Snapchat sporing på kjæreste?

For en liten stund tilbake skrudde snapchat på en ny funksjon som gjør at du kan se venner fra snapchat på et kart, og hele tiden se hvor de er. Man kan velge hvem venner som ser hvor man er, eller man kan gjøre at absolutt alle ser hvor du er.

Da denne funksjonen kom var jeg kjapp  til å skru den av på de aller fleste, med unntak av et lite utvalg av venninner. 

Siden den gang har jeg og venninnene mine hatt mye morro med denne funksjonen. Victoria og jeg for eksempel sjekker alltid hvor hverandre er hver morgen, bare for morro skyld. Aner ikke hvorfor vi gjør det. Det har bare blitt vane for oss begge!

Jeg har også erfart hvor genial denne funksjonen er når man skal spørre venninner om man skal finne på noe. Ser man de er på jobb er det ikke vits i å spørre. Følte meg litt stalker nå. Haha! Men det er jo genialt da! 

En ting jeg diskuterte veldig med en venninne om for ikke så lenge siden er om man bør ha på denne funksjonen på kjæresten sin. Selv syns jeg det er helt uaktuelt, da det plutselig blir en helt annen ting å spore opp kjæresten sin.

Vil tippe det fort kan bli veldig mye misforståelser og krangler i et forhold, for ikke å snakke om at man bør ha såpass tillit til hverandre at man ikke trenger å spore hverandre. Jeg hadde følt meg veldig rar om jeg skulle sporet kjæresten min med GPS liksom. Det blir jo bare helt feil! 

Men, det er nå min mening. Fortell meg gjerne hva du tenker om dette i kommentarfeltet! 

 

19 kommentarer
    1. Man kan jo ikke ta dette seriøst uansett, er man ikke inne på snapchat oppdaterer den ikke hvor du er. Så det kan stå at du er hjemme hele dagen også om du ikke er på appen mens du er i byen foreks

    2. For min del har jeg den av stort sett hele tiden, men er morsomt å stalke familien feks 😛 Ser jeg at noen i familien er i nærheten ringer jeg å spør om jeg kan snylte middag hos de den kvelden 😛 Men liker å ha den av. Og jeg velger ikke hvem som skal se den, det gjør jeg kun på mystory da jeg hadde en som tok skjermdump av alt jeg la ut på MS..

    3. Hahah ja Gud, assa jeg digger snap kart men jeg skrur og av funksjonen på kjæresten min og andre personer … 😂Digger deg <333

    4. visste ikke det engang jeg, haha :p så mye følger jeg med!
      Helt enig i deg med det med kjæreste, men jeg tenker også litt sånn at hvis man bor sammen for eksempel så er det mest sannsynlig han som vet hvilken vei du går hjem, om du skal gå hjem alene. Og det er like farlig på dagen som natten, så sånn sett ville jeg vurdert kjæreste/mamma og pappa bare 🙂 Men som du sier, man skal ha tillitt så jeg hadde aldri sporet kjæresten min bare for gøy liksom 🙂

    5. Personlig synes jeg det er helt i orden hvis tilliten er bra mellom paret. Men dette er veldig individuelt mellom par. Jeg er ganske ny med han jeg holder på med, og vi snakker aldri gjennom en hel dag. Jeg går ofte inn på kartet på snap når jeg kjeder meg, eller hvis jeg lurer på hvor han er, men ikke vil mase på han ved å spørre. Det er aldri noe problem – han er enten hjemme, på skolen, hos familien sin, hos kompiser og lignende. Jeg blir aldri urolig for at han er hos noen jenter osv, for vi har bra tillit. Blir heller ikke urolig hvis jeg ikke får oppdatert plasseringen hans. Det hender faktisk ofte, og en gang dukket han opp på samme bar som meg uten at noen av oss hadde noen anelse! Han er ganske ung og helt ny på det med “dating”, og derfor er snap map perfekt for meg som er nysgjerrig på gutten jeg liker, samtidig som jeg vil respektere hans behov for å ikke bli mast på. Og det er jo ikke sånn at dette er enveis – han kan jo også se hvor jeg er, om han vil. Det er absolutt ikke noe problem for meg 🙂

    6. Jeg har kjæresten på find my friends og har vi har hatt det på hverandre i to år. Det har aldri vært noe problem eller krangler for oss pga det.

    7. Synes den er totalt unødvendig.. 🙄 Må da gå an å ha litt privatliv synes jeg.Kan lett blir krangling å misforståelser. Synes det er mer ubehagelig at folk skal vite hvor du er til en hver tid 😕

    8. Både jeg og typen har denne funksjonen på, men det fører ikke til noen problemer. Vi stoler såpass på hverandre at vi ikke stiller spørsmål ved hvor den andre er til enhver tid.

    9. Jeg ser ikke problemet med å ha på sporingen på kjæreste, så lenge man ikke er veldig usikker og sjalu av seg da. Jeg bruker det på samme måte som om det skulle vært en venn. Kun for å sjekke om han er på skolen o.l. for å vite om han er tilgjengelig for å finne på noe. Ikke sånn at jeg bruker det for å stalke han akkurat. Synes det hadde vært spesielt å skru av den funksjonen på kjæresten sin. Både han og jeg har da lov til å være akkurat hvor vi ønsker, og hadde da aldri brukt det mot han. Med mangel på tillit i forholdet og sjalusi kan det nok fort misbrukes. Kun min mening da😊

    10. En ting er å ha en egen GPS app på telefonen der man sporer kjæresten sin liksom, men akkurat det med Snap tenker jeg ikke noe særlig over da den ikke oppdateres med mindre man er inne på appen. 🙂

    11. Jeg har denne funksjonen på, mens kjæresten min gjorde slik at det kun var meg som kunne se hvor han var av eget initiativ, har aldri følt noe behov for å zoome helt inn for å se nøyaktig hvor han er heller (vi bor i to forskjellige byer)

    12. Kjæresten min er min bestevenn og min familie. Så jeg har egentlig ikke tenkt over at det er noe andelenes med han enn med alle andre på snap før nå…
      Men hvis du tvinger kjæresten din til å ha funksjonen på fordi du MÅ vite hvor de er til en hver tid da har du et problem. Så det er vel et litt mer komplekst spørsmål, det kommer an på situasjonen.

    13. Jeg er helt uenig med deg, å spore kjæresten er den beste forsikring mot å bli ruinert i fremtiden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg