Fullstendig sjokkert over pengebruket mitt!

// inneholder reklame

I dag har jeg gjort noe jeg burde gjort for en gooood stund siden. Jeg har gått igjennom alt jeg har brukt av penger siden januar, og jeg fikk helt ærlig totalt sjokk når jeg så hvor mye jeg hadde brukt. Jeg tørr faktisk ikke skrive hvor mye jeg har brukt på alt totalt, for det er rett og slett for drøyt. Men jeg kan røpe såpass at jeg har i gjennomsnitt brukt 25’000 i måneden på kun mat og bil. Altså! Er det seriøst mulig?? Jeg kjenner jeg blir helt kvalm innvending.

Det er så sinnsykt mye penger som jeg heller aldri ser. Det er ikke som en dyr veske som man kjøper, også har man den i åresvis. Neida, man spiser opp maten og det er bare en liten sum av pengene til bilen som går ned til å betale ned lån. Resten har gått til dyre parkeringer, bensin, forsikring, bompenger, osv. 

Jeg har jo brukt penger på så mye ting jeg faktisk ikke trenger. Jeg må virkelig lære meg å tenke meg om minst 2, om ikke 3 ganger før jeg kjøper noe; trenger jeg virkelig denne?

Det er så skummelt det med penger. For det er jo ingen hemmelighet at jeg tjener mye penger, men desto mer penger man tjener, desto mer bruker man. Har man lite utbetalt klarer man seg nesten alltid på det, på en eller annen måte. Mens hvis man har mye penger, og ikke er vandt med det, ja da bruker man fort 800,- på en Ladurée boks med en bok jeg aldri kommer til å lese, kun fordi boksen var rosa og fin. For å nevne et bittelite eksempel. Og et annet eksempel; nærmere 40’000,- kr på kun kamerautstyr.. 

Topp – Nelly

Fremover skal jeg virkelig passe på hvor mye penger jeg bruker på alt mulig. Det er jo så mye smartere å spare pengene til noe som virkelig er verdt å kjøpe, enn å kaste bort masse penger på småting. 

Nå har jeg satt opp et budsjett på hvor mye jeg skal bruke på alt mulig hver måned, og det skal jeg virkelig klare å holde. Resten skal spares! Hehe! 

 

 Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Stinablogg 

25 kommentarer
    1. Så fine leppene dine har blitt, det kledde du! <3
      Oii! :O Det var en god del penger på mat det, fikk nesten lyst til å se igjennom pengebruken min selv og se igjennom det jeg bruker jeg også. Jeg bor jo hjemme hos foreldrene mine ennå, og føler ennå at de forsvinner litt. xD Lurer halvveis på hvor, men har egentlig ikke lyst å vite! Haha xD
      Kunne du kanskje kommet med en tips til om hvordan du kan spare penger/tjene via blogg?

    2. Dette handler ikke på dette innlegget. Prøvde å finne din mail, men fant bare for bedrifter. Lurer veldig på hvordan du bygget ditt walk in fra ikea? Var du der og fikk det tregnet? Husker du pris for alt? Veldig fint 🙂 Nettopp sett det på youtube.

    3. Her i huset bruker vi kun 4000 maks på mat og bil hver måned.
      men nå bor vi rett ved grensa til Sverige også da, så det blir fort til at vi kjøper mat der å fyller fryseren. men vi har budsjett på 5000 i mnd, å ligger alltid under.

    4. Det handler vell ikke om at man er vandt med å ha mye penger eller ikke. Dette er ren sløsing, og rett og slett dumskap. Voksne mennesker skal klare å håndtere økonomi på en mer ansvarlig måte. Men veldig bra at du tar tak i det med en gang 🙂 tommel opp!

    5. En ting som hjelper er å slutte å kjøpe mat ute heeele tiden og lage middager hjemme.. da bruker man faktisk bare mellom 2000-4000 imånd på mat. Og det å gå ut å spise 2-4 ganger i månd heller.. bedre å gjøre det om til en ting man kan unne seg med enn hele tiden… det tar vel litt tid før man blir voksen å skjønner pengebruken på mat og div. Tenk alle penge du kunne spart, som kanskje er lurt å spare den dag blogg.no går til helsikken :p

    6. Hei, jeg liker bloggen din og dette er ikke sjalusi eller noe, men litt slitsomt at du nevner omtrent hver uke at du tjener mye penger. Du har all grunn til å være stolt, men trenger ikke å nevne det så ofte, da det er lett å få feil inntrykk.

    7. Vi bruker 11 000kr i måneden og vi har 2 biler og er 6 persjoner💞PS: elsker bloggen din og alle YouTube vidioene dine. Håper du ser denne kommentaren stina🌸Hilsen en stooooooor fan💖💞

    8. Tips til hva du kan kjøpe i sverige:
      Ost
      Vaskepulver/vaskemiddel
      Kyllingfilet
      Margarin
      Kjøtt
      Hamburgere
      Toastloff
      Chips
      Hvetemel
      Kjøttdeig ( kjøper stor for da veier jeg opp hjemme og fryser ned i poser og da er det middag til 5-8 ganger)
      Dette er noe av det vi pleier å kjøpe i sverige, det blir mye billigere enn å handle i Norge.
      Da har vi masse å velge på og har spart mye penger:-)

    9. Hei! Har sendt deg en melding på instagram jeg gjerne skulle hatt svar på asap. Leser du meldinger der, eller foretrekker du å bli kontaktet et annet sted?

    10. Vi bruker faktisk under 1000 kr i uka på mat, og da handler vi en gang ☺! Spiser skjelden ute. Så totalt sett så bruker vi under 4000 kr på mat her i måneden, dette gjelder da husholdningsaker som følger med i handlingen.

    11. Etter problemer med ryggen til moren min, har vi hatt en del pengeproblemer. Jeg syntes fortsatt at vi bruker mye penger, men vi tjener 18000 i måneden ca, og vi bruker 10000 på leie av hus, mens foreldrene mine setter vekk 500 per måned til krisetilfeller. Vi bruker fortsatt ikke i nærheten av 7500kr, og d er med barnehage, mat, bil innkjøp til hus, wifi osv… Ja, ja
      Lykke til😉

    12. Kjøttvarer er alltid billigere i Sverige, egg, ost, drikke kjøp drikke på flasker og ikke bokser, det sparer dere faktisk penger på, matbutikken ved subway har som regel tilbud på ramløsa. pålegg kjøpes der og brød. alltid frys ned brødet. skjær det i butikken og frys det ned, for da kaster du ikke bort penger på brød som kanskje ikke blir spist opp. Siden dere bor i Sandefjord er det også gratis å dra over til strømstad med fjord line om du melder deg inn i klubben, som heller ikke koster noe.
      Alltid betalt i svenske når dere får spørsmål om det, og klær er også ofte billigere der, og langt større utvalg i salg til tider.

    13. Et tips er at du på søndager skriver en handleliste over hva du virkelig trenger, og så på mandagen kjøper du det som står på handlelisten. Da prøver du å unngå alle små kjøp gjennom uka. Det sparer du virkelig mye på. Du kan også prøve å alltid kjøpe den billigere versjonen av maten du skal kjøpe. Og så dokumenterer du hvor mye du sparer på å kjøpe den billigere versjonen. Det kommer du også til å spare veldig mye penger på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg