Den aller første gangen jeg..

I dag tenkte jeg at dere kunne bli litt bedre kjent med meg om min fortid, derfor tenkte jeg å røpe noen av mine aller første ganger som jeg..
 

Fikk en bestevenn – Min aller første bestevenn var Pia, som jeg ble kjent med i barnehagen. Vi hang sammen som et par tvillinger helt til langt ut på ungdomsskolen, da vi dessverre begynte å vokse fra hverandre. Vi møttes igjen på 10 års reunion med barneskolen og gjett om vi mimret tilbake til barndommen. Vi fant seriøst på så mye sprell sammen at jeg ikke tørr å snakke om det her. Hehe! 

Flyttet hjemmefra – Da var jeg 18 år og hadde fått lærlingerplass som kokk i Bærum og flyttet inn i min egen lille kjellerhybel rett ved jobben. Jeg syntes det var så stas å endelig bo for meg selv og jeg husker følelsen jeg fikk når det virkelig gikk opp for meg at jeg hadde full frihet over livet mitt. Dessverre fikk jeg kyssesyken og lærlingerplassen jeg hadde fått var ikke akkurat som jeg hadde drømt om, for å si det mildt, så derfor måtte jeg flytte hjem igjen til foreldrene mine til jeg kom meg på bena igjen.

Første jobb – Da jeg var 15 år hadde venninnen min Susanne og jeg så lyst på en jobb. Vi hadde lyst på mer penger til sminke og klær, så vi ringte rundt til alle mulige bedrifter i håp om at de hadde en jobb til oss. Etter mange tlf samtaler fikk vi flaks og vi fikk vår første jobb som telefonselgere. Jeg tror vi fikk 60,- kr i timen, og jobben var ikke akkurat fab, men det var en start. I tillegg fikk vi jobbet sammen så da gjorde det ikke noe at jobben ikke var den beste.

Fikk et kjæledyr – Det første kjæledyret jeg fikk tror jeg at må ha vært marsvinet mitt. Det var hvitt og oransje, og jeg hadde det i bur på soverommet mitt hos foreldrene mine. Etter det fikk jeg både kaniner og til slutt en liten hund som het Rikke og ble min lille baby. Hun var med meg overalt, til og med på skolen, og jeg var så glad i henne!

 

Tok piercing – Den første piercingen jeg tok var i underleppa. Jeg var bare 15, så jeg var ikke gammel nok til å dra til et piercing-studio, så jeg fikk en venninne til å gjøre det. Vi dro på apoteket og kjøpte en kanyle også innom tivoli som var i Hokksund den dagen, for å kjøpe en piercing. Vi satt oss ned i skolegården også stakk hun først kanylen igjennom leppa mi og dro den ut igjen, også brukte hun en rund ring av en piercing til å dytte den inn i hullet på leppa mi. Herregud så vondt det var! Kjenner jeg grøsser av tanken på det enda.

Dette er forresten ikke å anbefale, og er heller ikke sånn man gjør det på et piercing-studio. Heldigvis hadde jeg en venninne som hadde gjort dette mange ganger, så hun visste hva hun drev med, og det var nok grunnen til at ikke hele leppa mi ble ødelagt. Men jeg skulle gjerne vært foruten den piercingen. Haha! Hadde den kun over sommeren, og fikk heldigvis ingen arr. 

 

💗

6 kommentarer
    1. Så kult at du skriver mer om deg selv. Da får vi vite litt mer om deg og hvordan livet ditt var før.

    2. Kunne du ha skrevet om litt mer “drøye” ting også? Som første gang du drakk, ble full, første fest, første kyss, første kjæreste osv?? Elsker bloggen din!

    3. Dette var kjekt å lese! Fint å føle man kjenner deg litt mer som person, da er det enklere å leve seg inn i de andre innleggene også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg