Min favoritt trenings-metode!

I går tok jeg treningsøkten utendørs sammen med Chloe, og det var virkelig helt fantastisk! Nå som våren endelig har kommet for fullt kjenner jeg meg mye mer motivert til å trene ute i skogen.

Hvitveis som dekker bakken, grønne trær, frisk luft, små bekker med vann og solen som skinner er akkurat hvordan det var i går, og det var idyllisk og fantastisk.

Når jeg går i skogen har jeg til og med ikke på headsett, fordi jeg elsker roen en skogstur gir meg. Det er en helt fantastisk måte å bare koble helt ut på, samtidig som det er en amazing metode å trene på.

Å gå i skogen der det er oppover og nedoverbakker, og “blødt” underlag (altså jord) er den perfekt kombinasjonen for powerwalk / løpeturer. Når jeg løper på asfalt skriker knærne mine “hell no” mens når jeg løper i skogen blir det bare “hell yeah”. Skogturer er uten tvil min favorittmetode for trening, og dette er mye av grunnen!

Uansett, i går ble det en 7 km lang tur og det var så digg! Chloe elsket å løpe rundt og storkoste seg virkelig! Siden hun fortsatt er liten, og ikke et år enda, bærte jeg henne en god del av veien. Hun er jo ikke vandt med lange turer, så jeg ville ikke slite henne ut helt. Så da ble det litt styrketrening på meg. Hehe! 

Tips til alle dere som går med hunden på tur. Fest flexibåndet i drikkebeltet, så slipper du å holde båndet hele tiden. Testet det ut for første gang i går, og det var helt genialt!

Nå skal jeg slappe av sammen med Per Fredrik. Jeg har nettopp kommet ut av dusjen etter at jeg trente på gymmet i stad. Så nå er jeg klar for å starte lørdagskvelden!

 

Hva er din favoritt treningsmetode?

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg