Ukens spørsmål #165 – Haters, fest, heliumballonger +++

Hva er greia med den hårbøyla? Du er 23 år.. det ser ekstremt spesielt og barnslig ut.. du kan jo ikke gå med en bøyle som passer en 5 åring når du skal ut og handle..
– Vet du hva? Jeg syns den hårbøylen er veldig fin, og om jeg vil bruke den så er det opp til meg. Helt ærlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva en anonym hater med så lite å gjøre at man slenger dritt til andre på nettet har å si. 

 

Hvor finner du ideer til interiør av soverom? Skal pusse opp rommet til høsten, men vil se etter inspirasjon først
– PINTEREST! Det er seriøst det beste stedet for å finne inspirasjon til alt mulig. Hvis du skal søke etter inspirasjon for soverommet kan du skrive “bedroom” også noen av fargene du vil bruke i søkefeltet, for eksempel “bedroom white grey silver”, også kommer det opp massevis av bilder som gir deg inspirasjon til akkurat dette. 

 

Hvor gjør du av hunden når dere har fest? Vi skal ha fest om en uke, grilling på verandaen og jeg er så redd for at noen av gjestene skal glemme å lukke porten eller døra slik at hunden stikker av, og vi kanskje ikke merker det med en gang.. vurderer å sette henne i bur i bilen i garasjen, men syntes det er litt slemt å stå i bur hele kvelden og halve natta. Noen tips?
– Vi lot Chloe være inne på studioet til Per Fredrik mens vi hadde fest. Der inne er det lydisolert, så hun kunne slappe av i ro uten å høre masse mennesker utenfor. Vi gikk inn til henne med hundegodt og koste med henne flere ganger i løpet av kvelden, så hun ikke skulle føle seg helt alene. Det gikk veldig bra egentlig. 

Hvor høy er du? Ville du egentlig vært høyere eller lavere?
– Jeg er 160 cm, så en god del under gjennomsnittet i Norge, hehe! Da jeg var yngre hatet jeg å være lav. Jeg fikk hele tiden kommentarer på det, og alle skulle alltid fortelle meg  “oi, så lav du er!”. Ikke akkurat veldig gøy. Da jeg ble rundt 18 år lærte jeg meg endelig å godta høyden min, og nå i dag elsker jeg høyden min. Jeg ville hverken vært høyere / lavere. 

 

Hvordan fikk du tak i helium til ballongene? Kjøpte du helium, eller fylte du det på et sted? 
– Jeg kjøpte en heliumtank på teknikmagasinet. Den kostet rundt 400,- kr og det var nok helium til å fylle ca 40 ballonger. Syns det er litt dyrt med tanke på hvor få ballonger man får fylt opp, og man kan heller ikke fylle den igjen. Men hvis man skal ha det til en spesiell anledning er det etter min mening verdt det. 

Hvorfor har du ikke bilder eller noe på veggene, ser litt tomt ut
– Dette spørsmålet kommer seriøst hele tiden. Skjønner ikke hvorfor alle har oppheng i å måtte ha bilder på veggene..! Samme gjelder tepper på gulvene også egentlig. Vi har et bilde som henger i gangen, og det er en gigantisk kollasj med massevis av bilder av Per Fredrik, meg og Chloe. Ellers enn det har vi ikke noen bilder hengende oppe, da vi syns det er finere å ikke ha det. Det ser jo mye mer ryddig og fint ut uten, også tror jeg at jeg hadde fort blitt veldig lei av masse bilder hengende rundt i stua. 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

32 kommentarer
    1. IKKE BRUK HELIUM FOR GØY! Det brukes på sykehus og begynner å bli mangelvare, ikke bruk det for gøy og ikke reklamer for det….

    2. Haha, jeg skjønner heler ikke hvorfor folk skal alltid kommentere det der med at dere ikke har masse bilder hengende på veggene deres – det er så mye finere uten, less is more! Jeg syns bare altfor mye pynt/veggpynt bilder osv blir altfor rotete, kan ikke forstå at folk vil ha så sykt mye på veggen? :p

    3. Herregud! Synes hårbøyla er sykt fin jeg! Du ser jo liksom Ariana Grande, hun er også over tjue, men ingen sier noe om katteleker-hårbøylen hennes!

    4. Kan du snart ha en ny housetour på kanalen din? Jeg vet du lagde en i fjor, men du har jo gjort så mye siden det.

    5. Det er da allment kjent at det ikke er bra med heliumballonger pga det den anonyme skriver. Stod mye om det i avisen før 17.mai! Så les på det 🙂

    6. Hei! Ser du etterlyste litt informasjon om helium over her. Som anonym over skriver, så er helium blitt en mangelvare i verden. Dette er en ikke-fornybar gass som er livsviktig for blant annet sykehus. Dette er mye av grunnen til at det for eksempel ikke er helium i kjøleskap lenger, i tillegg til at enkelte kommuner har begynt å forby salg av heliumballonger til f.eks. 17.mai. Et annet argument er at slike ballonger også forsøpler en del.. Litt nedi denne artikkelen står det om hvor viktig denne gassen er, og hvorfor man ikke bør bruke det til “unyttige ting” slik som ballonger: https://www.nrk.no/urix/enormt-helium-funn-i-tanzania-1.13020093

    7. Det er faktisk Sant det en tidligare har kommentert. Mange steder I Norge har de sluttet med helium på 17. Mai o.l. Sykehus går tomme for helium of får ikke brukt det til forskning..

    8. Synes hårbøyla er ganske så barnslig, passer bedre i Tokyo. Ikke ta dette vondt ment. Men ellers synes jeg du har en fin klestill.

    9. Synes du burde svare litt mindre aggressivt og litt mer “lett” når du får kritikk.. som med hårbøylen, det er ikke “hate” fet der, det er en mening, ja klart det er unødvendig å skrive, men ja.. svar heller bare “synes den er kul jeg, haha!:)” eller noe sånt enkelt.. jo mer aggressivt du svarer, det virker som du vil henge ut folk? Og et sånt svar et jo akuratt det de vil ha 🙂 om du bare svarer at “jeg liker det” eller “synes den er morsom jeg!”, så blir det liksom ikke så “gøy” for folk å skrive sånt? Se f eks martheborge og kristinaandersen, de svarer så lett på sånt, får nedten aldri noe, samme med caroline b e. Dette er konstruktiv kritikk ment for å hjelpe! Ooog fordi jeg synes agressive svar er slitsomt å lese, se på pilotfrue osv..

    10. Det med heliumen er faktisk sant, desverre.. den brukes i forskning på kreft, og som all gass så er den mangelvare. Industrien tjener myye mer på å selge til tivoli/morobutikker o.l. Så da er det der den ender opp.. det sto en sak om det i en avis for ikke så lenge siden! I forbindelse med 17 mai og heliumballonger 🙂

    11. Det nederste bilde av deg var skikkelig fint!:) jeg fikk så lyst å sminke leppene dine sånn som Kylie Jenner gjør, med lipliner over selve restylane kanten så leppene ser ENDA større ut! Dine er perfekte, ikke misforstå, hadde bare vært gøy å se resultatet! 😀 kan du ikke prøve, så poste ett bilde av Det? <3

    12. Må bare sende enda en kommentar her, du som sier det med heliummangel osv, det stemmer det at det er mangel på helium her i verden, men så lenge det selges i butikker så kan da for f*** folk selv velge å kjøpe Det! Er jo evt. butikkene som tar inn helium sitt ansvar, at de heller må la være å ta det inn for salg! Yesus…

    13. Enig med en over som skrev om helium og sykehus. Det begynner å bli tumt. Så la dem heller bruke helium til forskning på barnekreft. De skrev endel om det rundt 17.mai

    14. Prøv diademet på Chloe da! Hvor lenge var leppene dine såre å hadde merker etter stikkene? Har kun sett deg med leppestift siden, så jeg lurte =)

    15. Går du på betakaroten ennå? Husker du hadde et innlegg om det for en god stund siden og så vurderer jeg å starte på det så jeg bare lurer på om du fortsatt anbefaler det.

    16. Hei! Jeg vil starte med å si at du har veldig fine tenner, men har sett at den ene fortannen din er litt mørkere enn den andre? Skyldes dette at du har slått den?

    17. Hvorfor svarer du ikke på noen av kommentarene du får som støtter den originale kommentaren om helium, og som gir deg informasjon om noe du tydeligvis var ignorant til OG gir nettopp det du spurte etter; svar på hvor hun fikk det fra?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg