Dette har jeg i kjøleskapet!

// reklamelinker

Noe jeg alltid syns er veldig gøy er å se inn i andre bloggeres kjøleskap. Det viser jo veldig hva de egentlig spiser, og hvordan kostholdet til personen ser ut. Siden jeg selv syns det er stas, så vil jeg tippe at det er flere der ute som meg, så derfor kan jeg vise dere hva jeg har i kjøleskapet mitt. 

I kjøleskapet mitt har jeg en god del forskjellige ting. Jeg har karbonadedeig, kylling fileter og egg som hovedkilder til protein. Det er tre ting jeg kan lage veldig mange retter utifra, så de er veldig kjekke å ha liggende i kjøleskapet.

Som dere kan se har jeg en god del yoghurt’er. Jeg får ofte litt cravings, eller så kan jeg bli små sulten mellom måltider, og da spiser jeg yoghurt. De jeg har er det hverken sukker eller fett i, så de er perfekte som mellommåltider sånn sett. 

Jeg har også en del forskjellig drikke. Nå for tiden har jeg ikke lyst på kaffe i det hele tatt. Aner virkelig ikke hvorfor. Så da går det heller i Redbull uten sukker for å få i meg litt koffein utover dagen. Jeg har også litt appelsinjuice og eplejuice. Førstnevnte drikker jeg alltid et lite glass sammen med jernkosttilskuddet jeg tar. Det er i flytende form så det smaker helt grusomt, så appelsinjuice gjør at det blir lettere å drikke. Har også hørt at c-vitamin gjør at jern taes opp bedre, så det er jo to fluer i en smekk.

Jeg har også en Coca Cola liggende i kjøleskapet. Jeg er ikke noe særlig fan av å drikke masse brus, men jeg må alltid ha en flaske liggende klar i tilfelle jeg blir kvalm. Da er seriøst en cola et must! Hehe! 

Jeg har også en del baseprodukter som er kjekke å ha for at jeg enkelt kan lage forskjellige matretter. De produktene er; rømme, kesam, matfløte, stekesmør, osv. 

Jeg spiser en del grovt brød med pålegg, men siden jeg har pålegget oppi bokser helt øverst syns ikke det så godt. Hehe, burde kanskje vist det bedre på bildene. Meeen, den gang ei. Som pålegg har jeg i alle fall gulost, roastbiff, skinke, makrell i tomat og litt forskjellig. 

I hyllen på kjøleskapet ligger det også en god del forskjellige BBQ sauser, som Per Fredrik alltid bruker når han griller for meg. Jeg elsker grillmat og da er BBQ saus et must! Selv om det ikke blir så mye grillmat nå i september som jeg skulle ønske… Hehe! 

I grønnsaksskuffen har jeg litt forskjellige ting som er super basic og som kan brukes til veldig mye forskjellige retter. Skal jeg ha noe ekstra eller spesielt kjøper jeg heller inn det. Men de grønnsakene jeg har nå er sånne som kan ligge i skuffen i en stund også brukes de opp litt etter litt. 

Topp Gina Tricot

Bukse – Cheap Monday

Choker Gina Tricot (på salg nå!)

 

Så det var litt om maten jeg har i kjøleskapet mitt. Håper dere syns det var gøy å få litt innblikk i hva jeg har i mitt kjøleskap, og også fikk noen tips til hvordan dere kan gjøre det for å få inn litt mer sunne varer i deres kjøleskap. 

Og forresten. Ja, jeg er så OCD at alt alltid står sånn i kjøleskapet mitt. Jeg elsker når maten står perfekt på rad og rekke, og det er enkelt å se hva jeg har, så ehee. Det er ikke akkurat rydda før jeg skulle ta bilder for å si det sånn 🙈😄

13 kommentarer
    1. Fint å se!💛 Men lurte på en ting det lå lakotosefri melk oppi kjøleskapet har du laktose allergi eller hva nå enn man kaller det?🙈🙈

    2. “jeg er veldig ocd” ikke greit stina. ocd er en veldig alvorlig sykdom som faktisk kan ødelegge store deler av livet til personen som har diagnosen. å like å ha ting ryddig er ikke ocd. ocd er tvangstanker, som f.eks kan gjøre at man må ha det ryddig/ha alt i et system. men det er ikke det samme som å ha støv på hjernen eller like å ha et ryddig kjøleskap. og fyi så er ikke ocd et adjektiv

    3. Hvorfor gidder du egt å ta på deg fine klær hver eneste dag? Du jobber bare inne. Du går liksom ikke på en jobb med flere. Er det ikke litt kjedelig å bare jobbe hjemme? Det hadde ikke jeg orka for å si det sånn!

    4. Synes det var veldig inspirerende å se dette. Vi hjemme har et gigantisk kjøleskap som du nesten kan stå inni hvis det ikke hadde vært for hyllene. Her skal det fylles opp for å si det sånn

    5. Ikke oppbevar agurken i kjøleskapet. Temperatur, luftfuktighet og lys har mye å si for hvordan frukt og grønt holder seg. Du har sikkert hørt at du ikke bør Oppbevare tomater og bananer sammen med andre frukter og grønnsaker, eller at modne og umodne frukter ikke bør lagres sammen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg