Et stort basseng alle har råd til!

reklame

I går fikk endelig skaffet oss basseng! Vi har jo hatt lyst på basseng helt siden vi flyttet inn, og vi prøvde oss på det i fjor, men da fungerte det ikke så bra for å si det sånn. Vi kjøpte bare et lite basseng til typ 500 spenn men det ble det hull på innsiden av før vi i det hele tatt rakk å teste det ut. Kjipt!

Etter det ga vi litt opp frem til jeg fikk helt ånden over meg i går. Vi har jo snakket lenge om å fikse oss et basseng, men vi har liksom ikke fått ut finger´n helt før jeg plutselig fikk innfall i går.

Så da søkte jeg litt rundt og fant et veldig billig til 1500,- kr p Europris (ikke spons) som faktisk var stort og som faktisk er god kvalitet. Så da var det bare rett ut og kjøpe det, preppe plenen (aka klippe gresset som var typ 1 meter høyt, haha), sette det opp og fylle det opp med vann.

Det er jo et gigantisk basseng så det er hele 6500 liter med vann, så det tok en goood stund å fylle det, selv om vi var ganske smarte å hentet vann fra 3 forskjellige uttak. 

Flamingo badering finner du HER

I går kveld var det endelig fullt med vann, men det var jo iskaldt! Da vi målte det i går kveld var det bare 12 grader. Iiiik! Men det varmet seg litt opp over natten og Per Fredrik har også helt en god del bøtter med glovarmt vann oppi, så nå er det 20 grader allerede.

Fortsatt ganske kaldt, men nå nærmer det seg i alle fall en temperatur det kan bades i. Hehe! 

Gleder meg skikkelig til å begynne og bade i bassenget. Har tenkt til å kjøpe et par bassengfigurer til som jeg kan ha oppi, også et par solstoler til å ha ved siden av bassenget. Da blir det skikkelig feriestemning! Tihi!


 

Ble det ikke fint? Vet forresten veldig godt at det er litt skjevt. Vi gadd rett og slett ikke å bruke masse tid og penger på å bestille masse pukk eller sand hit med gravemaskiner og hele pakka. Føler ikke det er vits i å gjøre på et billig badebasseng.

Jeg syns det fungerer veldig godt slik som det er. Også har vi jo tidenes mest amazing utsikt rett fra bassenget, så det er vi veldig heldige!

☀️🐬⛱👙🍹

36 kommentarer
    1. Husk “lokk”, det er strenge regler, så lurt å lese seg opp på det 🙂 har det samme hjemme, elsker det!
      Dyr kan også drukne i bassenget hvis du ikke passer godt på det mtp lokk 🙂

    2. Vil egentlig anbefale dere og ta ett par planker eller en palle og sette på den siden det er skjevt 🙂

    3. Husk at du må bruke kjemikalier oppi det, hvis ikke blir det masse bakterier og vannet må byttes ofte. 😊

    4. Ååå nå savner jeg vårt gamle basseng 😭😹😹😹vi har hatt det dere har 2 ganger, men vi har ikke vært så flinke til å rense det eller ta på trekket som skal på toppen så vi måtte dessverre kaste det 2 ganger 😱😭det er et veldig fint å passe stort basseng da❤️😻Håper dere koser dere ❤️

    5. Snakker ikke for meg selv 🙂 men det er vel ikke alle som har råd til å kjøpe seg et basseng til 1500,-

    6. Så koselig det ble! Elsker plassen dere bor på. Alt er så fint, både huset innvendig og utvendig! Ha en fin søndag videre, Stina!

    7. Det er da virkelig ikke alle som har råd til et basseng til 1500 kr – tenk litt før du skriver da.

    8. Alle har ikke råd til basseng, og jeg må virkelig si at jeg syns du har begynt å skrive på en litt nedlatende måte som gir meg følelsen av at du tror at penger vokser på trær. Selvom du lett får inn penger på bloggen ved å skrive innlegg, så funker det ikke sånn for alle. De fleste klarer å spare noen kroner, men alle har ikke råd til å bruke det på det de har lyst til..

    9. Du skriver ofte på en veldig nedlatende måte, virker som at du tror du er bedre enn alle andre bare fordi du har litt penger. For en kvalm oppførsel

    10. Hei Stina!
      Du skriver at 1500kr, er noe alle kan spare seg til. Å dra alle under den kammen er helt feil. Ikke alle kan spare seg til 1500kr. Noen familier har kanskje mindre å leve for, de skal brødfø barn, betale regninger og andre ting… 1500kr, virker som en ganske liten sum. For noen er det utrolig mye, og det er sikkert sårt å føle at de burde ha råd til det, når de gjør alt for at endene skal møtes og det ikke går. Noen kan dessverre ikke ta seg råd til ting utenfor et stramt budsjett.
      Til senere anledninger burde du la være å skrive prisen i bloggposten. Det kan legge en demper på presset som noen kan føle.
      Har selv lett rundt på nett og det finnes flere rimelige basseng for barn og voksne.
      Dette er konstruktiv kritikk, noe som fra å ha lest svarene du gir i kommentarfelt før, ikke reagerer godt på. Det har ingenting mot deg som person, jeg kjenner deg ikke så jeg vet ikke hva eller hvordan du tenkte når du publiserte dette innlegget.
      Det jeg setter en finger ved her, er språkbruket og påstanden om at “alle” har råd til dette. Den er feil, selvom det er riktig at de fleste nok har 1500kr, men ikke til å bruke på et basseng.
      Dette ble en lang kommentar, men jeg ville bare fortelle hva jeg synes.
      Det blir nok deilig å sitte å nyte late sommerdager der – det unner jeg deg og PF 🙂

    11. Det er sjelden jeg kommenterer, men nå må jeg bare. Jeg skjønner at det finnes de som ikke kan avse ekstra penger til å spare. Men slik vil det også alltid være. Snart kan man jo ikke skrive noe uten at noen blir tråkket på tærne. Jeg hadde forstått det om dette var et personangrep, men i dette tilfellet var det jo kun en tanke om “de som evt ikke har råd til et basseng”. Jeg synes dette innlegget fikk urettferdig mye tyn, for noe som egentlig skulle handle om noe så uskyldig som et svømmebasseng. Innlegget hadde jo ikke som hensikt i å ydmyke de som evt ikke har råd til det. Det er jo ikke alltid man tenker hundre prosent igjennom hva man skriver. Jeg synes det er blitt litt sånn “gapestokk” oppførsel, så lenge man glemmer å tenke over at det kan hende at noen falle utenfor på måten man skriver. Jeg er enig i at kanskje ordlyden var litt uheldig med at “alle har råd til det”, men hvis man skal sitte og veie hvert ord så kan man risikere at det å skrive blir veldig vanskelig.

    12. Ikke alle har råd til å spare i måneden, inkludert meg selv! Jeg sliter med det lille jeg har i måneden for å få det til å gå rundt.
      Jeg sier meg enig med en kommentar lengre oppe, ikke dra alle under en kam!

    13. Selv om de fleste av oss klarer å spare 1500 er det ikke sikkert man kan bruke det på et basseng fra europris.
      Du virker veldig høy på pæra og virker som du tror penger er noe du finner i kjøleskapet. Alle har ikke like mye som deg og mange av leserene dine er unge som ennå bor hjemme som som sikkert maser på foreldrene sine for å få det samme som deg,du burde være litt mer på jorda med alt du kjøper og kanskje ikke skryte deg til himmels over alt. Du har en litt kvalmende oppførsel noen ganger.!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg