Hva tenker jeg om hatkommentarer?

En ting som burde stått som en advarsel når jeg opprettet bloggen min er “du kommer til å få mye hat, uansett hva du skriver”. Det er så sinnsykt sant. For uansett hva jeg skriver, om det går den ene eller andre veien, får jeg alltid en god dose drittkommentarer. Jeg har jo promotert en sunn livsstil i åresvis, og guuud så mye hat jeg har fått for det.

Men da jeg skrev for noen dager siden at jeg kom til å spise akkurat hva jeg ville i sommer, tenkte jeg at jeg faktisk ikke kom til å få noen kommentarer som var imot det. Men hva skjedde? Joda, folk slang med leppa om at jeg var tynn, så det var lett for meg å si at jeg ikke trengte å bry meg om hva jeg spiste. Så jeg hadde egentlig ikke en dritt jeg skulle sagt. 

Dette er bare et lite av mange eksempler. På bloggen får jeg en del hat, men på youtube. Ouff, der er det sykt mye hat. Det er en egen funksjon hvor jeg kan blokkere visse ord som ofte folk bruker når de slenger dritt, og man kan gå inn på en egen side for å se alle kommentarene som havner der. Der er det mørkt for å si det mildt. Der er det alle mulige kommentarer fra at jeg er helt blåst i huet, at jeg er fake, at jeg er stygg, til at de skal gjøre voldelige ting mot meg. 

Men hva gjør dette med meg?

Det er grusomt å si det. Men etter så mange år med å få dritt slengt i trynet på nettet har jeg fått veldig tykk hud. I de fleste tilfeller går det ikke inn på meg, og jeg bare lar dagen min gå videre. Det hender en gang iblant at folk treffer en nerve og da kan det faktisk gå inn på meg. Å slenge dritt til folk på nettet er så feigt, lavmål og idiotisk som det kan bli, og det er virkelig på tide at vi får strengere straffer mot netthat her i Norge.

Hjertet mitt går ut til alle de som får hat på nettet. Det er ikke en lett sak å leve med, og det er virkelig på tide at Norge gjør noe med dette! Alle som legger igjen kommentarer på nettet legger også igjen en ip-adresse, som absolutt er mulig for politiet å spore. Så det burde virkelig ikke være noe problem å straffe vedkommende. 

 

 Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Stinablogg 

19 kommentarer
    1. Ååå Stina😍 Jeg føler så med deg. Jeg skjønner ikke hvordan folk kan slenge ut så mye dritt til en person som er så fin og pen som deg. Det er rart at folk må rakke folk ned for å føle seg større😭 Jeg håper så inderlig du ser denne kommentaren og skjønber at det er sykt mange folk som støtter deg uansett hva andre folk sier💗💗
      Love u stina💞

    2. Helt enig! Det er jo dessverre kanskje en selvfølge å få hat når man er en offentlig person, men det burde det så absolutt ikke verdt. Selv om enkelte velger å dele livet sitt på nett, betyr ikke dette at andre har en gyldig grunn til å spre hat.
      Så stå på, Stina! Jeg digger bloggen din og det du gjør, og det er det tusenvis av andre som gjør også! ❤️

    3. Synes du er tøff jeg. Nettmobbing er nesten like ille for de som er blitt mobbet på f. eks skole hver eneste dag. Der møter man mobbere face to face hele tiden. Mener det ikke er lettere å takle netthat. Mobbing og hat skulle ha vært gjort noe med, men noen liker å dra andre nede, noe som er trist.De bryr seg ikke om hva det gjøre med offeret, noe som er synd. Stay strong.
      Bare fortsett å gjøre det du liker å gjøre. Det hjelper masse.

    4. De fleste klarer jo å tenke seg frem til nettopp det at man kan få dritt slengt mot seg på nettet uten å få en advarsel om det da 🙂
      Lenge leve naiviteten!

    5. De som skriver hatkommentarer har så lite liv at det er deres hobby.
      Er egentlig helt sjukt at noen av samme rase ønsker å nedtrykke andre på nett og sosialt. Altså va slags rett har dem til å si hvordan noen burde være og se ut? Ingen mennesker er perfekte, så det å begynne å slenge dritt om andre er bare bortkastet tid spør du meg.
      Stå på du Stina❤️
      Klem fra en stor fan❤️

    6. Ut i fra mitt synspunkt så virker du som en veldig ærlig og “rett på” person, og det er rett og slett ikke alle som tåler at folk er frempå – men, jeg synes det er en av dine beste egenskaper – at du sier ting rett ut og er ærlig! For meg så virker det ut som at du er en veldig modig jente og som bare fortsetter å stå på videre, som du absolutt burde gjøre. Folk som først har bestemt seg for å hate kommer aldri til å gi seg, men jeg regner med at du er sterk nok til å se videre og riste det av deg! Det er i hvert fall slik jeg ser deg i mine øyne:-)

    7. Har du tatt mer Restylane i leppene? Du fikk litt sånn “duckface” på de bildene, derfor jeg lurer.

    8. Det er så grusomt hva mennesker kan få seg til å si! Jeg slutter aldri å bli sjokkert! Jeg vil avslutte med å si at jeg liker alle mennesker som er snille mot andre! Og det vet jeg du er! Ønsker deg og dere alt godt! Vakre mennesker, både utenpå og inni 🙂

    9. Du kunne valgt et bedre eksempel spør du meg. Jeg oppfatter eksemplet som konstruktiv kritikk. Det er selvfølgelig fint at du driter i hva du spiser osv., jeg forguder den meningen; men eksemplet var ikke hat. Ingen som heller sa “du har ikke en dritt å si”, de sa “du har jo sommerkroppen hele året rundt”. Det burde du egentlig ta som et kompliment, fordi det er det det er ment som.
      Personlig har jeg opplevd mye nettmobbing, og for meg går ikke eksemplet du kommer med under kategorien nettmobbing.
      Ironisk også at du sier du har fått tykk hud gjennom åra, men allikevel lager et syteinnlegg om det på bloggen din.
      Og nei, dette er ikke en hatkommentar. Det er konstruktiv kritikk.
      Og ja, jeg har sett folk skrive ekstremt drøye ting til deg som at du er en plastikkdukke. Skal ikke uttale meg om jeg er enig eller ikke, fordi det er en kommentar som faktisk krenker.

    10. Er det sunt å lære yngre jenter at man må sminke seg for å kunne se bra ut? Er det sunt å lære dem at man bare kan betale en sum penger for å tukle med utseendet sitt for å bli “finere”?
      Hvordan kan du påstå at du promoterer en sunn livsstil?

    11. 100% enig med deg! Mange sier: skal du drive med youtube, blogging eller legge ut bilder, må du finne deg i hatkommentarer. Men det er bare tull! Man skal ikke finne seg i å bli mobba! Man skal stå fram! Ser at noen lenger opp har skrevet at du påstår at du promoterer en sunn livstil, og at det har du ingen grunn til. Om du i det hele tatt har påstått det, så er det jo sant! Mange unge jenter bruker penger på utsende! Hva så? Så lenge de ikke ødlegger kroppen, så gjør det vel ingenting! Du promoterer en sunn livsstil, du trener akkurat passe mye, du spiser sunt og bruker ikke for mye penger på utseende. Dette er MIN mening! Om du ikke er enig, så greit

    12. Til deg som skriver:
      Du ser vel selv at de matte leppestiftene dine ser helt grusomme ut på leppene??
      Svar til deg:
      Vil bare informere om at de matte leppestiftene
      til Stina er nydelige. Ønsker meg en sånn selv faktisk❤️
      Drit i å hate. Du kommer ikke no langt i livet hvis
      du fortsetter sånn!

    13. Det folk mener er at du har sommerkroppen fra før av, og trenger ikke å bekymre deg for det. Tenk litt på oss som er overvektig å må slite for å komme ned i vekt for å få den såkalte sommerkroppen. Er overvektig selv så vet godt hva jeg snakker om. Er ikke lett å ta av uansett hvor mye en prøver. Noen går fortere ned i vekt enn andre. Ikke glem det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg