Spørsmål om vekten min

// inneholder reklame

Noe som folk alltid blir sjokkert over første gang de møter meg er hvor liten jeg er. Jeg har ikke tenkt sånn veldig mye på det selv. Men bokstavelig hver eneste gang jeg møter noen som helst i virkeligheten som har lest bloggen min, kommenterer de alltid at jeg er så utrolig liten. Jeg er jo en del lavere enn gjennomsnittet når det kommer til høyden min, i og med at jeg er 160 cm.

Topp – Nelly, HER

Men jeg vet ikke om det er høyden eller om det er at jeg er bygd ganske smal og liten, altså jeg har jo litt kurver, haaahah, men jeg har jo ikke akkurat noen Kim Kardashian rumpe, som er grunnen til at andre mener jeg er liten. Grunnen til at jeg snakker om dette er fordi høyden og vekten min ofte blir delt rundt på nettet, og da er det så viktig å huske på at selv om jeg kan se høy ut på bilder, så er det kun posering.

Jeg er lav og er bygd smalt. Derfor veier jeg bare 45 kg, samtidig som at jeg har en sunn kropp som fungerer slik som den skal. Jeg sulter meg aldri, og har heller aldri gjort det. Spiseforstyrrelser er noe som aldri har vært en sak i mitt liv, og jeg håper det heller aldri blir det. Jeg syns det er viktig at jeg snakker litt om dette, for nesten hver dag tikker det inn spørsmål her på bloggen om min vekt osv, og det er så viktig å vite at vi alle er bygd forskjellige.

Noen er høye eller lave, andre har veldig mye muskler, mens andre har lite, og andre kan være helt gjennomsnittlig. Sånn er det bare. Ingen kropper er like, så ikke sammenlign din kropp med andres. Så lenge du har en kropp som er sunn, så er det ingen som kan si noe på det, inkludert deg selv. 

30 kommentarer
    1. 160 cm er akkurat passe! Jaja so What om andre kommenterer på det jeg syns du er akkurat bra nok!💕 Elsker deg og bloggen din Stina💕 Fortsett sånn!🌸🇳🇴

    2. Du er faktisk høy synes jeg! For mammaen min er bare 158! Og jeg er 162 men d spiller ikke noe rolle hvor høy man er! Man skal altid være fornøyd med seg selv💜 Så ja! Jeg synes du er en av de beste og fineste bloggerne jeg har sett og lest💜 Så stå på det gode arbeide💜 Som læreren min pleier å si til meg😂

    3. Til dere som skriver at hun er undervektig! Stina klarer å ta vare på seg selv og trenger ikke at dere slenger dritt, da er det isåfall deres feil om hun blutselig veier mindre, fordi dere absolutt måtte slenge dritt!!! Så lenge hun er frisk og vet det selv så klarer hun seg!! Og jeg tror en lege hadde sagt ifra når hun var hos legen om det var en farlig lav vekt, noe det ikke er!! ELSKER DEG STINA😍❤️❤️

    4. Hei
      Forstår ikke hvorfor du skal poengtere hele tiden at du er så lav når du egentlig er ganske normal i høyden din. Søsteren min er 25år og er 1,55 høy, og bruker strl 34 i sko, det er lavt og smått i sko strl:) du er ganske normal i størrelsen, er selv 1,65 høy og bruker 36/37 i sko
      Så vi forstår at du vil selv være lav og synes det er søtt eller noe, men du er helt normal i høyden din 🙂

    5. Kan jeg komme med litt konstruktiv kritikk? Dette er kun ment for å hjelpe deg å bli et bedre forbilde, altså. Du ser veldig bra ut, og sunn, ikke minst. Men det er ingen god ide å dele vekten din på bloggen. Dette gjelder for alle, ikke bare deg! Det er så mange yngre hoder som ikke forstår at vekt handler om en sammensetning av høyde, benbygning, fett og muskler. For noen er lav vekt lik fin kropp. Det skaper for eksempel usunne idealer for min yngre søster som er 15 år, 177ish høy, bred i kroppsbygningen og veier en mer enn både deg og meg. Det er ikke din feil dette, men det gjør meg så innmari vondt å høre at hun vil gå ned så så mange kilo. Hun både ser ut og er sunn, men vekt skaper komplekser for mange. Håper du forstår hvor jeg vil med dette – det er ingenting negativt mot deg!

    6. Bmi din er 17,5 og folk med anoreksi blir sendt til sykehus vist de har det når de er over 18 år. Tenk litt på det siden du påvirker så mange unge jenter som vil se ut som deg. Selv og du er sunn som du er nå, så bruker andre ikke sunne måter til og se ut som det. Husk du er jo et forbilde for mange

    7. Til folk som henger seg opp i BMI- min BMI sier også at jeg er undervektig, noe jeg så absolutt ikke er. Alle med litt kunnskap skjnønner at vekt handler om mer enn BMI. Og det gjør undervekt også. Herlughet, se på jenta da- ser hu ut som ei med anoreksi? Nei! Hvis dere mener det har dere alt for lite kunnskap til å uttale dere- spesielt på nett, i kommentarfeltet til folk. Det er dere som påvirker unge og ikke ferdig utviklede hoder til å føle seg vondt, ikke bloggeren! Gjør alle en tjeneste og logg av nettet, for godt, eller i alle fall til dere er gamle nok til at hjernen er fult utviklet i forhold til modenhet og fornuft.
      Hejdå!
      Stå på, Stina.

    8. Stina, vi vet du er LAV. Men du er faktisk høyere enn meg 😂 Du trenger ikke poengtere heletiden hvir lav du er, stakkars. Du vil hele tiden ha frem at du er lav og smal, for å virke som den søte jenta. Samme med at du tror det går rykter om at du har silikon, du vil kanskje at folk skal tro det? 😄 Puppene dine er ikke SÅ store at man tror det, det er mye push-ups som får “folk” til å tro at du har silikon. Bare for at noen få har spurt deg om du har tatt silikon, så mener du at du stadig får spørsmål om det eller at det er snakk om det, hahaha.

    9. Jeg må bare poengtere at å være 160 ikke er lavt, jeg er selv 161 og kjenner mange som er 160 og lavere. Det er veldig vanlig at jenter er 160😉 150 er kanskje lavt men 160 vil jeg si er normalt😘

    10. Men per definisjon er du undervektig likevel, Stina. Derfor reagerer jeg på at du nærmest “fronter” vekten din.
      Du har BMI på 17,5; og normalvektig er 18,5-25 (hvor noen også hevder 20-25 er mer “ideelt”). Neida, BMI er ikke et godt mål for enkeltindivider, men for den generelle befolkningen. BMI egner seg dårligere for de som trener, pga muskelmasse. Men det går ikke akkurat i ditt favør.
      Foruten om det faktum er jeg for så vidt enig i budskapet ditt om at man ikke skal sammenligne seg med andre, og at man kan være sunn innenfor flere “vektklasser”.

    11. Du gnåler i ett sett om hvor liten du er, hva skal jeg si?! Jeg er 149 høy! Det er lavt det!😂😂

    12. Har ikke tenkt så mye på det selv?? Syns du nevner det flere ganger i uken jeg. Greit at du er liten, men tror ingen bryr
      seg så mye som du selv gjør..

    13. Men bare.. HVORFOR må du dele vekten din på bloggen til stadighet? Du har en stor mengde veldig unge lesere her, og en del av sammenligner seg med deg. Uansett hvor sunn og frisk du er.

    14. Jeg er 154 😀 Mitt største ønske for mange år siden var å bli 160, haha, men det ble jeg ikke gitt. Trives med høyden i dag 🙂

    15. 160 er ikke egentlig så veldig lavt.
      Du burde ikke si hva vekten din er. Det kan skape et stort press. Jeg er 10 cm høyere enn deg og veier 15kg mer. Og jeg er bare 14 år. Men BMIen min er helt normal, i motsetning til din som viser at du er undervektig.
      Og jenter, hvis dere føler noe press av å ha lest dette innlegget så ikke gjør det! Vær fornøyd med deg selv akkuratt som du er for alle er perfekte!! Ikke sammenlign deg med andre for det er det ingen vits i.
      Om du har dårlig selvtillitt så er et tips: FAKE IT TIL YOU MAKE IT!! Jeg har gjort dette selv og ja, det funker!! Det går rett og slett ut på at man sier hele tiden til seg selv: ja, jeg er bra nok og ja, jeg er kjempe fin osv. bare gi deg selv komplimenter hele tiden, (selv om du ikke mener det, for etterhvert så skjønner du at det er sant og da mener du det)for alle er bra nok akkuratt som de er!! Hvis det er en ting du gjør eller noe utsenemessig som du ikke liker med deg selv, så bare lat som at du gjør det og si til seg selv at det er kult eller at det er fint, så mener du det til slutt, lover!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg