Dette kjøpte jeg i matbutikken!

// inneholder reklame

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra matbutikken, og jeg har handlet inn så mye sunt og godt! Kjenner jeg gleder meg til å faktisk spise sunt og ta skikkelig vare på kroppen min igjen. Den siste måneden har jeg jo gjort det stikk motsatte, og det har jeg virkelig fått svi for når det kommer til energi og konsentrasjon. 

Fremover blir det sunn mat, masse vann, proteiner og grønnsaker, og ikke minst – trening! Gleder meg skikkelig til å trene masse på gymmet igjen. Den siste måneden har det blitt mye gåturer, men det hjelper ikke så mye på musklene og nakken min. Så da blir det gøy å få orden på sakene! 

Tenkte jeg kunne vise dere litt av hva jeg kjøpte inn, så dere kan få litt inspirasjon til hva dere kan kjøpe i matbutikken. Det ble både kjøttdeig og kyllingfilet, perfekt til å lage en del forskjellige middager med kjøtt. Kjøpte også inn litt grønnsaker, grovt brød (fryser alltid ned en del, også har jeg 1/2 brød liggende oppe), proteinrikt og magert pålegg. 

Kjøpte også en del yoghurt med null tilsatt sukker og med lite fett, så jeg kan spise når jeg bare skal ha noe lite og kjapt. Genialt de gangene jeg er litt sulten og har dårlig tid! Melk til kaffe og havregrøt kjøpte jeg også. Havregrøt er den perfekte frokosten for meg, da den gjør at energien holder seg stabil og man blir ikke så fort sulten igjen. “Trege” karbohydrater er smart når man skal spise sunt og ha jevn energi utover dagen! 

Topp – Gina Tricot 

Jordbær måtte jeg jo også ha. Det spiser jeg på seriøst alt. Jeg spiser det sammen med grillmat, på brødskiva, på toppen av havregrøten og som snacks. Perfekte lille bæret! 

Så det var litt om hva jeg kjøpte på matbutikken, håper dere syns det var interessant å lese, og si gjerne ifra om dette er noe dere vil at jeg skal skrive mer om! 

 

24 kommentarer
    1. det er veldig bra at du snakker så mye om å ha et sunt kosthold osv men det er viktig at du ikke snakker for negativt om godteri ig sukker og fett. for et sunt kosthold er et variert kosthold. jeg er i recovery for en alvorlig spiseforstyrrelse og dette innlegget trigget tankene om at noen typer mat er “ulovlig”. jeg vet at det ikke er det du mente med dette innlegget, og jeg mener ikke å hate på deg men du må huske at du er et stort forbilde og det du sier påvirker mange. jeg håper du kan huske dette neste gang du skriver om mat oh kosthold fordi det er veldig viktig. all mat er bra og greit, selv hvis det ikke er så bra for kroppen. så lenge man spiser nok sunt er det lov å kose seg med litt usunt også. bare ikke la dette kostholdet gå dor langt, for mye sunt er faktisk ikke bra det heller, ukke hvis det blir ekstremt

    2. Så mye godt!! Kunne du laget ett innlegg om tips til hva man kan spise til frokost? 🙂 Forresten, vet ikke om du visste det men vannmelon oppi salaten er super digg!
      Elsker bloggen din!!!

    3. Gjerne innIegg der du deIer trening, sunne oppskrifter og sIikt. Du skriver så inspierende om det så synes det er motiverende å Iese 😀

    4. Anonym: Tror jeg er det. Har ikke fått det påvist hos lege, men hver gang jeg drikker vanlig melk blir jeg så oppblåst at det ser ut som jeg er 6 måneder på vei 😛

    5. Hvorfor ikke kjøpe karbonadedeig, når du forsøker å velge sunnere alternativer? 🙂 er jo en del sunnere enn kjøttdeig.

    6. Hei😋 jeg elsker bloggen din…men er extra gla i videoer..så ver så snill å lag mer videoer på YouTube. 😊 f.e.k: hva du pleier å spise i en hel dag…. morning routing p.s.v… ps: elsker deg og valgene dine😍😍

    7. Å lage tikka masala fra bunn av tar ikke lang tid i det hele hatt 🙂 Meget enkelt å lage, og smaker så godt! Tandoori er også i grunn veldig raskt og enkelt å lage. Er jo så morro å bruke litt tid på kjøkkenet i blant 😀

    8. Hei! Vil bare anbefale deg en dokumentar som heter What the Health på Netflix. Du har kjøpt masse sunn mat, men så og si alt er animalske produkter som scorer like høyt som å røyke når det kommer til å være kreftfremkallende. Vi kan nok alle bli litt flinkere på å velge alternativt her og der 🙂

    9. Hei! Et lite tips vis fu elsker jordbær! 😆
      Kutt noen jordbær i biter og legg dem i en skål, ta melk oppi ( jeg burker lakrosefri egt, pga den er litt søtere en vanlig) og volla! Den er ferdig! Hehe, enkelt og super godt! Jeg elsker det, det er helt perfekt etter jeg har gjort noe! Som en liten belønning! 😋

    10. Er ganske enig med det en over her skriver. Jeg har ikke hatt noen spiseforstyrrelse men jeg sliter med energi og overskudd, og jeg må spise mye næring for å vokse. Noe jeg trenger er å spise mat med mye kalorier, fett og unngå lett-produkter. Det er bra at du spiser sunt, men det er ikke “fy, fy” å spise mat med kalorier og fett heller. I gamle dager fantes det ikke alle disse lett-produktene og man klarte seg. Sier bare at også mange unge leser bloggen din og kan misforstå og tro at man kun skal spise sunt uansett. #nohate, ville bare si ifra. 💓

    11. Liker bloggen din, Stina <3 Men jeg har et spørsmål, ingenting frekt ment! Hvorfor har du alltid bilde av deg selv, i så og si alle innlegg? Du er kjempepen, men har du ikke dager der du ikke føler for å ta bilde av deg selv eller at det er lettere å bare ta bilde av maten? 🙂

    12. Tror du hadde merket om du hadde vært intolerant mot vanlig melk for de som faktisk har melke allergi blir veldig dårlig når de får i seg melk.. Å da snakker vi ikke bare om opplåst mage men diare og kvalme. Å kan godt være at viss du kun drikker laktosefri melk at du faktisk blir allergisk mot melk så ikke så veldig lurt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg