Fremover blir alt #reklame

– reklame – 

Jeg vet ikke om dere er opptatte av at blogginnlegg er merket eller ikke merket som reklame. De fleste der ute ved jo at vi bloggere må ha en del reklame på bloggene våre så vi kan leve av bloggene. En blogg er jo noe dere får som et gratisprodukt, altså; dere trenger ikke betale for å ha et abonnement eller betale for å se innlegg. Så vi må ha en del reklame på bloggene våre for å kunne tjene penger på dette. 

Tidligere har det vært sånn at vi faktisk kan skrive hvordan reklame det er. Om det er hele innlegg som er reklame skriver man jo / annonse / men om det bare er en liten link fordi jeg vil vise dere hvor genseren min er fra blir det / reklamelink /.

Vel, nå har forbrukerombudet virkelig bestemt seg for at absolutt alle innlegg som har til og med bare har en liten reklamelink, skal hele innlegget merkes som reklame. 

Personlig syns jeg det er bra at ting må merkes som reklame. Men jeg skulle ønske vi fikk lov å utdype det litt. Når jeg skriver et langt innlegg om noe som ikke har med reklame å gjøre, men jeg linker til genseren min (fordi dere nesten alltid spør hvor klærne mine er fra uansett), syns jeg det blir litt feil at jeg må markere hele innlegget som reklame. 

Men det er nå bare min mening. Forbrukerombudet blåser totalt i hva jeg mener uansett. Men jeg ville holde dere oppdatert på hvorfor nesten alle innleggene mine fremover kommer til å markeres – reklame – øverst i innlegget. Det er rett og slett fordi jeg nesten alltid linker hvor klærne jeg har på meg er fra. Så da er dere informert om det. Så dere ikke får helt bakoversveis og begynner å lure på om alle bloggerne kun skriver reklameinnlegg. Hehe! 

Jakke – Zara  //  Ring – Forever 21  // Caps og topp – H&M

( reklamelinker ) Sko – HER  // Veske – HER //  Choker – HERFRA  //  Shorts – HERFRA


Hva syns dere om de nye reklame-reglene?

15 kommentarer
    1. Du er helt fantastisk Stina! Du står på og du leverer hver dag og er bare blid og positiv så og si hele tiden. Jeg har ikke gått glipp av et eneste inlegg på godt og vell 1 år nå 🙂 du inspirerer meg masse masse 😃👏🏼

    2. Jeg er enig med deg. At det man må reklamere et helt innlegg hvis du bare skal reklamere en genser og vil legge til det på slutten av et innlegg! Er bare idiotisk.Men de bestemmer så.. 🙂

    3. Enig med at det er kjempeteit, vet at mange youtubere gjør litt narr av det på tull, og jeg tenker at hvis alle gjør det må de kanskje endre reglene etterhvert? Du kan jo også merke innleggene dine med annonse, men så kan du ved siden av skrive hvordan type annonse det er.. .eks: annonse (inneholder en reklamelink)

    4. Jeg syns det er flott av deg å faktisk følge de nye reglene 🙂 Det er nok av bloggere som bedriver skjult markedsføring og blåser i lover og regler. All kudos til deg!

    5. Hm, hørtes litt unødvendig ut at de må gjøre det slik.. Jaja, sånn er vel det bare. Fint at du utdyper litt om det, kommer nok forsatt til å lese selv om det står “reklame” her og der 🙂 Ha en fin dag!

    6. Frida: Mhm. Syns det er veldig spesielt at de bestemmer at vi må gjøre det sånn. Men godt å høre at du fortsatt kommer til å lese selv om det står reklame her og der. Ha en fin dag du og 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg