Bloggere som legger seg under kniven

reklame

Da jeg var i Oslo i dag gjorde jeg noe jeg aldri pleier å gjøre. Siden jeg bor i Sandefjord har ikke jeg tilgang til en kanal på Jodel som kalles “bloggergossip”. Så jeg er aldri innom der og leser.

Vanligvis når jeg er i Oslo har jeg bedre ting å gjøre enn å lese drittsnakk om bloggere. Men i dag hadde jeg en del dødtid mellom behandlingene, så jeg tittet innom. Jeg fikk meg mildt sagt et sjokk. Herregud så mye sykt som står der!

Folk som er anonyme lirer av seg den ene løgnen og misunnelige kommentaren etter den andre. Jeg ble rett og slett helt satt ut, og jeg kan ikke forstå at det er lovlig, og jeg forstår heller ikke hvordan disse menneskene klarer å lire av seg så mye dritt.

Eller, når jeg tenker meg om så skjønner jeg det. Det er jo bare å titte i kommentarfeltene til bloggere og på kvinneguiden. Wow. Det er mørke steder på nettet for å si det sånn. 

Skjørt Gina Tricot

ToppBik Bok

ChokerGina Tricot

Vi bloggere blir virkelig satt under et mikroskop, og folk skal zoome inne alt de kan for å lete etter ting de kan påpeke at vi gjør feil, eller hvordan vi ser ut. Helt ærlig; jeg begynner å forstå mer og mer hvorfor så mange bloggere legger seg under kniven og opererer seg.

Får man slengt i trynet flere ganger hver dag at det er noe galt med det, så fikser man til slutt på det. Det er faktisk grenser hvor mye et menneske kan stå imot ting før man begynner å tro på det selv.

Ikke noe med det, men så fort en blogger faktisk velger å fikse på de tingene de får påpekt 24/7, da skal de henges ut som dårlige forbilder og det skal harseleres med ut av en annen verden. Men de er jo ikke dårlige forbilder. De er rett og slett helt vanlige mennesker som til slutt ga etter, og helt ærlig; jeg forstår de så jævlig godt. 

 

11 kommentarer

Siste innlegg