12 ting du kan gjøre i sommerferien

Ingen planer for sommerferien? Da bør du lese disse 12 tingene du kan bruke ferien din til! Her er det ting du kan gjøre som er for en dag og flere dager, både i Norge og utland. 

 

Tusenfryd – Er du tøff nok til å ta karuseller er dette mekka for deg! Ta med et par venner og se hvem som tørr å ta flest karuseller. 

Arrangere sommerfest med en gjeng venner. Fyr opp grillen, lag morsomme drinker og pynt opp med tropisk tema.

Wekendtur til disse europeiske byene – London, Amsterdam, København, Berlin, Vienna, Barcelona eller Roma.

Kristiansand dyrepark – Besøk parken og se alle mulige dyr!

Sommarland i Bø – Er du glad i å bade er dette plassen for deg! Selv var jeg der for noen år tilbake med fetteren min, og vi tok alle mulige vannsklier. Har aldri vært så redd, men også hatt det så gøy før! 

Roadtrip i Norge – Norge har så mye vakker natur, fine byer og mye nydelig å se på. Kjør gjerne fra Oslo til Bergen via Kristiansand, så får du meg deg så mye av det Norge har å by på! I fjor sommer kjørte Per Fredrik og jeg fra Sandefjord og opp til Stavanger, og det var helt utrolig hvor mye vakkert vi så på veien!  

Jentetur til syden – Ta med deg en venninne eller to og dra på jentetur til syden. Selv dro jeg til både Portugal og Ios med Victoria for noen år tilbake, og vi hadde det så gøy! 

Dra på hagesenter – og pynt opp hele verandaen og hagen med masse nye fine blomster! 

Festivaler – Det er så mange forskjellige festivaler i sommer, så det er noe for enhver smak! 

Besøk hovedstaden – I Oslo er det så mye å finne på! Du kan besøke Vigelandsparken og slottsparken, shoppe i Karl Johan og Bogstadveien, spise på Aker Brygge eller Mathallen på Grunerløkka, og du kan ta ferjer over til andre øyer i nærheten. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Piknik på stranda – Ta med engangsgrillen, noe god mat og drikke, og se solnedgangen mens dere nyter maten.

Telttur – Ta med vennegjengen og telt på en trygg plass i skogen og ha en skikkelig camping sammen!

 

Hva er dine planer for sommeren?

 

 Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Stinablogg 

6 kommentarer
    1. Så mye gøy! Jeg burde virkelig friske opp litt utenfor her med freshe blomster 🙂 Har du tilfeldigvis tips til litt store planter som ikke krever så altfor mye mer enn det naturen kan gi den? Jeg eier nemlig ikke grønne fingre for fem flate øre, haha.

    2. Kan du lage et innlegg med hva man kan gjøre i sommer som ikke koster masse penger? Det er ikke alle som har råd til å betale masse penger for å finne på ting:)

    3. Masse gode tips! 😀
      Planen for sommeren var egentlig å ta ei uke i Førde med familien, en helg i Ålesund for å møte venner og dra til Hunderfossen med datteren min. Men iogmed jeg er så dårlig som jeg er så tviler jeg egentlig på at noe av det kommer til å skje. :S

    4. Kommer fra Kristiansand så ble veldig glad når du nevnte Kristiansand flere ganger der!(; finnes veldig mye gøy her + at Norges største kjøpesenter er der(med 195 butikker!!!!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg