5 Enkle steg til et sunnere liv!

// inneholder reklame

Nå som ferien og sommeren er ferdig er det greit å komme seg inn i litt sunnere vaner. Du trenger ikke endre hele livsstilen og hverdagen din. Men noen små endringer kan gjøre stor forskjell! Husk at det handler om å gjøre endringer du kan leve med over lengre tid. Ikke bare en super streng diett som du skal gå på i tre uker. Det er det du gjør over tid som gir resultater som varer. 

ToppGina Tricot

BelteBik Bok

SkjørtCubus  (på salg til 79,- nå!) 

 

Hold deg aktiv
– 2 til 3 treningsøkter i uken holder som regel i massevis. Prøv også å holde deg litt aktiv i hverdagen også, sånn at du får brukt kroppen litt! Bruk gjerne friminuttene på skolen eller pausene på jobb til å gå en tur ute i frisk luft. Da kommer du til å klare deg så mye bedre igjennom resten av dagen!
 

Kutt ut unødvendig dritt 
– Brus, godteri og junkfood i hverdagen er veldig unødvendig. Å ta med seg en Coca Cola og en liten snickers fra matpausen på skole/jobb er en uvane så altfor mange har. Sleng på en hvetebolle også, så har du skolelunsjen til ekstremt mange ungdommer. Ikke bra! Prøv å hold inntaket av godteri og junkfood til lørdagskvelden. 

Søvn
– Søvn har så utrolig mye å si på helsen din. Får du ikke nok søvn går det utover alt i livet ditt. Man blir trøtt og slapp, man klarer ikke yte det man skal, man ser sliten ut, og ofte legger man også på seg hvis man får for lite søvn. For ungdommer er 8-9 timer søvn hver natt nødvendig, og for voksne er 7-8 timer det man skal ha.

 

Drikk mer vann
– De fleste av oss drikker ikke nok vann. Veldig mange drikker veldig mye brus, juice, kaffe, osv og sier seg fornøyd med det. Men rent vann er så viktig for kroppen! Drikker du ikke nok vann blir du både slapp og trett. Vann er jo også praktisk talt gratis hvis du tar det fra springen, så dette er smart for lommeboken også! 

 

Spis sunnere
– Spis mer grønnsaker, frukt, kjøtt, grove kornprodukter, meieriprodukter. Spis mat som har mye proteiner, vitaminer og mineraler. Bytt ut brødet som er laget av hvitt mel, med et grovere brød som har mer frø og grovt korn. Da får du både sunt fett og mer proteiner, i tillegg til bedre karbohydratskilder. 

 

Hvor opptatt er du av å holde seg sunn?

 

👻 Se mer på Snapchat: STINABLOGG 👻

 

 

17 kommentarer
    1. Jeg er egentlig veldig opptatt av å spise sunt og slik, men jeg har mine sider jeg må jobbe med på den usunne siden. Nå om dagen har jeg ikke så mye valg hva jeg spiser for jeg opererte i magen sist uke (står om det i ett innlegg i bloggen) og magen må nå lære seg å fornøye maten på en ny måte. Så nå blir jeg bare kvalm av alt. Heller ikke så aktiv jeg burde vært de siste dagene, men det kommer seg etterhvert 🙂 søvn får jeg ikke nok av…lider av å gå i søvne (innlegg om det også). Jeg drikker en del vann da 🙂

    2. jeg prøver og bli sunnere ikke fordi jeg skal slanke meg ellerno for jeg er 13 år, men jeg vil få finere og renere hud og bli i bedre form nå som jeg begynner på undomsskolen men det er vanskelig siden mamma lager mat og hvis vi skal ha hamburger eller noe sånt. vi har ikke sånn veeeldig sunn mat hjemme men sånn gjennomsnittelig sunt har vi. men det som ikke er sunt da er jo vanskelig og holde seg vekk fra, noen tips?

    3. Når du tar bilder, kan du prøve å skjule den svarte knappgreia litt mer? Jeg blir så fort pirkete og jeg beklager. Ikke ment som hatkommentar.❤😊

    4. Ville bare skryte litt, bloggen din er utrolig bra for tiden! 😀 Masse gode innlegg og kjempefine bilder, det virker nesten som du har fått en ny glød! 🙂 love it!

    5. Egentlig akkurat de tipsene jeg trengte akkurat nå. Har vært veldig lite aktiv i sommeren. Skal prøve å følge opp tipsene ❤️ Tusen takk! 😇

    6. Du er så flink til å blogge for tiden ! 😀
      men hvilken type bh bruker du for å få løft/kløft uten stropper ?? har vert på leting hele livet 🙁

    7. Jeg vil si jeg har en aktiv livsstil :-)! Jeg jobber i hjemmesykepleien hver dag, der går en mye!
      Prøver å ha sunn niste med meg hver dag og drikker minst 2 liter vann til dagen ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg