Slik lagde jeg jello shots! 3 forskjellige smaker

I går hadde vi grillfest her hjemme, og jeg lagde for første gang noensinne jello shots! Jeg har alltid tenkt at det er skikkelig vanskelig og tidkrevende å lage. Vel, der tok jeg så feil! Det gikk unna i en fei, også ble de dødsgode! Siden de ble så gode må jeg bare dele oppskriften med dere.

Jeg testet meg frem litt på hvor mye sprit og vann jeg skulle ha, og hvilke smaker som passet best, og jeg kom frem til 3 forskjellige smaker som ble så gode! Jeg brukte også Bacardi (20 år aldersgrense) som sprit, og da ble shottene veldig gode, og man kjente ikke spritsmaken. 

Jeg lagde 3 forskjellige smaker, og her er hva du trenger til hver av de:

Bringebær – jello shots: 1 pakke med gele i bringebærsmak, 4 dl vann, 1 dl bacardi razz. 

Sitron – jello shots: 1 pakke med gele i sitronsmak, 4 dl vann, 1 dl bacardi lemon.

Pasjonsfrukt – jello shots: 1 pakke med gele i pasjonsfruktsmak, 4 dl vann, 1 dl bacardi razz. 

Fremgangsmåten er veldig enkel. Kok opp så mye vann som du trenger og hell det i en bolle. Hell over gelepulveret og visp rundt til alt har løst seg opp. Sett hele bollen i et vannbad med kaldt vann, så den kjøler seg ned. Når geleblandingen er kald nok til at den bare er litt varmere enn din egen kroppstemperatur, er det bare å helle oppi spriten og røre det godt sammen. Fordel blandingen i shotteglass og sett i kjøleskapet i 2-4 timer. 


 

Hvor sykt digge ser ikke disse ut? Imponer venner neste gang du skal ha vorspiel! Disse er perfekte som en velkomst “drink”, eller bare et morsom ekstra tilskudd til festen. 

 

8 kommentarer
    1. Du som spurte hvordan man spiser det: Jeg bruker å lage det i sånn plastikkshotglass som kjøpes på matbutikken også “klemmer” jeg de sammen når de skal spises slik at glasset knekkes i to. Da får man spist det mye lettere <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg