5 Ting som ødelegger håret ditt

– Høy hestehale over tid – 
Om du alltid har høy hestehale blir håret ditt etterhvert gnagd rett av. Dette er fordi at strikken må være såpass stram at den kan klare å holde oppe en høy hestehale. Har du i tillegg håret i strikk samme sted hele tiden, blir håret gnagd av der strikken er.

Dette er noe som skjer over tid selvfølgelig, så man merker det ikke med en gang. Men om håret ditt blir tynnere og tynnere, kan dette være grunnen.

 

– Du glemmer å kure håret ditt- 
Hår trenger ekstra pleie iblant, og derfor er det viktig å kure håret. Om du vasker håret hver dag, til annenhver dag, anbefaler jeg å kure håret 1 gang i uken. Selv kurer jeg nesten annenhver gang jeg vasker håret. Men dette er mye fordi jeg har hair extensions.
 

– Du retter / krøller håret hver eneste dag- 
Denne varmebehandlingen er helt drepen for håret ditt! Test ut flettekrøller, flettefrisyrer eller bare kjør på med naturlig hår. Eventuelt invester i en faktisk god hårspray som gjør at krøllene holder i et par dager av gangen, når du først krøller håret. 


– Du vasker håret hver eneste dag – 
Når du vasker håret strippes det for naturlige oljer, i tillegg til at hele runden med hårføner, å gni håret inn med shampo, og eventuelt rette / krølle skader håret mye. Så prøv å vask håret heller annenhver, eller hver 3 dag.

 

– Du bleker håret – 
Okey, den her sier seg jo selv. Men har du faktisk tenkt over hvor mye bleking skader på håret? Da jeg gikk fra svarthåret til brunette (som failet fordi frisøren ikke gjorde en god jobb), bleket hun håret mitt, og etter det ble håret mitt skikkelig skadet. Så da kan du jo tenke deg hvor mye håret ditt blir skadet hvis du hele tiden bleker det. 

 

8 kommentarer
    1. Hei stina en vennine av meg er en stor fan av deg håper du leser denne følg meg på snap charlena 07

    2. Hei!
      Om du sover med flette hver natt? For du har jo ikke flertekrøller i håret ditt, og hvis du ikke sover med flette hver natt så må du jo bruke varme apperater hver dag..
      Jeg har nettopp satt på meg hair exstensions og er utrolig lei av di flettekrøllene hver morgen 😅 Trenger råd

    3. Er det slik at du kurer hele håret når du har extensiosn, inkl hodebunn? eller bare tuppene av extensions?
      Vil gjerne prøve ut tape-extensions fordi jeg har mistet så mye av håret mitt .. så lurer litt på om det er veldig slitsomt ?
      Du er nydelig, ha en fin dag <3

    4. Frisøren min sa faktisk at høy hestehale ofte sliter mer på håret fremme ved ansiktet enn bak hvor selve hestehalen er. Dette er visstnok fordi at håret normalt vokser en centimeter hver måned og derfor vil ikke det samme håret bak i hestehalen slite samme sted over en altfor lang periode, hvis du forstår?😊 Håret fremme ved ansiktet vil derimot bli slitt dersom man alltid har stram hestehale. Så ifølge henne vil hvertfall ikke håret bli gnagd av, slik du sier😅 Aner ikke om det er helt riktig, men jeg fikk hvertfall tommel opp for hestehale så lenge jeg bruker hårstrikker uten sånn metall-greie😄

    5. Hvorfor svarer du sjelden på spørsmålene fra følgerene dine? Jeg syns det er så kjedelig å lese innleggene dine når du ikke svarer liksom.
      Skjønner du gjerne har mye å gjøre, men hadde og vært fint om du tok deg tid til å svare leserne dine..

    6. Some would say constant use of hair extensions ruins the natural hair! It is known that they can cause traction alopecia where the weight and sometimes tightness of fake hair pulls out natural hair from the follicles and can possibly cause bald patches. Any reputable hairdresser should warn people of this. Also look into the ethics of the origins of where and how fake hair is produced…young girls in less fortunate countries being scalped for a pittance so more fortunate women can have luscious locks! I just don’t agree with it personally but that’s my thoughts.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg