Tidenes hår-krise!

// reklamelinker

I går fikk jeg tidenes hår-krise! Jeg hadde nettopp brukt hundre år på å vaske og føne håret mitt. Dere som har langt og tykt hår vet jo hvor lang tid sånt tar.. Så begynte jeg å rette ut håret mitt.

Halvveis inn i rettingen begynner plutselig den nye rettetangen min som jeg betalte typ 2500,- kr for, å pipe og lage masse rare lyder samtidig som den blinket rødt. Jeg dro ut ledningen med en gang, lot den bli en del kaldere og prøvde å sette den inn igjen. Samme pipingen og den røde blinkingen kom på nytt. Altså, hva er det som skjer? 

Jeg dro rettetangen ut igjen og lot den kjøle seg helt ned, før jeg testet den igjen. Samme problemet skjedde da. Til slutt måtte jeg innse at jeg ikke fikk rettet ut håret mitt.

Så da stod jeg der med tidenes mest ny-fønede hår som var like stort som en stor afro, og ante ikke hva jeg skulle gjøre. Dere kan tro jeg fikk panikk! Til slutt klarte jeg å bruke krølltangen sånn at håret ble sånn halvveis greit. 

 

Bluse – HER  //  Bukse – HER  // Sko – Husker ikke  // Veske – Michael KorsMen det er jo så kjipt at rettetangen min er ødelagt! Prøvde den forresten i dag også, og det er samme problem enda. Så jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Tror det er en eller annen slags garanti på rettetenger fra ghd, men jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem der. Noen som har peiling og vet jeg skal gjøre?

Er jo så kjipt å måtte kaste bort så mye penger på en rettetang som blir ødelagt etter bare et par måneder. Jeg vet jo at ghd er mye bedre enn som så, for min forrige rettetang fra det samme merke hadde jeg i åresvis… 

Håper dere har noen gode råd til hva jeg skal gjøre! 
 

28 kommentarer
    1. Oi. Så merkelig da! Jeg har også Ghd platinium, håper ikke det skjer med min. Er ikke akkurat billige de rettetangene der.

    2. Som forbruker har du rett til å kreve retting eller omlevering innen 2 år! Dra tilbake dit du kjøpte den. 🙂

    3. Det kan ha noe med at det er annen volt i kontaktene i syden. Ville prøvd meg på nytt når du kommer hjem. Hvis ikke så er det garanti på GHD 🙂

    4. min rettetang hadde samme problemet, elsker den så prøvde flere ganger i håp om at den kom til å funke. siste gangen begynte det å ryke av den og det kom en slags væske ut. jeg dro seff ut kontakten med en gang og tok den under vann, viss ikke tror jeg den hadde tatt fyr. sykt ekkelt! vet heller ikke hvordan jeg skal gå fram.. min er kanskje 1 år gamel men den forrige varte i flere år

    5. Hei Stina det går ann å dra til butikken du kjøpte den i og si ifra, da kan du enten få en ny av butikken eller så pleier de å ta den på reparasjon. Håper det hjalp litt<3

    6. Er garanti på ghd, så lenge du ikke har tatt av merke an som henger på ledningen…hadde problemer med min fikk ny og problemer med neste så fikk ny så sluttet den å virke så kjøpte jeg en annen..
      Om ikke kan du prøve merke corioliss det er kjempe bra, synes ghd lugget en del så prøvde ut en annen, og den er kjempe bra og sliter ikke like mye er kjempe fornøyd med corioliss 👍🏼👍🏼👍🏼

    7. Send mail til nettbutikken du handlet fra og gi beskjed. Jeg er ikke sikker på om det var Coverbrands du handlet fra, men om det var det så står dette på siden: “Har du mottatt feil varer eller varer med feil, sender vi deg nye varer uten kostnad for deg. Ta kontakt med kundeservice på [email protected] eller telefon 926 07 600. Husk å ha ditt ordrenummer tilgjenglig.”
      Du har jo da mottatt en vare med feil, siden den ble ødelagt etter noen få måneder bare.

    8. Har du garanti? Du kan kanskje kjøpe i Spania hvis det ikke funger så lenge du er der, det er billig men bra ting der:) Eller når du kommer tilbake til Norge så kan du gå til ghd og spørre om hva som har skjedd👍 ELSKER DEG STINA😘

    9. Kan være at den virker når du kommee hjem igjen.
      Ofte at strømkontakten kan være dårlig i andre land 😉

    10. Oi, så kjipt! Jeg hadde et sånt problem med hårfønerern min og det viste seg at den var brent inni, på grunn av at den fikk ikke pause eller noe sånt, men jeg hadde hatt dem i flere år så det var da ikke et stort problem. Jeg har ikke akkurat noen råd.. Men lykke til med håret

    11. Det er nok en produksjonsfeil. Ghd har 2 års garanti, så det er lurt å ta vare på kvitteringen, for den må du ha med deg når du leverer den inn igjen der du kjøpte den.

    12. Det er ofte en annen volt i stikkontaktene i utlandet enn det du er vant til i Norge. Min rettetang begynte også å blinke da jeg var i England. Jeg anbefaler å ikke prøve den mer i den kontakten som gjorde at den begynte å blinke (i tilfelle det skulle ødelegge den), men prøve igjen når du kommer hjem og ikke ta sorgene på forskudd. Mest sannsynlig er det ingenting galt med rettetangen. 🙂

    13. Ooh that’s weird because I decided to invest in some GHD platinum straighteners last year and I was using them on Saturday and the power button went red and beeped. I unplugged and plugged them back in and they were fine. They’d been fine until Saturday… I don’t know what the problem was, I thought maybe they’d got too hot so may be the red light was a warning. I don’t know I’ll look into it…

    14. Om du kjøpte den på nett, er det bare å kontakte de, ringe helst , hvis ikke sende mail. For de har kjøps historikken din også 😌😁

    15. Jeg hadde samme problem, sendte de mail, fikk beskjed om å sende den inn til oppnevnt adresse, tok et pr dager før de svarte at den ikke gikk an å reparere, og noen dager etter det igjen lå det en splitter ny rettetang i posten min! De var utrolig hjelpsomme og raske så det skal ikke være noe problem å fikse det ❤️

    16. Jeg fikk beskjed at den lappen som henger på ledningen MÅ være på visst du skal bruke garantien, vet ikke hvorfor, mulig den hsr en kode på seg eller no som sier hvor gammel den er osv? Men har du den på så er det hvertfall ingen problem å levere den tilbake! Men test den likevel i norge i tilfelle den funker som det skal i norske kontakter 🙂 evt prøv en annen kontakt der du er 🙂

    17. Vet de har hatt litt problemer med denne glattetangen, uheldigvis. Du får splitter ny når du viser problemet/mailer problemet der du kjøpte den!:-) Ghd er veeldig servicebevisste.

    18. Hei har skjedd med både rettetanga og krølltanga mi. Fikk du bytta den? For jeg har hatt min i over ett år, og de har garanti i ett år.

    19. Min rosa platinum rettetang fra GHD skjedde det samme som med Stine sin, begynte å pise etc.
      Prøvde flere ganger, men den virket fremdeles ikke.
      Tar den med til frisøren hvor jeg kjøpte den, har før levert inn en, men den hadde jeg hatt i flere år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg