inngår det å faktisk ikke sitte og drite foran hverandre.

Og til dere som mener vi umulig kan ha sex. Tro meg; vi har mye sex. Det er fordi vi begge syns at hverandre er sexy, og fordi vi er trygge på hverandre. Å være trygge på hverandre handler ikke om å måtte drite foran hverandre eller å vaske hverandres møkkete undertøy. Det handler om at man kan snakke med hverandre om hva som helst, og tørre å være sårbare foran hverandre. Det handler om at vi har tillit til hverandre, og at vi vet hvor vi har hverandre i forholdet. Vi var jo såpass trygge på hverandre helt fra starten at vi begynte å se på huskjøp etter bare 3,5 måned, så det bør jo si litt. 

Akk. Folk kommer til å si hva de vil om vårt forhold, og hvordan vi gjør ting. Mulig det er for å rettferdiggjøre hvordan man har det i sitt eget forhold, eller fordi man kanskje er misunnelig fordi man ser at vi faktisk har det skikkelig bra, eller bare for å rett og slett lage kvalme. Ikke vet jeg. Men det eneste jeg vet er at Per Fredrik og jeg har det veldig bra sammen, og jeg kunne ikke drømt om en bedre kjæreste!

 

58 kommentarer
    1. Er enig om det med å drite foran hverandre er drøyt, jeg gjør ikke det foran kjæresten min. Men alt det andre er bare helt merkelig syntes nå jeg, klarer dere virkelig ikke å vaske hverandres klær engang?

    2. Bare fordi noen ikke driter forran partneren sin betyr de ikke at forholde ikke er bra eller noe i den retningen.

    3. Jeg skjønner deg veldig godt… syntes dt er litt drøyt og drite framfor hverandre og man trenger jo ikke og vaske hverandres undertøy

    4. Du har misforstått mange av kommentarene. Det er ikke noe ekkelt i å vaske hverandres kler. Du får det til å høres ut som at det er normalt at damer vasker klær. Det var snakk om at det ikke skal bære ekkelt for noen av partene i forholdet. Har jeg og typen sex går han i dusjen og jeg på do på samme bad, samtidig. Vi ser hverandre naken. Enig i at å drite forran kjæresten er ekkelt, men det er ikke farlig. Det er en annen form for intimgrense det her. Romantikk eller ei. Jeg synes det er døds hot at typen tar undertøyet mitt ut av vaskemaskinen og henger det til tørk osv. Skikkelig mann.

    5. Syns selv dette er noe et vært enkelt forhold skal få lov til å bestemme over og få bestemme hvordan de vil ha forholdet sitt! Jeg selv har ikke noe i mot noe av det du skriver om men har ikke akk mulighet til noe annent heller da vi bare har et bad! Men dere som er soppas heldige å ha 2 må da få lov til selv å bestemme hvordan dere skal leve uten å få andres meninger om hvordan forhold må være for at de skal lykkes.

    6. det er vel ikke snakk om å måtte drite foran hverandre som du så fint sier selv om man bare har 1 bad ? Jeg og kjæresten min har ikke økonomi nok til å ha 2 bad som dere har.Så vi får det til å fungere med 1 bad. Vi går ikke på do fremfor hverandre for det om ! haha. Dette blir for dumt.

    7. Morsomt innlegg, helt sykt at folk skal henge seg opp i slike ting. Kjenner jeg blir litt irritert her. Hva er problemet med at Stina og P-F har valgt å ha det sånn! Alle forhold er forskjellige og de har valgt å ha det sånn, respekter der!
      Slutt å heng dere så jævlig opp i hvordan forhold de har til hverandre, herregud 😂
      Ha en fin dag videre Stina og nye romantikken akkurat slik du vil❤️

    8. Hvis dere leste nøye nok så burde dere skjønne at det Stina mener er ikke at det er ekkelt å se hverandre nakne som hun sa har de mye sex,men de vil ikke at de ikke skal synes hverandre er sexy derfor så synes de det er best å gjøre de ekle tinga som ikke er så sexy hver for seg skjønner det godt dolk har det forskjellig og det må vi respektere.

    9. Vel, for det første tror jeg ikke at folk mente at dama i forholdet må ta klesvasken, men at det er uøkonomisk, upraktisk og dårlig for miljøet å bare skulle vaske sine egne klær, når du heller kunne fylt en maskin om du hadde turt å vaske partnerens skittentøy.
      For det andre er nok det største problemet for folk måten du formulerer deg på. Du er virkelig ikke ditt ansvar bevisst som offentlig person og profilert blogger. Du har stor innflytelse og påvirkningskraft ovenfor unge jenter, og i ditt innlegg bygger du opp under et inngrodd kompleks hos jenter, hvor det å gå på do gjør dem uattraktive og usexye for menn.
      Det er veldig fint for deg og PF at dere har tid og ressurser som tillater dere å opprettholde en perfekt fasade dere i mellom. Men i innlegget ditt fremstiller du disse tingene som et must for å bevare romansen, noe som gir helt feil bilde til normale jenter med normal økonomi og et normalt liv. Det virker som om du lever i din egen rosa boble, hvor to bad og tid til å fordele klesvasken rettferdig er et selvfølge, uten et snev av respekt, omtanke eller hensyn for at andre ikke har tid og ressurser til samme luksus. Innlegget hadde nok slått mye bedre an om du kunne presisert at det viktigste uansett er kjærlighet, trygghet og tillit, for da spiller det ingen rolle hvor kaotisk og lite luksuriøst livet ellers måtte være 🙂

    10. Helt enig!! Ikke bry deg om alle andre! Nyt rommantikken dere, på deres måte💖 Forresten synstest ikke du det er litt flaut å skrive at dere har mye sex, da foreldrene og vennene dine kan lese det??? Bare lurer ikke ta det frekt!!! Er 12 år og eeeelsker bloggen din! Stå på, du er best ingen andre bestemmer over deg!!!!

    11. Selvom man bare har et bad og deler på dette med kjæresten, så trenger vel ikke dette bety at man går do på foran hverandre? Har delt bad med kjæresten i to og aldri gått på do foran han…

    12. Ikke bry deg om hva de sier. Du må gjøre akkurat som du vil og ikke høre på hva alle andre sier! Elsker bloggen din og leser hver dag, elsker deg og😂❤ Ha en fin Dag videre💜

    13. Skjønner deg godt. Man har forskjellige preferanser på hva som er greit og ikke. Å ha litt mystikk i forholdet skader ikke. Gjør som du vil Stina❤️ Virker som forholdet deres ikke lider akkurat, dere ser like forelsket ut den dag i dag.

    14. Altså folk må ha så utrolig lite å drive med som virkelig gidder å blande seg borti hvordan andre styrer hverdagen i hjemmet sitt. Er det virkelig mulig. Er det ikke flott at vi alle kan styre det AKKURAT SOM VI VIL i vårt eget hjem og det ENESTE som betyr noe er at begge parter som bor der er enig om at det funker. Huttetu. Sånn vil det alltid være i forhold, vi alle gjør ting forskjellig. Hadde ikke giddi brydd meg noe mere med det her, folk skal alltid kværulere uansett. Alt som betyr noe er enigheten dere i mellom. Hva andre mener er “rikig” er urellevant 🙂

    15. Bra skrevet!❤️ Syndes det er utrolig tøft av deg ig skrive DINE meninger. Det er jævlig ubehagelig og sitte å drite på skoledoen. Så skjønner godt at det er ubehagelig foran kjæresten noen ganger. Du er tøff! Stå på!

    16. Ville ikke gjordt d helt sånn selv men ville nok ikke bæsjet foran han før litt lengre ut i forholdet (når man er gift ens) men folk er jo forskjellige og synes forskjellige ting er greit og ikke greit i ett forhold

    17. Helt enig med deg. Det som er drepen for utallige forhold, er nettopp å normalisere usexy ting. Folk kan si så mye de vil at man skal gjøre alt med hverandre i et forhold, tilogmed drite foran hverandre, men spør dere selv – hvor mange gjør dette i begynnelsen av et forhold? Da alt er spennende? Hvorfor skal man falle inn i en rutine der romantikken blir borte? Selvsagt skal man være trygge på hverandre og kunne snakke om alt, gjøre ting sammen osv, være sårbare, men enkelte ting, som nettopp å drite eller å sortere hverandres møkkete truser, det kan man faktisk holde for seg selv. Jeg tror det er veldig lurt i et forhold, faktisk. Folk skal få gjøre som de vil, men jeg er helt enig i at man må gjøre litt for å holde liv i romantikken som er der fra starten. Det er bare sunt!

    18. Å fred på jord….kan ikkje vi bare tillate at alle er forskjellige for vist stina og Per fredrik gjør det på den måten dei vil så kan ikkje dere sei at korfor å nei herregud ka e så gale me det….så no synst ej at dokke burde respekt at folk er
      forskjellige …..foressten elska innlegga dine stina❤💋

    19. Jeg bare lurer.. men har dere to hotellrom når dere er på ferie fordi dere må ha hvert deres bad? Eller er det sånn at hvis en av dere må bæsje så går dere på offentlige toaletter heller enn å gå på den på hotellrommet? Høres mer ut som en byrde enn å bevare romantikken – ihvertfall på ferie

    20. Er så enig!!! Altså ett sted går grensa liksom, hvis for eksempel kjæresten min ringer så trygger jeg helder opptatt om jeg sitter på do. Noe privat må man da vel ha? Folk vasker jo også klærna sine på forskjellige måter, så bedre å fortsette med de vanene, og da trenger man ikke å krangle på hvor mye mer “husarbeid” den ene gjør inforhold til den andre. Selv vasker jeg klærna mine på egenhånd her hjemme hos foreldra mine. ^^ digger bloggen din og hvordan du står frem mot slike. <3

    21. Skjønner ikke hvorfor folk skal blande seg sånn. Folk liker forskjellig, og skjønner ikke hvor folk har det fra at det er normalt og bæsje foran typen. Jeg er selv ganske trygg med typen men ville fortsatt ikke sittet foran han og bæsjet foran han heller. Jeg vil sitte på do i fred, og litt privatliv må det være lov og ha. Selv ikke i fylla med vennninner føler jeg behov for og gå på do med venninner. Jeg og typen vasker også klær hver for oss, enda jeg faktis har tilbudt og vaske for han. Han synes det ikke er riktig at jeg skal vaske hans skitne klær, så jo gutter kan også ha meninger på dette temaet!

    22. Uansett er jo alle folk forskjellig og ikke alle synes det vil si å være trygg på hverandre hvis du driter foran hverandre

    23. Jeg liker bloggen din men det jeg reagerer på er at når andre ikke følger deres mal angående livet, om noen gjør ting litt annerledes enn dere, så ser du på en måte ned på det. Da går du litt for hardt ut. Alle har rett til å leve på den måten de vil.

    24. ingen som snakket om å drite forran hverandre? Bare å dele bad
      tisse er f.eks ikke så farlig å gjøre

    25. Hva med ferie og hotell? Det er det jeg er mest nysgjerrig på etter å ha lest slike innlegg. Bare for underholdning av det lissom 😊

    26. Hvordan dere har det i forholdet, er opp til dere. Og fint at dere har funnet en ordning som fungerer for dere med både klesvask og toalettbesøk. Men hvorfor klarer du ikke legge frem din mening uten å rakke ned på de som velger andre løsninger? Jeg skjønner at du får mye hets, men igjen så er du ikke stort bedre selv.

    27. Er enig med noen her om at du er litt dårlig til å formulere deg, men jeg forstår virkelig tankegangen rundt det å gå på do, og holde romantikken oppe. Men igjen så er folk forskjellige. Min bestevenninne og hennes kjæreste bæsjer foran hverandre. Da hun var gravid og de hadde sex mens hun satt oppå, presterte hun å tisse på han. De lo av det, og fortalte det til meg mens vi alle satt der til slutt og lo. De er 100% åpne om alt! De snakker med hverandre om alt, forteller hverandre alt, de bæsjer foran hverandre, vasker hverandres klær, nylig var det et frieri også. Likevel er de et av de mest romantiske parene jeg kjenner. Som det er forskjellige mennesker, er det kanskje forskjellige typer kjærligheter også? Ikke vet jeg, men disse to har vært sammen i 7 år og holder enda romantikken oppe, og man kan se at de er hverandres bestevenn og kjæreste.
      Poenget mitt er vel bare at alle har forskjellige meninger, synspunkt, og forhold. Slik jeg forstår det du skriver, så inngår ikke det å drite foran hverandre å bevare romantikken. For deg og Per Fredrik ja, men for andre så er det fullt mulig. Kun et annet bevis på at alle er forskjellige, noe som er kjempeflott og som vi skal respektere. Ingenting er rett eller galt, det finnes ingen fasit. Alle kan aldri være 100% enige om noe, men det er noe også alle vet. Jeg forstår selvfølgelig at det å bæsje er usexy og jeg har aldri vært komfortabel med det selv foran mine tidligere kjærester, men for noen der ute i verden er det fult mulig å kunne bevare romantikken selv om man gjør fra seg foran hverandre.

    28. Noen her sier at et sted går grensa, men det er jo helt opp til hvert enkelt menneske å bestemme hvor deres grense går 🙂 Det er verken unormalt eller normalt å gjøre disse tingene i et forhold som du nevner her, det handler bare om hva hvert individ føler og synes selv. Det er nok like mange forhold som har det bra slik du og Per Fredrik gjør det, som forhold som gjør helt det motsatte av dere.

    29. Hei, Stina eg synest du skriver blogginnlegga så sykt bra, ei blir heilt motivert til å lese💗 Eg kjente eg blei irritert på dei som blanda seg inn i dit og Per Fredrik forhold, alle e forskjellige og eg synest det hørest meir hyggensli å gjøre det på den måten du og Per Fredrik gjør💗
      Så folk kan slutte å blande seg😞
      Ej elska bloggen din og eg leser den heile tida💗 elska deg💗
      Stor klem Kristina💗💗💗💗💗💗💗💗

    30. Flaut at du føler for å skryte over at du har sex for leserene dine med en gjennomsnittsalder på 14 år. Det er helt utrolig at du er så gammel som du er 😐 og du tror det er sjalusi? Haha huff

    31. Asså hallooo…. Nå er det utrolig mye som går på villspor. Jeg og kjæresten min driter ikke foran hverandre vi heller, for DER har jeg faktisk en grense på at jeg vil verken se eller bli sett på når jeg er på do. Jeg står ikke og skriker æsj heller hvis det skulle skjedd, men dere skjønner poenget. Jeg skjønner akkurat hva Stina mener med det. Det er IKKE sexy, og hvorfor må man drite foran hverandre for å kunne HA SEX? Jeg skjønner ikke hva visse folk mener! Det eneste Stina og samboeren hennes prøver å gjøre er og bevare den romantikken og gnisten for hverandre. Ja, selvfølgelig kan man være romantisk og fortsatt ha en seksuell gnist for hverandre selvom man driter og vasker hverandres skittentøy. Men dette er Stina og hennes samboer’s måte å bevare forholdets kvalitet og romanse på, la nå de få gjøre hva de vil uten at alle dere andre skal komme med pekefingeren.
      Det er ingen fasit på hvordan man vil velge å være eller hvordan man velger å ta vare på et forhold, og når Stina er så åpen som hun er angående det – så synes jeg det er greit med andres meninger, MEN hold det i det minste til tema. Om de har lite eller mye sex har vel ingen betydning for om de driter foran hverandre, eller vasker hverandres klær å gjøre? Og dette med tillit også. De har jo flytta sammen etter en kort periode fra de ble kjærester, lever sammen 24/7 og ser hverandre hver eneste dag. Du rekker å knytte deg til partneren din på de timene, dagene, ukene og månedene for å si det mildt. Så å dra opp at de ikke har tillit til hverandre er så utenfor tema som man får det, neste gang enkelte folk skal stå med pekefingeren så bør man jaggu meg være perfekt i speilbildet også.
      Takk for meg ☺️

    32. Jeg syntes at folk skal få bestemme selv hvordan romantikken skal være i sitt egent forhold❤️ Altså folk kan være uenige i deres romantikk og det er helt greit. Men dere trenger ikke å prøve å forandre forholde til Stina og per Fredrik, der går grensen altså👍

    33. Ikke hør på de andre. Du må være sterk og det vet jeg at du er.
      PS: Du er veldig pen.💗💗💖💖

    34. Hvorfor gidder du forsvare det? Dere har deres forhold og drit i hva andre mener om det.
      Jeg er enig med deg, selv om andre ikke er det, ikke gidd å forsvar deg. Folk har ikke noe med hva dere gjør og ikke gjør i DERES forhold.

    35. Hei!
      Lurte på en ting. For i det forrige innlegget så trodde jeg du mente å gå på do generelt. Er det slik at du ikke kan tisse når han er i rommet? Noe mer enn tisse skjønner jeg godt. Vært sammen med kjæresten min i snart 6 år og aldri gjort noe mer enn å tisse med han i samme rom. Men kan du ikke det heller?

    36. Altså, det er forskjell på å dele bad og å drite foran hverandre. Det folk reagerte på var vel egentlig at dere ikke en kan kan ha SAMME bad. At det liksom skal være ekkelt. Det går an å bruke samme bad uten å gjøre det samtidig, og det er da ikke ekkelt. At dere har råd til å ha hvert sitt bad må dere bare gjøre, men ikke fremstill det som om det er så syyyykt over imtimgrenser å bruke det samme badet. Det er faktisk helt normalt.
      Var heller ingen om mente at DU skulle vaske ALLE klærne dere, men at det var litt spesielt å synes at det er så syyykt ekkelt å vaske HVERANDRES skittentøy. Går an å bytte på, det er ganske vanlig og det er faktisk ikke ekkelt. Sorry ass.

    37. Som du overdriver nå, Stina. Selvfølgelig må du ikke ha rukket det punktet hvor du må drite foran typen din for å være komfortabel med hverandre. Det de fleste mener er at det virker som det må være skikkelig slitsomt å ha det sånn som du har det selv om du har valgt det selv. Å ha to bad er greit, men det virker som dere ikke slipper inn på hverandres bad engang? Det virker mer som at det er DU som har satt disse ordningene. Dere dusjer sikkert heller ikke sammen? Noen kjærestepar gjør det, men du får det til å se ut som at du nesten ikke takler å være borti PF.
      Skulle faktisk tro dere ikke har sex så mye som du tenker på disse intimgrensene. Da tenker jeg at du sikkert har lyset av for at PF skal slippe å se rumpehullet ditt, for det bevarer jo ikke romantikken om man går såpass langt. Stakkars mann, må sikkert være utrolig slitsomt å være sammen med deg. Snart har dere hvert sitt kjøleskap også.

    38. Kan med hånden på hjertet si at å drite foran hverandre i ett forhold kan ødelegge mye. Etter å ha vært sammen med en mann i 3,5år hvor vi dreit, fes og alt det der foran hverandre gjorde at i hvert fall jeg ikke synes han var like sexy og slikt som med en gang vi møttes. Derfor og mye annet selvfølgelig, gikk forholdet vårt i dass.
      Virker som du og PF har ett fint og sunt forhold, heier på dere!

    39. Synes det er så teit at folk skal kommentere slike ting, herlighet så unødvendig!
      Jeg sitter aldri på do å driter fremfor samboeren heller, privatliv må man faktisk ha i forhold også! Selvom man skal dele livet sitt sammen så trenger man ikke dele alt, som foreksempel det å sitte å drite forran hverandre!

    40. Å vaske partnerens klær gjør meg ingenting. Å dusje å gjøre andre intime ting er heller ikke noe problem. Men er enig med stina når det gjelder å sitte på do. Da vil jeg gjerne ha privatliv uten noen i rommet. Å drite forran noen er bare kvalmt. Men..har man ET bad så deler man selvfølgelig det! Men man trenger ikke være innpå badet begge to vis den ene skal på do 😂

    41. Forundrer meg over at folk bryr seg så hardt om hva dere gjør i forholdet deres. Dere vet jo best selv hva som fungerer og ikke. Digger at du et så åpen og ærlig på bloggen din! 🙂

    42. Gled deg Stine til du møter den personen du faktisk kan blottlegge deg helt for samtidig som du føler deg sexy og han syns du er verdens mest sexy.. Noe sier meg at du ikke har møtt den riktige enda når du har så mange “regler” i ditt nå ærende forhold.. Når du blander det med å ikke ha intimgrenser i et forhold med at man kommer til å syns at hverandre er usexy så har du gått glipp av noe viktig i en sånn type relasjon. Gled deg til du også får oppleve å være så nær et menneske, det er fantastisk!

    43. Stina, do as you like! Your relationship with PF depends solely on you 2. No one should tell you what you need to do, so please, never guilt 🙂 I just wish you the best and have a nice day 😘 (sorry I’m french aha)

    44. Men kjære vakre vene. Folk reagerer bare på at du sier at grunnen til dere har to bad, er fordi dere ikke vil drite foran hverandre. Da insinuerer du at alle som har ett bad driter foran hverandre. Men det går faktisk an å bruke badet hver for seg, selv om man har ett bad. Problemet med klesvask er fordi mange er i familier på mer enn to, og hvordan skal dere gjøre det når dere får barn? I tillegg er det miljøaspektet, men jeg regner med at dere sparer opp så mye skittentøy at maskinen er full, selv om dere vasker hver for dere.

    45. Så dere dusjer aldri sammen heller dere da? Bare det er jo pirrende i seg selv spør du meg. Jeg og kjæresten dusjer nesten alltid sammen.
      Greit nok jeg driter ikke foran kjæresten min men nr 1 går uten problemer. Tror dere har problemer og ikke er helt modne altså. 2 vasker osv, å hallo her er det luksus problemer ute å går.

    46. Jeg har døra lukket når jeg gjør mitt på do. Det er normalt og ikke drite foran hverandre og fortsatt være trygge på hverandre.

    47. Jeg er enig med deg Stina selv om man har et bra forhold trenger man lissom Itte og drite foran hverandre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg