DIY: Hjemmelaget islatte!

I dag testet jeg meg frem litt på kjøkkenet og kom frem til en superenkel og ekstremt digg karamell islatte. For noen år tilbake jobbet jeg som servitør, og da var en av delene av jobben å være barista.

Så jeg brukte mine gamle skills og fant på en ny oppskrift for å lage islatte. Denne ble så god at den kommer nok til å bli min sommerdrink nr1 i år. Hehe! 

For å lage denne drikken trenger du en kapselmaskin. Om du ikke har det fra før av, kan de fåes tak i veldig billig på de fleste elektro butikker. 

Du trenger også;

– isbiter 

– kaffekapsel (jeg brukte nespresso karamell, men her er det helt opp til dere hva dere vil bruke)

– kaffesirup (jeg brukte S1 sin karamell kaffesirup, og den er supergod!)

– Melk

Begynn med å fylle isbiter opp i koppen du skal bruke. Anbefaler deg å bruke et stort glass. Koppen jeg brukte er kjøpt på Starbucks til typ 100 spenn. Deretter er det bare å lage en espressoshot og blande oppi litt kaffesirup. Hell dette over isbitene, og fyll opp glasset til det er fullt med melk. Rør godt rundt, og nyt i sommersolen! 

Håper dere liker den! Jeg er i alle fall helt hekta. Fortell meg gjerne om du tester den, og hva du syns! 💗 

☕️

18 kommentarer
    1. Du burde prøve ut de nye kapslene til Nespresso som er laget nå for å bruke til iskaffe! Den er supergod! Gjorde som deg og fylte glasset med isbiter og en espresso med iskaffe kapselen og stimet melken (men med innstillingen at melkeskumme blir kaldt, det fungerer sikkert på din maskin også!)

    2. Har samme kopp og lager meg ofte iskaffe jeg også. Min oppskrift er egentlig bare kaffe, melk og soyamelk, og tilslutt isbiter. 💕 Takk for oppskriften, fikk ideer til hva jeg kan prøve i iskaffen min! 😊

    3. Hei jeg fikk veldig lyst til å prøve denne oppskriften hørtes veldig god ut!❤️ Får vann i munnen av å tenke på det!😍😘håper jeg kanskje møter deg senere!❤️

    4. For å få melkestimeren til å lage melken kald holder jeg inne knappen på den slik at den lyser blått. Men jeg har en annen modell av nespressomaskinen enn deg. Så usikker på hvordan du gjør det:) Kos deg masse i London

    5. Trenger vel absolutt ikke bruke kapselmaskin?
      “Denne får du billig”. Ikke alle som gidder å bruke penger på det.

    6. Hei!
      Du har sikkert svart på dette før, men hvor har du kjøpt sminkespeilet ditt og hvor mye kostet det?

    7. WAOW TAKK FOR TIPSET 😂😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg